Toon posts:

Justcooler fan vervangen door ruilian science fan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cpu wordt te warm (70 graden), Ik heb een Justcooler met de standaart fan (2800 rpm, 12v). Nu denk ik als ik een Ruilian Science fan er op zet op 12v dat ie dan veel koeler wordt aangezien deze harder blaast.
Zal dit veeel verschil uitmaken?

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
er is maar 1 manier om dit uit te zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
de standaart fan zit op het mobo aangesloten, die andere op de voeding. Kan ik ze dus omwisselen met van die plasticen blokjes?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Je bedoeld die starndaar fan erafhalen en de Ruilian eropzetten en die dan op je voeding aansluiten? Als dat ding een molex connector heeft, dan kan ie op je voeding ja.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Kijk op Google of je meer info van beide fans kan vinden. Zoek hierbij de luchtverplaatsing op (CFM). Degene met de meeste CFM koelt het hardste... Sim-pel...
Dat Ruilian Science is nou niet echt een topmerk. Je komt het vooral tegen in B-merk voedingen (komt ie daar ook uit ?) Dus enig achterdocht is op zijn plaats...

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
pfff, je fan draait wel erg traag zeg, 2800 rpm, dat je dat op een Athlon durft te gooien....k heb hier eentje die 5000 rpm draait :) coolt wel lekker...49 graden met kast open op TB oc @ 1,13 :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Pagina: 1