Ik heb een vraag over een pc waarvan het moederbord waarschijnlijk stuk is. Deze pc wordt op dit moment gerepareerd, echter ik heb de HDD met het OS (windows 98 SE) eruit gehaald. Nu is mijn vraag de volgende: als ik de pc terug krijg en er zit een ander moederbord in, is het dan mogelijk om de HDD met W98SE terug te zetten zonder dat opnieuw te installeren? Dat zou me nl. ontzettend veel tijd schelen. Het huidige moederbord had een BX-chipset en ik denk (hoop) dat de nieuwe ook een BX-chipset heeft, alleen zal het waarschijnlijk wel een ander merk zijn. Ik meen mij vaag te herinneren dat ik ooit iets heb gelezen over het deleten van enkele keys in de registry waardoor windows alle hardware opnieuw gaat detecteren.
ja dat gaat
gewoon insteken zoals het moet
en als windows opstart, zal hij automatisch alles detectere en installere
maar het beste is toch altijd een clean-install om de meeste probs te vermijden
gewoon insteken zoals het moet
en als windows opstart, zal hij automatisch alles detectere en installere
maar het beste is toch altijd een clean-install om de meeste probs te vermijden
Als het dezelfde chipset is kan het waarschijnlijk geen kwaad! Maar heb je tegen een lekkere schone OS install? Vooral met win98 is dat weleens lekker!!
Default blanke hetero
Keys uit de registry hoef je niet te deleten, als je um terug krijgt gewoon HD erin en aanzetten, dan gaatie bij het opstarten alles detecteren. Maar het kan zijn dat je windows er instabiel van woord, in dat geval clean install, zoals Darkie al zei
het loopt wel met een oude software instalatie alleen de optimale preformance heb je pas echt als je een clean installetje uitvoerd
thx guys, ik weet dat een cleane install beter is maar het is een pc op mij werk en om alles opnieuw te installeren gaat me zeker een dag kosten en die tijd heb ik op dit moment niet
clean = veel beter
Voor mij meestal ook een excuus om een nieuwe hd te kopen ...ouwe = backup
Voor mij meestal ook een excuus om een nieuwe hd te kopen ...ouwe = backup
Pagina: 1