Videokaart stuk?

Pagina: 1
Acties:

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
Ik heb laatst geprobeert mijn PC wat stiller te krijgen door in 1 operatie het koelblok + fan te vervangen alswel het fannetje van mijn videokaart (Radeon 32MB DDR).

Nu heb ik beetje moeten knutselen om die fan van de videokaart te bevestigen en omdat ik van te voren dacht dat alles zo gepiept zou zijn had ik mezelf niet geaard en had ik verder ook de kaart niet op een anti-statisch matje gelegd. Ik was een beetje dom 8)7, want nu krijg ik nog wel beeld, maar vallen er pixels hier en daar uit - ook al tijdens het opstarten wanneer de PC de BIOS doorloopt. Het vreemde is dat m'n desktop er nog vrij goed uitziet maar dat een spelletje kweek onmogelijk is. Ook kan ik de display properties niet meer instellen (WIN98), het programma loopt dan vast.

Misschien een beetje lang verhaal voor mijn vraag :) maar goed, mijn vraag is, ligt dit inderdaad aan de videokaart of zouden deze symptomen naar jullie idee ook veroorzaakt kunnen worden door een defect op het moederbord of CPU?

Het ligt natuurlijk voor de hand om de kaart even in een ander systeem te stoppen en dan uit te proberen, maar dat gaat nu even niet. Daarom even jullie zeer gewaardeerde meing graag :)

De enige echte :-)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Is je Radeon ge-overclocked :? Zo ja moet je hem even terugklokken zo nee heb je waarschijnlijk toch een kapotte kaart nu :(

• mars

mars

Topicstarter
Zo das snel :)

Kaart was wel overclocked :) maar het terugzetten op default waarden (of langzamer) verandert nix

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
mars schreef op 31 juli 2002 @ 12:55:
Zo das snel :)

Kaart was wel overclocked :) maar het terugzetten op default waarden (of langzamer) verandert nix
Dan komt het advies toch nog eens een keer: test hem in een andere pc en als daar hetzelfde gebeurd dan is je kaart hoogstwaarschijnlijk kapot :(

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
En als dat niet werkt, zijn er nog twee mogelijkheden. De kaart door het raam gooien. :P

En zet de cooler er weer op, werkt die dan nog niet isie stuk denk ik.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• mars

mars

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, hier nog even wat feedback over m'n probleempje :)

Ik had m'n nieuwe fan (voor Radeon) extra stevig vastgezet middels een clipje om het koelblok. Ik heb net het klipje weggehaald, storing ook weg :)

--- EINDE TOPIC ---

Pagina: 1