Allereerst coole strakke verbetering aan de site
ik had al een poll gemaakt die een cookie achterlaat om zo het stemmen een beetje in te kunnen dammen.
Nu heb ik dit scriptje:
gebruikt. De eerste poll doet ie wel goed met deze code, de tweede kan die echter de cookie niet vinden en stemt dus elke keer opnieuw.
Hoe kan dit?
ik had al een poll gemaakt die een cookie achterlaat om zo het stemmen een beetje in te kunnen dammen.
Nu heb ik dit scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <? if (!isset($_COOKIE["Poll-".$naam])) { setcookie("Poll-".$naam,$id,time()+3600*24); include("login.php"); $qinfo = "UPDATE poll_antwoorden SET stemmen = stemmen+1 WHERE pollnaam='$naam' AND id='$id'"; mysql_query($qinfo); ?> <script LANGUAGE="JAVASCRIPT1.2" TYPE="TEXT/JAVASCRIPT"> <!-- Hide script from old browsers window.location="pollresults.php?naam=<? echo $naam; ?>&cookie=nee" // End hiding script from old browsers --> </script> <? } else { ?> <script LANGUAGE="JAVASCRIPT1.2" TYPE="TEXT/JAVASCRIPT"> <!-- Hide script from old browsers window.location="pollresults.php?naam=<? echo $naam; ?>&cookie=ja" // End hiding script from old browsers --> </script> <? } ?> |
gebruikt. De eerste poll doet ie wel goed met deze code, de tweede kan die echter de cookie niet vinden en stemt dus elke keer opnieuw.
Hoe kan dit?