Ik heb hier een bewerkte alcatel adsl modem liggen en alles doet het goed zodra ik het modem direct in een computer doe. Het probleem zit volgens mij in de server. Aangezien mijn switch alleen 100Mb aan kan (dus geen 10Mb) is het niet mogelijk om het modem direct op de switch te plaatsen en moet dus via de linuxbak(gateway - RH 7.2) aangesloten worden. Het probleem is dat als ik iets wil downloaden ik zeer vaak een time-out/verbinding verbroken krijg. De grote van de file maakt niet uit, zelf bij smilies doet ie regelmatig moeilijk. Ik had de volgende opties bedacht maar weet dus niet of het genoemde probleem hierdoor zou mogen ontstaan.
1. NAT op de server en NAT in modem gaan niet goed samen
2. Soort van overflow op de server omdat het netwerk van 100Mb naar 10Mb gaat
3. Kan ik even niet meer opkomen
Het lijkt mij eigenlijk dat deze dingen niet uit moeten maken maar misschien dat iemands andere ideeen heeft. In de server zitten 2 NICs, een realtek 100Mb 8139 en een 10Mb 8129. Wil het probleem nu eens oplossen zonder een format maar mijn linux kennis is helaas niet erg groot.
1. NAT op de server en NAT in modem gaan niet goed samen
2. Soort van overflow op de server omdat het netwerk van 100Mb naar 10Mb gaat
3. Kan ik even niet meer opkomen
Het lijkt mij eigenlijk dat deze dingen niet uit moeten maken maar misschien dat iemands andere ideeen heeft. In de server zitten 2 NICs, een realtek 100Mb 8139 en een 10Mb 8129. Wil het probleem nu eens oplossen zonder een format maar mijn linux kennis is helaas niet erg groot.