Welke CD-R's zijn lang houdbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ik zit hier op mijn werk en mijn chef heeft mij gevraagd om op te zoeken welke CD-R's lang houdbaar zijn. Hij had het er over dat sommige CD-R's maar 3 jaar houdbaar zijn en daarom wil hij weten welke CD-R's erg lang (meer dan 10 jaar) houdbaar zijn.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik zou de Mitsui nemen deze blijven echt lang goed

/edit

http://www.mitsuicdr.com/technology/quality/index.html

/edit

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 12:44 . Reden: ff een Linkje erbij :*) ]

• Demo

Demo

Topicstarter
Tnx voor de snelle en vooral nuttige reply :)
Zal het hem laten lezen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 12:41
imitation.

• Razieldoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 20:25
Taiyo Yuden moet je nemen. Ze zeggen dat die 100 jaar meegaan. Kun je kopen bij www.cdrwinkel.com voor een prikkie.

http://specs.tweak.to/8534

Verwijderd

hebben cd-r`s dan een houdbaar datum?? of bedoel je termijnen zoals 2/3 jaar ofzo?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

er komen altijd erg goede berichten van Taiyo Yuden. schijnen de uitvinders van de CD-R te zijn en een heleboel 'grote' merken gebruiken hun cd's. ik gbruik ze ook en ben errug tevreden. heb 32 speeds en bak ze ook altijd op 32 speed en tot nu toe geen probs. gehad. met de levensduur zit het ook wel goed; zie maar eens het berichtje hieronder dat ik van www.cdrwinkel.com heb gehaald.

Taiyo Yuden RULES !!
Op korte tijd werden de Taiyo's onze best verkopende CDR's. Dit is niet toevallig. Een zeer hoge kwaliteit, goede compabiliteit met audio apparatuur (vooral Autoradio's), en vooral een gegarandeerde levensduur van meer dan 100 Jaar maken van de Taiyo's de beste CDR voor thuis en professioneel gebruik. Taiyo's vindt men terug in de Philips Silver Premium, sony, en andere CDR's. Wilt U de beste kwaliteit? Dan zit U altijd goed met Taiyo Yuden CDR's.

edit:
GRRRR!!! te laat......ik moet ook niet zoveel schrijven; dat duurt te lang.

Verwijderd

Hmm, in mijn geheugen zit een test waarbij als uitslag de Kodak Gold als archief-CDR aangebevolen werd als het erop aankwam om langduring, UV-ongevoeliger, minder tijdsverloop de data foutloos vast te houden... het ontbreekt mij alleen even de link naar die test...

Wel een andere test (PC-Active) gevonden, die keek naar Prijs/Kwaliteit verhouding:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~sm56pci/got/pcacdropt.gif

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 14:06 . Reden: linkje met image toegevoegd ]

• Rody
  • Laatst online: 19-02 21:33
ik weet wel dat mbmedia erg slecht is.
de eerste maanden doet de cd het zonder problemen en opeens zijn ze niet meer te lezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 13:51:
hebben cd-r`s dan een houdbaar datum?? of bedoel je termijnen zoals 2/3 jaar ofzo?
Ik zit ook al met m'n oortjes te klapperen, kun je die dingen eten dan :P

ff zonder dollen, volgens mij zit je met een A-merk altijd wel goed!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 13:56:
[...]
FYI: de informatielaag op een CDR is organisch materiaal (PhtaloCyanine / Cyanine). En zoals alle organische dingen heeft het de neiging om van chemische structuur te veranderen of te "rotten"... (of je moet een droge, donkere, koele plek hebben om je CD's op te slaan - misschien dat je dan ook eerder mumificering krijgt >:) - maar serieus, een degelijke opslag hoort bij gevoelige databescherming :) )

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
zimbab schreef op 31 juli 2002 @ 13:53:
er komen altijd erg goede berichten van Taiyo Yuden. schijnen de uitvinders van de CD-R te zijn
Ehm, de uitvinders van de CD en de CD-R zijn nog altijd de mensen van 'ons eigen' Philips :+

Verwijderd

bij mij zitten ze 24/7 in een doos :D en de cd van 4 jaar geleden doen het nog steeds :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 13:55:
Hmm, in mijn geheugen zit een test waarbij als uitslag de Kodak Gold als archief-CDR aangebevolen werd als het erop aankwam om langduring, UV-ongevoeliger, minder tijdsverloop de data foutloos vast te houden... het ontbreekt mij alleen even de link naar die test...

Wel een andere test (PC-Active) gevonden, die keek naar Prijs/Kwaliteit verhouding:
[afbeelding]
Zoals je ziet is PARROT de beste, met de laagste prijs. Score van 100, en lekker goedkoop :)

Wat is het geval, Parrot is gewoon 100% Tayo Yuden *D

Dus gewoon lekker Tayo Yuden halen, evt. met een opdruk van een reseller zoals Parrot, philips oid :)

Verwijderd

Arita's zijn ook erg goed, ik gebruik ze al jaren, en nog nooit een foute cd gehad, en ze werken nog steeds.
Kwam in de test van Computertotaal in mei of juni als beste naar voren, en kosten bij Computerland 7 euro per 10 en 60 euro per 100.
TOP!

