[JS] DOM objectdetectie toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
mja, misschien een scriptrequest, dat weet ik niet, maar ik kom er ff niet uit.

In het volgende stukie script wil ik ondersteuning voor Mozilla(comp) inbouwen.
Het script is gecopy/paste van zo'n scriptsite (ja ik zuig ik weet het bosmonster :P) en is de objectdetectie van een nieuwsscroller.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function locateObject(n, d) { //v3.0
  var p,i,x;
  if(!d) d=document;
  if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length)
  {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document;
    n=n.substring(0,p);
    }
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n];

for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=locateObject(n,d.layers[i].document);
  return x;
}

nou dacht ik het volgende toe te voegen, maar dat werkt (natuurlijk) niet:
code:
1
2
//***moz
  if(!(x=d[n])&&d.getElementById) x=d.getElementById(n);

aangezien mijn JS/DOM niveau niet zo hoog is kan ik niet achter de juiste syntax komen.
is er een lieve guru die mij op weg kan helpen? O+

www.jurgroessen.nl

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hmm, ik denk dat we eventjes in LA moeten bespreken of bosmonster scriptrequest mág toestaan op de voorwaarde dat hij gezogen wordt, maar ik heb er enge ideeen bij, misschien kan ik het me bij bosmonster nog voorstellen, maar dat zou in P&W betekenen dat D2k ... he gatsie.

ik wil voor dit script eigenlijk weten hoe precies je het aanroept, ik geloof dat je dmv een '?' ook objecten in andere frames kunt oproepen.

verder vermoed ik dat je !(x=d[n]) weg kunt laten, dat is onderdeel van het document.all-model, dan hou je over
code:
1
if(d.getElementById) x=d.getElementById(n)

als dat nog steeds fout gaat, moet je even onderzoeken of het misschien niet fout gaat bij die parent.frames toewijzing

[ Voor 0% gewijzigd door RM-rf op 31-07-2002 12:42 . Reden: [forum=LA] werkt dus niet ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Die object detectie is gewoon (een aangepsate versie van) de MM_ Dreamweaver methode als ik het zo zie. Ik dacht dat versie 3.0 volledig DOM-compatible was. De 3.0 zal wel niet op het origineel van Macromedia slaan dan.

Het regeltje van RM-rf lijkt me te moeten werken.

Ik vind dit niet echt een scriptrequest overigens.. meer een vraag hoe je DOM-compatibiliteit kunt inbouwen.. Nu is dit in het ergste geval 1 regeltje dus... :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bosmonster schreef op 31 juli 2002 @ 13:02:
Die object detectie is gewoon (een aangepsate versie van) de MM_ Dreamweaver methode als ik het zo zie. Ik dacht dat versie 3.0 volledig DOM-compatible was. De 3.0 zal wel niet op het origineel van Macromedia slaan dan.
ach ja, je hebt gelijk; dit is de v4.0 versie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
function MM_findObj(n, d) { //v4.01
   var p,i,x; 
   if(!d) d=document; 
   if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) 
   {
      d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; 
      n=n.substring(0,p);
   }
   if(!(x=d[n])&&d.all) 
     x=d.all[n]; 
   for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) 
      x=d.forms[i][n];
   for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) 
      x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
   if(!x && d.getElementById) 
      x=d.getElementById(n); 
   return x;
}

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
RM-rf schreef op 31 juli 2002 @ 12:39:
hmm, ik denk dat we eventjes in LA moeten bespreken of bosmonster scriptrequest mág toestaan op de voorwaarde dat hij gezogen wordt, maar ik heb er enge ideeen bij, misschien kan ik het me bij bosmonster nog voorstellen, maar dat zou in P&W betekenen dat D2k ... he gatsie.
oh, my, ik geloof niet dat ik dat bedoelde :{ :P

Ik zal es wat gaan spelen met de voorgedragen opties...lijkt me dat het wel moet lukken.

nog even voor de liefhebbers:
de bron van het script.

www.jurgroessen.nl