"network cable unplugged" bij wireless lan

Pagina: 1
Acties:

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Ik heb hier een Toshiba laptop met een ingebouwde wireless lan-chip en een werkend Access Point. Op de laptop staat de nieuwste Toshiba driver voor wireless lan-kaarten geinstalleerd en de bijbehorende client manager. De Device Manager zegt dat alles okee is. De Client Manager geeft aan dat de verbinding Excellent is en ziet het MAC-adres van het access point en ontdekt zelf de network name in het statusvenster. Toch krijgt de laptop geen ip toebedeeld. Het windows-icoontje voor de lan-verbinding staat met een kruisje in de tray en geeft

"Network cable disconnected"

Als ik het profiel in de client manager opnieuw instel, gaat hij wel proberen een nieuw IP toe te kennen, maar geeft aan dat dat failt.

Waar kan dit aan liggen? Hoe zorg ik ervoor dat die kaart wel een IP adres krijgt van de DHCP-server?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je wel een hard IP instellen ?
Is WEP enabled op de AP, en zoja heb je dat ook op de NIC enabled (ej de juiste key gebruikt?)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Op beide staat het disabled, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Hard IP werkt ook niet :(

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Het is inmiddels gelukkig opgelost. Er bleek een hotfix van Microsoft nodig te zijn om te zorgen dat de wlan-chip op irq 11 kwam. Op een ander irq schijnt het dan niet te werken!

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
ik vindt het net niet belangrijk genoeg om topic over te openen, dus daarom even hier.

Ik kan me herinneren dat ik een paar maanden terug een FAQ las, van een tweaker, over wireless netwerken. Aangezien search down is, heeft iemand hem in zn favorieten? (hij staat niet bij de faqs van GoT). Het was een erg handige site voor meer informatie over wireless lan.