Verwijderd

Parrot verkoopt ook een zwarte uitvoering (niet van Taiyo) die volgens Duitse testen heel lang houdbaar is.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 11:45
Met CD-R Identifier kan je zien wat de echte fabrikant is van een cd (dus niet het merk dat op de verpakking staat) en wat voor dye (laagje waarop de data wordt gebrand) er voor een lege cd wordt gebruikt. Dat laatste is een indicatie hoe lang een cd meekan.

Hier staat een overzicht met de kwaliteit van cd's van verschillende fabrikanten.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Demo

Demo

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 14:11:
[quote]Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 13:56:
[...]
FYI: de informatielaag op een CDR is organisch materiaal (PhtaloCyanine / Cyanine). En zoals alle organische dingen heeft het de neiging om van chemische structuur te veranderen of te "rotten"... (of je moet een droge, donkere, koele plek hebben om je CD's op te slaan - misschien dat je dan ook eerder mumificering krijgt >:) - maar serieus, een degelijke opslag hoort bij gevoelige databescherming :) )
Opslag is hier degelijk genoeg... het is de bedoeling dat ze een kluis in gaan :)

• Demo

Demo

Topicstarter
Op dit moment hebben we hier Memorex CD's, omdat deze door de PC-boer geleverd worden. Zijn deze een btje goed?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~sm56pci/got/pcacdropt.gif

/me fikt al tijden op octron :) niet slechte score dus :)

/me snapt niet dat mensen op Lifetec fikken :D is net zo duur en 3x zo snel brak

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35

bonfie

omdat hier in the middle of nowwhere geen octron is. Lifetec is in de plaatselijke aldi te halen...

Verwijderd

bonfie schreef op 31 juli 2002 @ 15:48:
omdat hier in the middle of nowwhere geen octron is. Lifetec is in de plaatselijke aldi te halen...
hehe :) octron is hier ook nie int dorp te krijgen
dus dat is als ze op zijn meteen 10 dozen van 10 halen :) 16 km verder op :)

/me zun ma is nu ook Lifetecs kopen omdat ik geen zin heb om naar de winkel te klooien :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 15:50 . Reden: omdat ik edditen wou? ]

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Om het ff duidelijk te maken. Cd's Cd-R etc. hebben een levensduur van 10 jaar ongeveer. 't is dan nog geeneens het plastic wat slijt maar de metaal deeltjes in de cd's zijn dan verroest.... Believe it or not... :) :) :)

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08
zo te zien zijn Verbatims erg goed volgens de chart.
iemand die dat kan beamen?

ben van plan een bestellingje te doen bij Gistron daar zijn 700mb per 10 nu 5,79

dat is dus €0.58 c per cd en daar betaal je bij cdrwinkel €0.90 c voor

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die chart is al oud.

Je hebt ook Hi-Space gold: http://shop.cdfreaks.com die hebben een 100 jaar garantie, mits je ze goed bewaard...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik gebruik TDK cdtjes, 32 speed...tot nu toe nog altijd goed brandbaar ;) en bruikbaar :), kosten? pak van 10 stuks, +CD-hoesjes voor nog geen €10,- bij de Megapool..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59
Die chart is niet echt actueel nee. Als je wat Duits kent kun je beter even op deze site kijken:

http://www.pcwelt.de/tests/top10/rohlinge.html
http://www.pcwelt.de/test...tests/rohlinge/index.html

Prime Disc en Octron (bij de Lidl?) komen hier goed uit. De beoordeling is gewogen op kwaliteit (50%), prijs (25%), verpakking (20%) en service/support (5%).

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
bonfie schreef op 31 juli 2002 @ 15:48:
oei, das wel de puurste bagger die je kunt halen......

Als je echt goede cd's wilt hebben neem je Mitsui, daar betaal je dan ook voor.

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Cutebritney schreef op 31 juli 2002 @ 14:15:
[...]

Zoals je ziet is PARROT de beste, met de laagste prijs. Score van 100, en lekker goedkoop :)

Wat is het geval, Parrot is gewoon 100% Tayo Yuden *D

Dus gewoon lekker Tayo Yuden halen, evt. met een opdruk van een reseller zoals Parrot, philips oid :)
Ook al weer zo'n lekker advies van iemand die er veel verstand van heeft :z

Taiyo Yuden maakt B kwaliteit, A- kwaliteit en A kwaliteit. Dus TY is niet per definitie goed. Je moet gewoon uitkijken wat je koopt. Parrot is overigens wel goed.

Wat toch wel een nadeel van TY is dat ze geen goede toplaag hebben, ze hebben dus minder bescherming.

• Demo

Demo

Topicstarter
Het gaat er niet om dat ze snel branden of dat ze allemaal lukken, als ze maar lang bewaard kunnen worden...

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei. De zwarte Parrots.
Ze pretenderen lang houdbaar te zijn en zijn het volgens testen ook.
Pagina: 1