Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120
Verwijderd
jawel dat moet gaan maar het zal wel krap zijn. heb maand geleden klant gehad die ook dat mobo en zalman had, die zij dat het wel ging maar niet veel ruimte overblijft.
Ikke wil dit systeem gaan kopen:
ThermalTake Xaser II 6000Plus Aluminium Medium Tower
Kingston Dimm 512Mb DDR Sdram PC2700 333Mhz
Asus A7V333,SocketA,KT333,3xDDR,Audio,RAID,FIREWIRE,USB2.0
AMD Athlon XP 2200+, 266Mhz FSB, SocketA
ATI Radeon 8500, 64Mb DDR, TV/DVI/Hydravision 275Mhz (of toch liever All-In-Wonder)
Enermax SilentPlus-ActivePFC 450 (Adjustable Fan) EG465AX-VE(G)(FMA)
APC Back UPS CS-500
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb 7200rpm U-ATA133
Zalman CNPS6000-Cu Copper
het gaat me hier vooral om de kast, voeding en de koeler. Gaat dit wat worden voor een super stabiel rotsvast systeem dat als het moet mooi koel blijft en niet zo veel awaai produceerd?
ThermalTake Xaser II 6000Plus Aluminium Medium Tower
Kingston Dimm 512Mb DDR Sdram PC2700 333Mhz
Asus A7V333,SocketA,KT333,3xDDR,Audio,RAID,FIREWIRE,USB2.0
AMD Athlon XP 2200+, 266Mhz FSB, SocketA
ATI Radeon 8500, 64Mb DDR, TV/DVI/Hydravision 275Mhz (of toch liever All-In-Wonder)
Enermax SilentPlus-ActivePFC 450 (Adjustable Fan) EG465AX-VE(G)(FMA)
APC Back UPS CS-500
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb 7200rpm U-ATA133
Zalman CNPS6000-Cu Copper
het gaat me hier vooral om de kast, voeding en de koeler. Gaat dit wat worden voor een super stabiel rotsvast systeem dat als het moet mooi koel blijft en niet zo veel awaai produceerd?
Cogito Ergo Credo
uiteraard vraag ik me ook af of die zalman zal gaan passe...
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
gaat prima passen, maar als je toch RAID neemt waarom dan niet 2 schijfen inplaats van 1? kan jeook nog mirroren voor de veiligheid
forum is nog niet 100% ok geloof ik, mijn post van daarstraks is verdwenen,
ik heb nog een goede 40Gb maxtor en een 18Gb Seagate, de laatste gebruik ik alleen voor backups e.d. de eerste gooi ik denk ik 't os op...
ik heb nog een goede 40Gb maxtor en een 18Gb Seagate, de laatste gebruik ik alleen voor backups e.d. de eerste gooi ik denk ik 't os op...
Cogito Ergo Credo
omdat ik per se raid wil i.v.m. de snelheid, zoals ik al zei gebruik ik o.a. Premiere (met DV) en dan is de schijf continu de beperkende factor...
En ik heb sowieso iig 4 kanalen voor de HDD's nodig en dan de CD-troep nog, maar dit topic gaat over een zalman cooler in combinatie met mobo en kast...
En ik heb sowieso iig 4 kanalen voor de HDD's nodig en dan de CD-troep nog, maar dit topic gaat over een zalman cooler in combinatie met mobo en kast...
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
wat voor'n RAID setup had je in gedachten dan? met een 40 een 18 en een 80GB schijf?
voor RAID heb je 2 evengroote (en het leifst identieke) schijfen nodig, dus dan wordt het dus 2x40GB ipv 1x80GB
voor RAID heb je 2 evengroote (en het leifst identieke) schijfen nodig, dus dan wordt het dus 2x40GB ipv 1x80GB
Sick Nick: De H600 heeft de voeding op dezelfde plek zitten als jou kast. Dus jij hebt zo te zien voldoende ruimte voor de fan of niet?
ForayNL: Je weet toevallig niet hoeveel ruimte er over was? Praten we over millimeters of zit er nog wel 2cm tussen?
ForayNL: Je weet toevallig niet hoeveel ruimte er over was? Praten we over millimeters of zit er nog wel 2cm tussen?
