Ik heb laatst geprobeert mijn PC wat stiller te krijgen door in 1 operatie het koelblok + fan te vervangen alswel het fannetje van mijn videokaart (Radeon 32MB DDR).
Nu heb ik beetje moeten knutselen om die fan van de videokaart te bevestigen en omdat ik van te voren dacht dat alles zo gepiept zou zijn had ik mezelf niet geaard en had ik verder ook de kaart niet op een anti-statisch matje gelegd. Ik was een beetje dom
, want nu krijg ik nog wel beeld, maar vallen er pixels hier en daar uit - ook al tijdens het opstarten wanneer de PC de BIOS doorloopt. Het vreemde is dat m'n desktop er nog vrij goed uitziet maar dat een spelletje kweek onmogelijk is. Ook kan ik de display properties niet meer instellen (WIN98), het programma loopt dan vast.
Misschien een beetje lang verhaal voor mijn vraag
maar goed, mijn vraag is, ligt dit inderdaad aan de videokaart of zouden deze symptomen naar jullie idee ook veroorzaakt kunnen worden door een defect op het moederbord of CPU?
Het ligt natuurlijk voor de hand om de kaart even in een ander systeem te stoppen en dan uit te proberen, maar dat gaat nu even niet. Daarom even jullie zeer gewaardeerde meing graag
Nu heb ik beetje moeten knutselen om die fan van de videokaart te bevestigen en omdat ik van te voren dacht dat alles zo gepiept zou zijn had ik mezelf niet geaard en had ik verder ook de kaart niet op een anti-statisch matje gelegd. Ik was een beetje dom
Misschien een beetje lang verhaal voor mijn vraag
Het ligt natuurlijk voor de hand om de kaart even in een ander systeem te stoppen en dan uit te proberen, maar dat gaat nu even niet. Daarom even jullie zeer gewaardeerde meing graag
De enige echte :-)