WD Schijf jumper, werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 19:40
Ik heb hier een WD Caviar 24300 4,3 gb schijfje die ik als master gejumperd heb, alleen als ik die schijf als enigste apparaat op de ide zet dan werkt ie niet en als ik er een cdrom aan hang werkt ie wel!
Hij moet op single drive staan om goed te werken als enigste apparaat! Kan ik hem echt niet op master later staan en hem werkend krijgen??

Hail to the king baby!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-04 07:57
Single drive, dan staat ie ook op master. Althans, dat was zo bij mijn WD 40 GB. Wanneer ik m'n WD op master jumperde bleef ie bij de bios-init hangen, de comp verwachtte dat er nog een HD als slave zat. Als single startte ie wel meteen goed door.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
op de website van WD is een PDF file te downloaden waar precies in staat hoe de jumper moet staan, hij moet er als een soort 'dakje' op worden gezet, dus niet verticaal maar horizontaal....

* Zwelgje heeft net nog even gekeken...

A wise man's life is based around fuck you

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zet 'm op Cable Select.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

k heb gister nog op WDC Gekeken voor de settings tis de EERSTE jumper voor master
en geen jumper is single drive ( AKA MASTER + CDROM As SLAVE )
2de pin is slave

vanaf je voeding gekeken :)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 22:17

lSltAlKeR

Time destroys everything!

De oplossing voor een Western Digital schijf is als je hem alleen single wil installeren

Geen jumper

Gewoon leeg laten!!!

99,9% zeker dat het werkt!

Speedtouch freak

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 22:17

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat mij ook bij staat is dat als je een 80 conductor cable gebruikt dan doet ie 't NIET als ie gejumperd is en alleen single gebruikt. Al gebruik je een normale ATA33 cable doet ie het wel met master als single gejumperd.
En al heb je dan weer een 80 conductor cable waar van er een gat in 7 draad zit of zo iets doet het ook gewoon. Voor compatible met ATA33 of zo iets maar met die schijf van jouw heb je nix aan een 80 conductor cable want die drive ondersteund het gewoon niet (denk ik, weet ik wel bijna zeker)

Speedtouch freak

Pagina: 1