[WC] Mooie temps met WC of niet

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Ik heb nu mijn waterkoeling eindelijk ingebouwd en een tijdje getest draait met alleen temps in de bios aflezen.
Als ik de pc aanzet is de temp van de processor 29 graden en dat loopt langzaam op naar 42. Nou vond ik dit eerst wat hoog maar ik heb ook mijn GPU en chipset meegenomen met de waterkoeling dus eigenlijk vind ik het wel een mooie temp. Wat vinden jullie??

Specs:
KT7A
Athlon T-bird 1000@1000
384 Mb ram

DD Maze 2 processor blok
DD GPU blok
DD chipset blok
DD The SuperCooling Cube Radiator
Sicce Idra pomp 1300 l/h
2 liter accuwater met waterwetter
Papst fan voor rad (120 mm)

Het blok van de proc wordt ook wel warm dus volgens mij zit ie er goed op

Hail to the king baby!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 18:36

Ligone

Moeha!

accuwater?

toch het water hé? en geen acid of zo? :o

Verwijderd

TBs zijn heethoofden, dus dat kan wel kloppen, als je blok warm wordt is die overdracht in iedergeval in orde, het is ook nog eens warm... weet je je water temps toevalig? wat voorn GPU is het?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40
Mijn watergekoelde XP2000+ @ 2200+ word zo rond de 41 graden stressed, dus denk dat je wel een mooie temp te pakken hebt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• urk_forever
  • Laatst online: 18-02 16:15
urk_forever schreef op 31 juli 2002 @ 11:44:
Ik heb nu mijn waterkoeling eindelijk ingebouwd en een tijdje getest draait met alleen temps in de bios aflezen.
Als ik de pc aanzet is de temp van de processor 29 graden en dat loopt langzaam op naar 42. Nou vond ik dit eerst wat hoog maar ik heb ook mijn GPU en chipset meegenomen met de waterkoeling dus eigenlijk vind ik het wel een mooie temp. Wat vinden jullie??

Specs:
KT7A
Athlon T-bird 1000@1000
384 Mb ram
Geforce 2 Ti

DD Maze 2 processor blok
DD GPU blok
DD chipset blok
DD The SuperCooling Cube Radiator
Sicce Idra pomp 1300 l/h
2 liter accuwater met waterwetter
Papst fan voor rad (120 mm)

Het blok van de proc wordt ook wel warm dus volgens mij zit ie er goed op
Hmm, nieuwe software zeker :) dacht dat ik geedit had ipv gequote :P

En ja, accuWATER geen accuzuur hoor, was ook gedestilleerd dus...

Hail to the king baby!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19
Ga er maar van uit dat het klopt. Mijn TB1.33 wordt stessed 47 graden, (ok kast is dicht, zitten 2 fans op radiotor die maar met 5V draaien. :P

Moet natuurlijk wel stil blijven :D

Bij mij geeft pomp trouwens veel warmte af. Als ik pomp uit heb staan en na tijdje PC aanzet is temp onder de 30, maar als ik pomp aan heb laten staan is temp al meteen boven 40 7(8)7.

Nou ja binnen kort 3 papst fans zullen de temp's wel weer omlaag gaan, heerlijk 12 Db maar :9

En binnen kort ook zelf blokje gaan maken voor chipset en als dat goed gaat ook voor grafische kaart.

Verwijderd

Ik vind dat je een mooi resultaat hebt zo :)

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan je niet met zo'n degelijke WC-setup voor een peltier (172W) erbij gaan? :?

