Toon posts:

pc geeft geen signaal af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend deed ik mijn pc aan, maar op een gegeven moment begon het lampje van mijn pc en de lampjes op toetsenbord (scroll lock, etc) snel te knipperen. Het beeld scherm viel helemaal uit.

Ik kon toen helemaal niks meer en na het gebruik van de restknop, startte de pc weer goed op. Maar na een tijdje (half uur) startte de computer uit zichzelf opnieuw op. Daarna heb ik nog een paar keer wat gezien op het beeldscherm, maar nu doet het toetsenbord en beeldscherm helemaal niks (er branden zelfs geen lampjes op), oftewel ze krijgen geen signaal meer van de computer. De lampjes op de computer branden wel.

Heeft iemand een idee wat dit is en wat ik er aan kan doen?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Controleer je cpu cooler, lijkt me een warmte probleempje

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Zou in dit geval goed kunnen. Hoe moet ik dat controleren? Weinig ervaring met hardware-stuff.

Of is het voldoende om de pc een tijdje niet te gebruiken?

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Bamibal schreef op 31 juli 2002 @ 11:41:
Controleer je cpu cooler, lijkt me een warmte probleempje
dan moet je de temperatuur bekijken niet de cooler

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46

Greyfox

MSX rulez

Dat werkt wel, maar dan krijg je hetzelfde weer na een half uur.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

hee, was er niet onweer vanacht!?

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat is het beste om nu te doen? Hij doet nu helemaal *niks* meer namelijk.

help.... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 11:49:
hee, was er niet onweer vanacht!?
Bij mij niet volgens mij, ik heb in ieder geval gewoon lekker geslapen.

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
als hij niets meer doet, en zelf heb je niet genoeg hardware ervaring, kun je hem beter maar even laten controleren door de computerwinkel op de hoek van de straat he, jammer van de ik schat €17,50

Verwijderd

Topicstarter
JorisSt schreef op 31 juli 2002 @ 13:00:
als hij niets meer doet, en zelf heb je niet genoeg hardware ervaring, kun je hem beter maar even laten controleren door de computerwinkel op de hoek van de straat he, jammer van de ik schat €17,50
Dat zou kunnen ja, maar wat denk je dat het is? Kapotte cooler?

• De-Fault
koeling gaat niet zo snel kapot, zou wel goed kunnen. maar voor het zelfde geld kan het een kapot moederbord of processor zijn (misschien ook wel weer dankzij faalende koeling). heb je nog wat onderdelen liggen? zoals processor om te vervangen?

wat je ook kan doen is eens alle PCI kaartjes eruit halen, hoewel ik de kans klein acht dat daar de fout zit.

[ Voor 0% gewijzigd door De-Fault op 31-07-2002 13:16 . Reden: mn toetsenbord maakte een typo ]

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Jullie denken aan koeler maar is het niet de voeding die brak is :?

• De-Fault
tja, das eigenlijk nog wel logischer ook, en zeker na dat onweer van vannacht >:)

waarschijnlijk heb je wel langer dan 5 min gewacht, maar haal eens 5 minuten de stroom van de voeding af, en try again. veel voedingen hebben een thermische beveiliging waardoor ze na kortsluiting oid niet meer werken, tijdelijk.

wat je ook kan doen: haal de voeding uit de pc waar je nu achter zit en schroef hem in de "kapotte", dan weet je al n stuk meer :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem weer aan de praat. Het enige dat ik heb gedaan is de bak opengemaakt, beetje wijs gekeken en weer dichtgeschroefd. Waarschijnlijk was het idd de voeding en zit er een thermische beveiliging in.

• De-Fault
geef mij maar een mechanische typmachine ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Wat voor moederbord heb je ???

Mijn Asus (A7M266) moederbordje schakelt zichzelf uit als ik bijvoorbeeld sluiting maak met het draadje van een fan en de kast. Dan gaat mijn PowerLED knipperen totdat ik de voeding uitzet en weer aanzet. Dan doet alles het weer goed.

Misschien sluiting gemaakt in de kast en doordat je hem hebt opengeschroefd dat probleem daarmee op hebt gelost ?

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dit probleem heb ik ook, precies hetzelfde hoe jij het beschrijft. Had m'n mobo al afgeschreven, maar in 1x deed ie het weer.
Een oplossing kan ik je helaas niet geven omdat ik zelf niet precies weet waar de bron van dit probleem ligt. Ik geef het op contact tussen het Mobo en de kast. Nadat de kast opengeschroefd is en 'n beetje met het mobo gerommeld te hebben start ie weer op, maar soms krijg ik een spontane reset...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Topicstarter
IK heb nog steeds af en toe een spontane reset. Ik heb Motherboard Monitor net geinstalleerd. De temp. zijn:
sensor 1 (VIA686A-1): 22C
sensor 2 (VIA686A-2): 48C
sensor 3 (VIA686A-3): 36C
Zijn dit normale temps, wanneer wordt het zorgwekkend?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

welke os draai je ??

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:29:
IK heb nog steeds af en toe een spontane reset. Ik heb Motherboard Monitor net geinstalleerd. De temp. zijn:
sensor 1 (VIA686A-1): 22C
sensor 2 (VIA686A-2): 48C
sensor 3 (VIA686A-3): 36C
Zijn dit normale temps, wanneer wordt het zorgwekkend?
weet iemand of dit normaal temperaturen zijn?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:55:
[...]weet iemand of dit normaal temperaturen zijn?
Met dit weer: voor een intel is er niks aan de hand, voor een AMD zijn het mooie temps :)
james_bond_007 schreef op [s]01 januari 1970 @ 01:00[/s]:
Het enige dat ik heb gedaan is de bak opengemaakt, beetje wijs gekeken en weer dichtgeschroefd.
Werkt vaak erg goed :*) :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 01 augustus 2002 @ 13:08:
Met dit weer: voor een intel is er niks aan de hand, voor een AMD zijn het mooie temps :)
Het is een AMD. Ik heb ook een gewone ventilator (dus zo'n ding die op de grond staat) en die richt ik nu ook op de pc, scheelt toch weer een paar graden en nu heb ik al zo'n 6 uur geen rare dingen gehad.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 13:21:
[...]
Het is een AMD. Ik heb ook een gewone ventilator (dus zo'n ding die op de grond staat) en die richt ik nu ook op de pc, scheelt toch weer een paar graden en nu heb ik al zo'n 6 uur geen rare dingen gehad.
Toe te juichen, maar 48 graden mag *never nooit* een probleem voor een AMD opleveren. Het zal idd een voedingsshort (of -oververhitting) zijn geweest.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1