abit BX6.. vreemd geluid

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
ik zit met het volgende probleem..

Ik heb een abit BX6.. na mijn vakantie zette ik mijn PC weer aan en ineens hoor ik een luid getoeter maar krijg geen beeld.. Ik ben erna begonnen met alle hardware af te koppelen.. Dit werkte ook niet.. ik heb ook de spanning van de bios gehaald.. wat ook geen resultaat opleverde..

Weet iemand waar dit waarschuuwingsgeluid voor dient.. In de manual kon ik ook niets vinden

bij voorbaat dank..

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
de piepjes kunnen 2 dingen beteken

ram of vga

dus je kunt even kijken of je vga kaart nog goed in ht slot zit en desnoods vervangen door een andere vga kaart (pci kan ook) als hij dan nog steeds piept ligt het aan het geheugen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• ilovetechno
oke ik ga eens kijken.. iig bedankt!!

Verwijderd

wat voor geluid was het precies?
het kan namelijk ook een soort alarm geluid geweest zijn dat heeft meestal te maken dat het spulletje te heet is.....
suc6

• ilovetechno
Een ssort van sirene.. Het lijkt me stug dat het te warm is.. het geluid krijg ik al na 4 sec ofzo en de koelers doen het allemaal...

Het is ook de videokaart niet of het geheugen.. :-(

iemand nog ideeen??

• ilovetechno
niemand??

Verwijderd

Dat alarm geluid had ik ook met een pc toen bleek dat het te warm was.....
Ik denk dat het het slimst is om em helemaal van af het begin opnieuw op te bouwen en elke keer testen, dan kom je er van zelf achter waar het fout gaat...
suc6

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klinkt toch ala een temperatuur probleem, daarbij krijg je dus een sirene. Kijk eens of de heatsink wel warm is, anders zou de heatsink niet goed contact kunnen maken met de CPU. Wat voor een CPU heb je trouwens? En wat voor koeling d'r op?

• Billy Bob907
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

Billy Bob907

Moet dat?

Ik heb onlangs hetzelfde gehad, en het bleek een cpu fan te zijn die op sterven na dood was. De pc speaker begon in het midden van de nacht 'Für Elise' te spelen. Ik dacht eerst dat ik gehackt was. :?
Award-BIOSsen hebben dit sinds 1997 ingebouwd. Staat bijna nergens gedocumenteerd, trouwens. Ik kan nu even niets vinden via de GoT search, maar er is een topic over. Hierin staat ook de link naar de MSKB.

Het geluid kan worden getriggered door de CPU, de fan of de power-supply.

Links:
Windows Help
M$ Knowledge Base Article Q261186

[ Voor 0% gewijzigd door Billy Bob907 op 31-07-2002 22:35 . Reden: links erbij ]

Het doel van het reizen is niet het doel maar het reizen - Sun Tzu
OGR-25 stats

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Ik heb bij de PC van de buren ook een probleempje met deze mobo. Krijg tijdens het booten: lange beep, korte, korte, korte. Iemand enig idee wat er mis is? En nee, het kunnen geen IDE apparaten zijn. In de manual is ook niets over boot-up beeps te vinden. En na die beeps gebeurt er verder ook niets.

[ Voor 0% gewijzigd door zeroxcool op 23-08-2002 22:47 . Reden: Iets duidelijker ;) ]

zeroxcool.net - curity.eu

Pagina: 1