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

ja kan ie wel doen, moet ie denk ik nog een fan erbij doen op z'n rad en goed isoleren

• Albinoraptor
Juniorrules schreef op 31 juli 2002 @ 13:25:
Kan je niet met zo'n degelijke WC-setup voor een peltier (172W) erbij gaan? :?
Ja dat is zeker mogelijk, wil ik zelf ook graag gaan doen alleen probleem is een goede voeding vinden. En ben zelf niet zo goed in elctro dus zelf maken :/

En eentje kopen is erg €€€

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Valt wel mee vind ik,
Mean Well 200 watt industrial PSU SP-200-24
specifications:
DC output = 24volt by 8,4A
The 24volt is manual adjustable +/- 5%

Special PSU for use with the DRIFT-0.8

Fitts perfectly in a 3,5" bay!
Voor €113,- :)
Combineer dat met een peltier van 172W (€60,-) en je hebt een stuk betere resultaten! :)

T.net gallery | V&A ads

• Albinoraptor
Tja rottige is dat je voor een 172 W peltier 11A nodig hebt en geen 8.4A :)

Wat ze dus zeggen bij OC-shop, althans denk dat je hem daarvan dan hebt, klopt niet.

Geloof Dabit eerder dan OC-shop :P
http://www.vanderhoeven.n...ng_the_pelt_en/index.html

Kijk maar in tabel :)

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Albinoraptor schreef op 31 juli 2002 @ 14:28:
Tja rottige is dat je voor een 172 W peltier 11A nodig hebt en geen 8.4A :)

Wat ze dus zeggen bij OC-shop, althans denk dat je hem daarvan dan hebt, klopt niet.

Geloof Dabit eerder dan OC-shop :P
http://www.vanderhoeven.n...cs/electronics_index.html

Kijk maar in tabel :)
welke tabel ?!

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• Albinoraptor

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:34
11A op 18V is 198W
8,4A op 24V is 201.6W

Dus ik neem aan als de peltier 24V kan gebruiken hij ook aan 8,4 wat voldoende heeft.. Volgens mij geeft de voeding iig voldoende vermogen.

Maar ik heb niet zo veel verstand van electronica, dit is gewoon iets wat ik vanaf de brugklas 13 jaar heb onthouden!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Je hebt zeker iets van 250Watt nodig om de volle 172 watt te benutten. Daarom heb ik er ook vanaf gezien, werdt iets te duur vanwege de voeding.

Verder lijkt die temp me wel wat warm, ik haal 35C full load met een 1GHz @ 1,55GHz 1,85Vcore AMD TB. Dit komt wel door mijn bong koeler.

Verwijderd

Hmmm, ik heb dus net deze combinatie besteld. Volgens mij kan de 172W peltier dus wel op op die 200W voeding. De specs geven de maximale stroom en voltage aan die de Tec op kan nemen. Schroef je het voltage naar beneden naar 18V dan stijgt het Amperage naar 11.2.... en dat is dus (zoals RealStupidGuy al zei) : 201.6 W!!! En het gaat hier om de MAXIMALE waarde. Dus het moet zeker kunnen.

Pelt max. 24V @ 11A , zet je het voltage terug naar 18V dan zal het Amperage echt niet maximaal zijn. Denk zelfs in de buurt van de 9A. Dus dan is het echt meer dan genoeg (200W) Verbruik Pelt= 18*9=162W

En de voeding levert op 18V dus 11.2 Ampere
Correct me if I'm wrong :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mijn duron1000@1200 werd eerst 41/43 graden met mijn zelfgebouwde WC setup, nu artic silver 3 ertussen gedaan, en nu een temp van 36/39 graden, dus ca 5!!!! graden gedaalt!!!! en op de site staat dat na 74 uur de temp. nog verder zakt. dus wie weet.

dus ik weet niet wat voor koelpasta je erop hebt zitten, maar ik zou er in ieder gevel effe AS3 op doen, wel netjes volgens de instructies op de site doen: http://www.articsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Verwijderd

Ik heb een tijdje met een 172w tec en een meanwell 200w voeding gedraaid en dit ging perfect. Ik had wel de voeding terug gedraait naar 18v(dit is meer dan genoeg voor de tec en dan leverde hij de beste prestaties)
Ook heb ik even met een hele dure sterke voeding vergeleken en dit maakte geen worst uit in de temps.
Dus ja de voeding van de OC-Shop is sterk genoeg..

Ik kreeg mijn P4 2.2@3.0 Idle 3c en full load 8c, dit alles gekoeld met een goeie WC setup.(inclu GeF4 home made wc blok, bij een water temp van 29c)
Pagina: 1