Beeldscherm overhit

Pagina: 1
Acties:

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Regelmatig tegenwoordig raakt mij beeldscherm overhit, dan bevriest eerst het beeld in windows en daarna als ik dan windows opnieuw opstart krijg ik meestal het bericht dat ie 51 graden is.......

Specs: CTX VL710 op nieuwste detonator drivers....win98....

Als er nog meer specs nodig zijn hoor ik het wel kan er namelijk geen bedenken die nog handig zijn....

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
bedoel je niet je videokaart?

sinds wanneer zitten er tempsensors in monitoren :? en nog vreemder sinds wanneer kan windows dat meten?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Tommilio
Hmm nou je het zegt, je zal wel gelijk hebben dan denk ik, maar heeft iemand een oplossing....

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
maybe bedoelt i dan dus je beeldschermadapter .. maar wat voor kaart heb je dan? maybe is het fannetje kapot wat erop zat of er zit er gewoon geen 1tje op en moet je dus wat knutselen B)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Je kan proberen om een casefan te installeren ofzo, of een slot-in koeler. Zo'n slot in douw je gewoon in het slot onder je (AGP-) videokaart en aan de andere kant in een harddisk powerconnector en dan blaast of zuigt ie de bovenliggende kaart koud. Meeste pc-winkels hebben hem wel voor onder de 15€...
En een videokaart die de temp vertelt? Is dat niet de processor dan? (zou het niet weten, maar nog nooit een videokaart met tempsensor gezien)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
videokaarten kunnen een tempsensor hebben

anders weet het fannetje niet hoe snel ie moet draaien
alhouwel... het is meestal een cheap-ass pokkeherriedingentje; daar zit geen toerental op

Expanding the inexpandable

Verwijderd

t kan aan mij liggen, maar 51 graden moet een video kaart kunnen hebben (geforce mx400 zeker, die van mij is namelijk veel warmer (op de gok, geen temp meter .. goedkoop merk :P)

• Tommilio
Hmm waarom hangt mijn computer dan steeds???? Mijn videokaart ---> geforce 3 ti 200

Verwijderd

ik denk toch sterk dat het je proccessor is. voel anders ff aan het koelblok zo dicht mogelijk tegen het mobo aan .... als ie zo heet is dat je je vinger er niet op kan houden, dan is het zekers weten je CPU

weet trouwens niet of windows zowiezo temps kan uitlezen .... waarschijnlijk is het je bios die je dat vertelt...

post is ff mobo , cpu , cpu koel blok

Verwijderd

Een gf3ti200 kan ook passief gekoeld zijn. Weinig kans dat dat door het fannetje komt dan. Elfs passief gekoeld klokte mijne ook wel aardig dus... Als je een amd processor hebt, kun je beter de amd patch voor directX installeren, staat op www.nvmax.com. Anders gewoon wat verschillende drivers proberen. Ik denk dat het heel goed aan je drivers kan liggen. ls je alles gewoon standaard gekoelt heb zou het goed moeten zijn.
Pagina: 1