Toon posts:

Na plaatsing koeler wil systeem niet meer.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn nieuwe Zalman ingebouwd maar na het inbouwen start PC wel maar alleen maar zwart scherm en geen activiteit...... Wat kan er gebeurd zijn.
Heb kabels gecontroleerd op los zitten, was het niet.

Specs.

Moederbord -> Gigabyte GA-7zx
Proc. -> AMD Thunderbird 1400 MHz
Geheugen -> 256 Mb
Video -> Asus V7700Ti Geforce 2 DeLuxe 64 Mb.

Plz help, voor degeen die mij kan helpen.... _/-\o_

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 08:48

Pepper

The one and only!!

piept ie of niet??

check ook ff je pci/agp kaart(en ) etc.

dus...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen piep, daar heb ik op gewacht maar niets.... De kaarten ben ik eigenlijk niet eens aan geweest maar ik had wel al gecontroleerd of deze goed zaten en dat zaten ze

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 20:12
Wat als je de zalman weer losmaakt?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:17
had ik ook nadat ik mijn nieuwe koeler erop had gezet. Men mobo was toen dood.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet geprobeerd, ben nu op het werk kan dus nu ook niet. Wat zou dat uit kunnen maken dan? Keelt ie mijn CPU dan ofzo?? ;)

Verwijderd

Topicstarter
dribbel schreef op 31 juli 2002 @ 13:04:
had ik ook nadat ik mijn nieuwe koeler erop had gezet. Men mobo was toen dood.
Hoe kwam dat dan? Te hard gedrukt ofzo?? En hoe kan ik controleren of mijn Mobo dood is?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:17
ja zoiets... geen idee eigenlijk ik dacht eerst dat het mijn processor was dat ik er te hard op gedrukt had ofzo ... er was een klein beetje van de core afgebrokkeld (TB 1200) dus ik gelijk de volgende dag een 1800+ halen maar die deed het ook niet. Toen heb ik t mobo laten controleren en die bleek "dood" te zijn Ik heb eigenlijk geen idee hoe t komt, maar er hangt nu een mooi kt266 mobo aan de muur :9

Verwijderd

wat dribbel zei over zijn AMD Athlon Thunderbird 1200... dat zijn core een beetje kaput was, kan ook met die van jou zijn gebeurd, haal de CPU ff uit de socket, maak hem schoon met pure alcohol of wasbenzine en dan zie je het meteen

Verwijderd

Er zijn moederborden die controleren of er wel een ventilator is aangesloten op je koeling. Als er dus geen stroom gevraagd wordt via het moederbord via de stroomaansluiting voor ventilatoren start de PC uit veiligheidsredenen niet op. Er zijn ook moederborden die net zo reageren op ventilatoren met "lage toerentallen" (er woren te weinig toeren gemeten). De grote Zalman ventilatoren kun je hierbij rekenen.
Deze "beveiliging" kan je in de BIOS uitzetten. Als je mobo tenminste deze "veiligheids optie" heeft. Gebruiksaanwijzing mobo lezen.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Wat ook een mogelijkheid is: dat je bij het erop zetten van de nieuwe cooler misschien langs 1 van de printbanen op het mobo bent gegaan en nu dus je mobo dood is; 1 van de mogelijkheden :)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Krassen op printbanen is wel 't meest voor de hand liggend.
Misschien alle kaarten eruit trekken. Geheugen er opnieuw insteken.
En is kijken of 't systeem iets doet zonder kaarten.
Bios misschien resetten.
Als die 't nog niet doet, mja ... de voeding kan natuurlijk ook zijn stukgegaan maar je zal zeker en vast geen testvoeding hebben liggen.

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Ook ff kijken of je core verkleurd is. Er staan plaatjes bij Amd.com die oververhit zijn. Kan je als vergelijking gebruiken. Dan kan je dat in ieder geval uitsluiten als ie niet opgebrand is.

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Pagina: 1