Toon posts:

Vreemde Computer.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc, en die spoort dus echt niet! Hij heeft het een lange tijd gedaan vroeger, maar toen, op de dag des onheils sloeg hij ineens zwart beeld(beeld ging uit, niet stroom, maar kreeg gewoon geen signaal meer van de computer), en ik kon niks meer, ctr+alt+del niks, reset knop, nada. toen maar uitgezet, pilie pilie, vet lang niet gedaan. toen was er een dag, toen deed hij het weer, even, toen sloeg hij weer af, etc.etc.

Kortom, hij is een keer afgeslagen, hoe?! geen idee...En sindsdien start hij maar af en toe op. De HD is het niet, want die heb ik in een andere PC getest, en die deed het daar. En als je hem dus aan zet nu, dan hoor je zoeeeeem, maar verder niks, geen piepjes, beeld, niks, maar hij staat wel aan dan, heel vaag. Iemand een idee wat het ev. zou kunnen zijn??

Verwijderd

Topicstarter
Oja, nog iets, ik heb wel eens problemen met die computer gehad, maar toen was de koeler slecht, toen is er een nieuwe ingezet. en toen heeft hij het gewoon lange tijd goed gegaan, misschien ligt het daar aan?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
meestal is het dan óf mainboard óf memory óf processor.. kun je niet proberen geheugen in een andere pc te zetten? zelfde met de processor.

Misschien is er iets mis met je BIOS, dat kan ook nog. Probeer die eens te resetten (met switch op toetsenbord, of batterijtje eruithalen en stroom van pc af)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, memory en processor zou ik weleens kunnen proberen. En hoe doe je bios reseten?
1. Switch knop (wat is dat???)
2.Stroom eraf
3.Dat kleine batterijtje eruit pielen
4. aanzetten

Right?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Sa1

Het kan natuurlijk van alles zijn, van je moederboard tot je cpu (misschien stukje van je core stuk). K zou eerst eens een nieuwe voeding proberen, heel misschien werkt dat... maarjah.. daarentegen klapt je beeldscherm uit... dus .. 't kan ook je vidkaart zijn .. misschien je geheugen.. och.. je zal het echt moeten zoeken..

ps. er bestaat een edit knop, zodat je, je oorspronkelijke bericht kunt wijzigen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Sa1 schreef op 31 juli 2002 @ 13:08:
Het kan natuurlijk van alles zijn, van je moederboard tot je cpu (misschien stukje van je core stuk). K zou eerst eens een nieuwe voeding proberen, heel misschien werkt dat... maarjah.. daarentegen klapt je beeldscherm uit... dus .. 't kan ook je vidkaart zijn .. misschien je geheugen.. och.. je zal het echt moeten zoeken..

ps. er bestaat een edit knop, zodat je, je oorspronkelijke bericht kunt wijzigen. :)
Ja, ik weet die knop te zitten, maar dan moest ik een vet groote afstand afleggen met mijn muis, '19 beeldscherm, en tja, das zo vermoeiend he ;)

Voeding, bedoel je gewoon een andere stroom kabel??
En de vid. zal het niet zijn, die is nog redelijk nieuw. en het probleem ligt er denk ik zelf aan dat de stroom fuckt up is, want mijn HD start soms wel, vaak niet op. je hoort die zoem niet die je hoort te horen. Dus ik denk dat de HD te weinig stroom krijgt..

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Het zou ook je voeding kunnen zijn :{

* kutkip was weer eens te traag :O

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Sa1

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 13:11:
[...]

Ja, ik weet die knop te zitten, maar dan moest ik een vet groote afstand afleggen met mijn muis, '19 beeldscherm, en tja, das zo vermoeiend he ;)

Voeding, bedoel je gewoon een andere stroom kabel??
En de vid. zal het niet zijn, die is nog redelijk nieuw. en het probleem ligt er denk ik zelf aan dat de stroom fuckt up is, want mijn HD start soms wel, vaak niet op. je hoort die zoem niet die je hoort te horen. Dus ik denk dat de HD te weinig stroom krijgt..
Ik bedoel een hele nieuwe voeding, probeer anders deze voeding van de pc waar je nu achter zit, misschien werkt het en dan is het inderdaad de voeding, zo niet .. dan is het niet je voeding :)

en je hebt gelijk 19" is a bitch..

Verwijderd

Topicstarter
Voeding, daar versta je gewoon de stroom kabel enzo onder?

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 21:44
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 09:12:
Voeding, daar versta je gewoon de stroom kabel enzo onder?
De voeding is niet je stroomkabel maar het kastje waar je stroomkabel ingaat. Moet je even je kast openschroeven en dan zie je hem zitten. Meestal aan de achterkant van boven en is gewoon een rechthoekig blok waar allemaal gekleurde draden uitkomen.
* reskobon denkt dat dit toch wel een n00b uitleg is :+

Leeg

Verwijderd

Kheb pcies hetzelfde gehad, ligt waarschijnlijk aan je memory, dat was iig bij mij zo. als je meerdere memory sticks heb moet je ze gewoon allemaal 1 voor 1 proberen, dus gewoon eentje tegelijk erin doen en opstarten en kijken of ie het wel doet etc, als er 1 het niet doet weet je dat het die is, als ze het allemaal niet doen weet je dat het waarschijnlijk aan je processor ligt :p

Verwijderd

Ik dacht dat als je geheugen er niet in zit dat ie dan wel een keertje piept, dus ik denk je processor dan...
Pagina: 1