<< shibby >>
Verwijderd
Use the search.
. ohnee die werkt niet
Ik heb dit al eens eerder uitgelegd, zowel in NOS als in AV... Het kan met mplayer en mjpegtools. Onder mjpegtools gaat het als volgt (versie 1.6.0 vereist):
Da's de manier die ik gebruik.
.
Ik heb dit al eens eerder uitgelegd, zowel in NOS als in AV... Het kan met mplayer en mjpegtools. Onder mjpegtools gaat het als volgt (versie 1.6.0 vereist):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| for i in audio.mpg audio.raw video.mpg video.raw; do mkfifo /tmp/$i done divxdec file-divx.avi -Y /tmp/video.raw & && \ divxdec file-divx.avi -W /tmp/audio.raw & && \ yuvscaler -O VCD < /tmp/video.raw | \ mpeg2enc -f 1 -o /tmp/video.mpg && \ mp2enc -V -o /tmp/audio.mpg < /tmp/audio.raw && \ mplex -f 1 -o file-vcd.mpg /tmp/audio.mpg /tmp/video.mpg rm -f /tmp/{audio,video}.{raw,mpg} |
Da's de manier die ik gebruik.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 11:34 . Reden: search werkt niet ]
thanx!
De search werkte echter niet
(krijg bij alles een "no_wordmatch"), anders had ik je posts wel gevonden. Ik ga je manier iig ff proberen.
De search werkte echter niet

<< shibby >>
Toch nog even een vraagje aangezien de search niet werkt 
Ik heb mjpegtools-1.6.0 gecompiled (met jpeg-mmx-0.1.4, libmovtar-0.1.3 en quicktime4linux-1.4-patch). Dat ging allemaal goed.
Draai overigens Debian Woody.
Avifile (uit Unstable) had ik al draaien:
libavifile0.7 0.7.12.2002071 Shared libraries
libavifile0.7- 0.7.12.2002071 Development header files
divxdec komt echter meteen met een foutmelding terug over avifile:
Ik heb mjpegtools-1.6.0 gecompiled (met jpeg-mmx-0.1.4, libmovtar-0.1.3 en quicktime4linux-1.4-patch). Dat ging allemaal goed.
Avifile (uit Unstable) had ik al draaien:
libavifile0.7 0.7.12.2002071 Shared libraries
libavifile0.7- 0.7.12.2002071 Development header files
divxdec komt echter meteen met een foutmelding terug over avifile:
INFO: [divxdec] ===========================================
INFO: [divxdec] divxdec
INFO: [divxdec] -----------------------------
INFO: [divxdec] MJPEGTools version 1.6.0
INFO: [divxdec] divxdec version 0.0.30 (2002/03/02)
INFO: [divxdec]
INFO: [divxdec] This utility is development software. It may eat your
INFO: [divxdec] movies or let the smoke out of your computer.
INFO: [divxdec] -----------------------------
<Init> : Avifile CVS-020719-06:30-2.95.4
<Init> : Available CPU flags: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 sep mtrr pge mca cmov pat pse36 mmx fxsr xmm
<Init> : 871.04 MHz Pentium III (Coppermine) processor detected
**ERROR: [divxdec] This binary was compiled for Avifile version 0.00 but the library is 167.45
<< shibby >>
Verwijderd
De manier die ik altijd gebruik, is met Mencoder (de encoder die bij MPlayer zit). Dit is een heel uitgebreidde encoder die veel formaten ondersteund.
Als je MPlayer vanuit de source-code installeert, zit ie er standaard bij. Dan kan je opties bekijken met 'man mencoder'.
Redelijk gemakkelijk en zeer snel.
Ook kun je veel hier vinden:
http://www.mplayerhq.hu/DOCS/encoding.html#2.4
Als je MPlayer vanuit de source-code installeert, zit ie er standaard bij. Dan kan je opties bekijken met 'man mencoder'.
Redelijk gemakkelijk en zeer snel.