Ja, als ie gewoon daarboven zit dan heb je ruimte genoeg. Dan kan je de fan precies boven de heatsink hangen zonder problemen.
Qua ruimte bij de socket zit je ook goed want daar is hij niet zo heel erg breed, smaller dan de meeste koelers. De breedte zit m bij deze koelers in de bovenkant. Het enige wat in mijn geval lastig is, is het weghalen van het reepje ram wat het dichtst bij de socket zit. Daarvoor moet ik die daarnaast ook weghalen omdat hij anders niet eruit kan (heatsink hangt er boven)
Qua ruimte bij de socket zit je ook goed want daar is hij niet zo heel erg breed, smaller dan de meeste koelers. De breedte zit m bij deze koelers in de bovenkant. Het enige wat in mijn geval lastig is, is het weghalen van het reepje ram wat het dichtst bij de socket zit. Daarvoor moet ik die daarnaast ook weghalen omdat hij anders niet eruit kan (heatsink hangt er boven)
heb nog wel 2 van die 40Gb Maxtor schijven, gaat mij meer om snelheid en de hoeveelheid aansluitingen die zo'n ding heeft, niet direct om de raid mogelijkheidVerwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 13:25:
wat voor'n RAID setup had je in gedachten dan? met een 40 een 18 en een 80GB schijf?
Cogito Ergo Credo
Mooi zo. Ik was toch niet van plan mijn 512Mb strookje eruit te halen, dus ik kan mijn config denk ik wel gaan bestellen.Sick Nick schreef op 31 juli 2002 @ 13:42:
Ja, als ie gewoon daarboven zit dan heb je ruimte genoeg. Dan kan je de fan precies boven de heatsink hangen zonder problemen.
Verwijderd
bij mijn weten was het niet veel:tussen 5 mm en 10 mm denk ik zo.GreenGolf3 schreef op 31 juli 2002 @ 13:32:
Sick Nick: De H600 heeft de voeding op dezelfde plek zitten als jou kast. Dus jij hebt zo te zien voldoende ruimte voor de fan of niet?
Da's niet veel nee. Hmmm, dan toch maar uitkijken met het bouwen. De kast is op zich erg ruim en kijkende naar de foto's van Sick Nick zou het moeten passen. Ik ga eens proberen. Thans all!Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 14:02:
[...]
bij mijn weten was het niet veel:tussen 5 mm en 10 mm denk ik zo.
Ik zit er ook aan te denken om die zalman CNPS-6000 aan te schaffen voor mijn a7v133 + 1600+ XP, maar nu schijnt het dat deze zwaarder is dan de amd als max heeft opgegeven (koeler is ~450g, max volgens amd is 300g iirc). Hoeveel kwaad kan dit? Kan de socket hierdoor afbreken?
voor 7.50 laat ik 't mooi bij Sallandautomatisering (zit helaas voor jou in Raalte)monteren, geen gezeur dan al het fout gaat...Ik zit er ook aan te denken om die zalman CNPS-6000 aan te schaffen voor mijn a7v133 + 1600+ XP, maar nu schijnt het dat deze zwaarder is dan de amd als max heeft opgegeven (koeler is ~450g, max volgens amd is 300g iirc). Hoeveel kwaad kan dit? Kan de socket hierdoor afbreken?
ga je die dode CPU trouwens nog opsturen naar het RSKlokhuis, dan is de verzameling klokken weer groter tot vermaeck van DiGiStorm en mij...
Cogito Ergo Credo
<offtopic>
</offtopic>
Ik lees net op de zalman site dat je ivm het gewicht alleen op moet passen als je je pc vervoert. Hopelijk klopt dat, want ik heb geen zin in een afgebroken socket
Daar wilde ik eigenlijk mijn eigen kamer mee versieren, maar in ruil voor wat amd posters valt er misschien wel wat te regelenjopiek schreef op 31 juli 2002 @ 16:40:
[...]
voor 7.50 laat ik 't mooi bij Sallandautomatisering (zit helaas voor jou in Raalte)monteren, geen gezeur dan al het fout gaat...
ga je die dode CPU trouwens nog opsturen naar het RSKlokhuis, dan is de verzameling klokken weer groter tot vermaeck van DiGiStorm en mij...
