[VC++] CListbox --> laatst toegevoegd laten zien

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ja, tis een beetje een vage titel, maar er zal vast iemand met een antwoord zijn.

Ik heb dus een CListBox. Ik voeg daar steeds een regel aan toe, maar op een gegeven moment krijg je natuurlijk een scrollbar. Nu loopt het scrollen niet mee, dus moet je handmatig steeds naar onder scrollen, wat heel vervelend is omdat er veel info wordt weergegeven.

Mijn vraagje dus: Hoe kan ik de listbox laten meescrollen. Of kan ik de onderste laten selecteren en dat ie daardoor zichtbaar wordt, want dat lukte niet met de functie SetSel()

er wordt dus op de volgende manier toegevoegd:

code:
1
2
    m_InfoList.SetSel(m_InfoList.GetCount());
    m_InfoList.AddString(string);

alvast bedankt ...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ik heb het nu wel zo gekregen dat ik met 'CListBox::SetCaretIndex(...)' de laatste kan selecteren, maar als ik even klik in de list dan doet die dat niet meer....en niemand die me kan helpen....:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:59

The End

!Beginning

Waarom gebruik je niet CListCtrl? Heeft dezelfde functionaliteit en meer. B.V. de functie 'EnsureVisible' (Degene die jij nodig hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
hmm, dan moet ik effe kijken hoe makkelijk ik dat veranderd heb. m'n programma is zo goed als af op een paar kleine dingen na (zoals dit) en ik heb nog maar 2 dagen de tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
'kheb ut al...

trouwens, m'n code in het eerste helemaal bovenaan klopt niet...kan beter <b>EERST</b> toevoegen en dan pas selecteren ipv andersom 8)7

maar ik heb het met het volgende opgelost:

code:
1
2
m_InfoList.AddString(string);
m_InfoList.SetCurSel((m_InfoList.GetCount()-1));

de laatste wordt gehighlight en dat geeft het eigenlijk ook nog een leuk effect en doet wordt ook naar toe gescrollt. De reden dat het niet werkte toen ik het eerst probeerde...nou, zie m'n vorige code :p

Soms zie ik dingen niet helder en dan maak ik van deze stomme fouten en ga ik ook nog aardige tweakertjes lastig vallen met dit...

maar dan, valt me wel op dat niemand dat zag van de code >:)

toch bedankt and till next time...