Ook kun je veel hier vinden:
http://www.mplayerhq.hu/DOCS/encoding.html#2.4
Verwijderd
Hmm - heb je de debian packages op http://www.sf.net/projects/mjpeg ook geprobeerd?centauri schreef op 31 juli 2002 @ 13:01:
Die foutmelding betekent dat er iets niet goed is gegaan tijdens het compileren, hij compileert tegen een andere avifile versie dan degene waartegen hij linkt - heb je toevallig meerdere versies van avifile geinstalleerd? (hint: locate libaviplay.so).
Heb inderdaad geprobeerd de deb packages te installeren (van marillat.free.fr).
Avifile verwijderd en opnieuw geinstalleerd (vanuit .debje).
locate libaviplay:
/usr/lib/libaviplay-0.7.so.0 (link naar de 0.12)
/usr/lib/libaviplay-0.7.so.0.0.12
Probleem blijft echter bestaan.
Vreemde aan de foutmeling vindt ik overigens van divxdec met de melding komt dat ie tegen versie "0.00" van Avifile is gecompiled..
Avifile verwijderd en opnieuw geinstalleerd (vanuit .debje).
locate libaviplay:
/usr/lib/libaviplay-0.7.so.0 (link naar de 0.12)
/usr/lib/libaviplay-0.7.so.0.0.12
Probleem blijft echter bestaan.

Vreemde aan de foutmeling vindt ik overigens van divxdec met de melding komt dat ie tegen versie "0.00" van Avifile is gecompiled..
<< shibby >>
Verwijderd
Lijkt wel alsof die debian avifile packages nogal dood zijn....
.
Probeer eens die avifile packages te verwijderen, daarna 'updatedb' en 'locate libaviplay.so' en 'locate avifile.h' om er zeker van te zijn dat ze weg zijn. Dan avifile als tarball downloaden (http://avifile.sf.net/) en die installeren en mjpegtools opnieuw zelf compileren tegen die nieuwe avifile. Dan werkt het wel.
Dit bevestigt wel weer mijn mening dat avifile compleet zooi is en dat we die dependency zo snel mogelijk moeten droppen ten faveure van gstreamer.
Probeer eens die avifile packages te verwijderen, daarna 'updatedb' en 'locate libaviplay.so' en 'locate avifile.h' om er zeker van te zijn dat ze weg zijn. Dan avifile als tarball downloaden (http://avifile.sf.net/) en die installeren en mjpegtools opnieuw zelf compileren tegen die nieuwe avifile. Dan werkt het wel.
Dit bevestigt wel weer mijn mening dat avifile compleet zooi is en dat we die dependency zo snel mogelijk moeten droppen ten faveure van gstreamer.
Verwijderd
misschien wat laat maar heb hier een skin met de naam Kavi2svcd
mbv transcode--vcdimager--cdrdao. kan die automatisch een (s)vcd produceren en branden .
tekst van de site in engels :
kavi2svcd is a grahphical user interface that
# generates an mpeg-file from an avi-file using transcode and mplex,
# from the mpeg-file it generates an image for a Video-CD using vcdimager
# and finally it burns the CD with cdrdao.
Features
# Generating of the m1v/m2v und mpa-files
# Multiplexing the mpegfile
# Generating the cue/bin-files
# Burning the CDs
# Saving usual configuration data (VCD-type, CD-Size, burning speed, burning device...)
# The command lines are generated and can be edited before executing.
http://www.cornelinux.de/linux/kavi2svcd/index-english.html
mbv transcode--vcdimager--cdrdao. kan die automatisch een (s)vcd produceren en branden .
tekst van de site in engels :
kavi2svcd is a grahphical user interface that
# generates an mpeg-file from an avi-file using transcode and mplex,
# from the mpeg-file it generates an image for a Video-CD using vcdimager
# and finally it burns the CD with cdrdao.
Features
# Generating of the m1v/m2v und mpa-files
# Multiplexing the mpegfile
# Generating the cue/bin-files
# Burning the CDs
# Saving usual configuration data (VCD-type, CD-Size, burning speed, burning device...)
# The command lines are generated and can be edited before executing.
http://www.cornelinux.de/linux/kavi2svcd/index-english.html
Pagina: 1