</offtopic>
Ik lees net op de zalman site dat je ivm het gewicht alleen op moet passen als je je pc vervoert. Hopelijk klopt dat, want ik heb geen zin in een afgebroken socket
het schijnt idd vooral m.b.t. vervoer te zijn, maar ik denk dat zoiets wel meevalt als je de pc maar plat houdt met de koeler naar boven...Witsflow schreef op 31 juli 2002 @ 20:12:
<offtopic>
[...]
Daar wilde ik eigenlijk mijn eigen kamer mee versieren, maar in ruil voor wat amd posters valt er misschien wel wat te regelen
</offtopic>
ik heb trouwens nog een nieuwe XP poster (1*A0 en een keer A2) in voorraad, maar die kan ik wel ff aan Remko meegeven als ie weer eens terug is uit Istanboel
m'n systeem is ook opverleden, ik denk dat m'n ECS bordje teveel te verduren kreeg en toen gingen wij er ook nog vlaflip mee renderen
Cogito Ergo Credo
Daar laat ik die van mij dus ook in elkaar zetten. Dan is er ook geen gezeik als er iets kapot gaat. Hopelijk zijn die PTT lui dan ook een keer voorzichtig met mijn nieuwe hardware, anders kan die meteen weer terug en daar heb ik niet zo'n zin in.jopiek schreef op 31 juli 2002 @ 16:40:
[...]
voor 7.50 laat ik 't mooi bij Sallandautomatisering (zit helaas voor jou in Raalte)monteren, geen gezeur dan al het fout gaat...
edit:
Misschien ga ik hem zelf wel ophalen. Dan ligt hij zeker plat in de auto, in de gordels en kan er ook niet zoveel mee gebeuren. Is alleen de vraag of ze dat doen.
Misschien ga ik hem zelf wel ophalen. Dan ligt hij zeker plat in de auto, in de gordels en kan er ook niet zoveel mee gebeuren. Is alleen de vraag of ze dat doen.
en of ze dat doen, jen kunt 'm gewoon ophalen hoor! ik doe al een paar jaar zaken met een zo'n gast die nu van sallandautomatisering is en ben er super tevreden over. Ik overweeg zelfs om zakelijk proberen samen te werken (ik zit zelf vooral in software).Daar laat ik die van mij dus ook in elkaar zetten. Dan is er ook geen gezeik als er iets kapot gaat. Hopelijk zijn die PTT lui dan ook een keer voorzichtig met mijn nieuwe hardware, anders kan die meteen weer terug en daar heb ik niet zo'n zin in.
edit:
Cogito Ergo Credo
Thanks voor de tip! Dan ga ik hem zeker zelf halen! Man, best een goede zaak, sallandautomatisering. Alles goed geregeld. Houd ik wel van!
Remko vertelde van die dode mobo, minderjopiek schreef op 31 juli 2002 @ 23:25:
ik heb trouwens nog een nieuwe XP poster (1*A0 en een keer A2) in voorraad, maar die kan ik wel ff aan Remko meegeven als ie weer eens terug is uit Istanboel(hoeft uiteraard niet tegen een cpu ik bestel zo exra posters...)
m'n systeem is ook opverleden, ik denk dat m'n ECS bordje teveel te verduren kreeg en toen gingen wij er ook nog vlaflip mee renderenbordje lijkt dood en de CPU iig ook (heeft natuurlijk een optater gehad) daarom ga ik aan het eind van de maand maar in een keer een goed systeem kopen met een goed Asus mobo, een goede kast met airflow (Thermaltake) en zo'n zalman om het geluid van de cpu koeler wat te onderdrukken...
Btw, in die posters ben ik wel geinteresseerd
<ontopic>
Dan ga ik hem maar halen denk ik, ik word nl gek van de herrie (47+ dB) van m'n globalwinjopiek schreef op 31 juli 2002 @ 23:25:
[...]
het schijnt idd vooral m.b.t. vervoer te zijn, maar ik denk dat zoiets wel meevalt als je de pc maar plat houdt met de koeler naar boven...
er zit als het goed is nog wel garantie op alleen heb ik de bonnen denk ik in E'de, dus dat wordt zoeken
maar doen als de OV weer werkt...
Cogito Ergo Credo
Pagina: 1