Ik ben bezig met een grappig scriptje waarmee ik met javascript een xml-bestand uitlees en die waardes vervolgens in span-tags gooi, die ik id's gegeven heb.
In de for-loop van showDataLoop staat de showData als comment en de setTimeout actief. Dit lever errors op op regel 1, character 1, die dus niet kloppen want op 1,1 staat geen javascript.
De error die hij geeft, wel braaf na 5 seconden trouwens, is Object Expected, en dat vijf keer.
Als ik het om draai, dus de setTimeout comment en de showData actief maak doet ie het prima.
Maar ik wil juist dat er telkens 5 seconden tussen zit, omdat het xml bestand server side wordt geupdate om de paar seconde en hij dus 5 keer een andere waarde moet gaan laten zien (vandaar de 5 in het loopje).
Welke XML-javascript junk kan mij vertellen waarom dat zo is en alos het mogelijk is ook de oplossing.
BTW: ik weet dat dit script nu alleen nog IE-only is, daar werk ik nog aan.
edit: error bijgevoegd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <script language="JavaScript" type="text/JavaScript" for="window" event="onload">
<!--
var xmlDoc=new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM")
var d = document;
function loadXML()
{
xmlDoc.async="false"
xmlDoc.load("data.xml")
}
function showData()
{
bla.innerHTML = xdc.item(0).text
blabla.innerHTML = xdc.item(1).text
blie.innerHTML = xdc.item(2).text
blieblie.innerHTML = xdc.item(3).text
blo.innerHTML = xdc.item(4).text
}
function showDataLoop()
{
this.aantal = 0;
for (i=0; i < 5; i++)
{
setTimeout("showData()", 5000);
//showData();
}
}
loadXML();
var xdc = xmlDoc.documentElement.childNodes;
showDataLoop();
// -->
</script> |
In de for-loop van showDataLoop staat de showData als comment en de setTimeout actief. Dit lever errors op op regel 1, character 1, die dus niet kloppen want op 1,1 staat geen javascript.
De error die hij geeft, wel braaf na 5 seconden trouwens, is Object Expected, en dat vijf keer.
Als ik het om draai, dus de setTimeout comment en de showData actief maak doet ie het prima.
Maar ik wil juist dat er telkens 5 seconden tussen zit, omdat het xml bestand server side wordt geupdate om de paar seconde en hij dus 5 keer een andere waarde moet gaan laten zien (vandaar de 5 in het loopje).
Welke XML-javascript junk kan mij vertellen waarom dat zo is en alos het mogelijk is ook de oplossing.
BTW: ik weet dat dit script nu alleen nog IE-only is, daar werk ik nog aan.
edit: error bijgevoegd