Toon posts:

[Linux] ping = broken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 machines met Slack 7.1 draaien, op een gegeven moment ging SPONTAAN het ping commando stuk, hij deed het nog wel, maar hij stuurt 1 ping, en voor de rest stuurt ie gewoon niet meer, er is toen niet gelijktijdig iets op beide machines gebeurd dus ik tast in het duister, de ene machine is een webserver, de andere een nameserver, zelfs pingen naar localhost heeft hetzelfde probleem, hij stuurt 1 ping en verder helemaal niks (stuurt ze niet en ontvangt ze dus ook niet).

Iemand een idee ?

Verwijderd

Topicstarter
btw, de "nieuwe" ping tool, die in iputils (of iptools, weet nie meer) dat pakket wat je ook nodig hebt voor IPv6 ping enzow, doet het WEL zonder problemen, maar ik moet echt de orignele hebben :)

Verwijderd

En je hebt op beide machines niet iets geupgrade wat ogenschijnlijk niks met ping te maken heeft ? Lijkt me sterk dat op 2 machines gelijktijdig je ping commando overlijdt. Je kunt het originele Slackware-7.1 package proberen opnieuw te installeren. Zal wel iets zijn als /slakware/n/tcpip-x.x.tgz .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 11:11:
btw, de "nieuwe" ping tool, die in iputils (of iptools, weet nie meer) dat pakket wat je ook nodig hebt voor IPv6 ping enzow, doet het WEL zonder problemen, maar ik moet echt de orignele hebben :)
firewall? foutmelding?

Verwijderd

Andere zijstraat: Rootkit? Misschien een rare optie, maar dat soort programma's passen vaak programma's zoals ping/netstat enz aan...