Toon posts:

aopen cd-rw crw1232a probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
telkens als ik een cd brand dan loopt hij vast en met een cr-rw heeft hij dit niet. ik gebruik windows xp en nero burning rom .

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn aopen rd-rw 1232 deed het helemaal niet onder win XP, maar wel onder win 98.
Probeer dat eens.

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06-2025
zoiets had ik ook met mijn Aopen 32/12/48 :'( , uiteindelijk een spindel goedkope merkloze cd'tjes gekocht, welke helemaal niet te branden waren (Medium speed error)
uiteindelijk aopen maar geruild voor garantie voor een Lite-on 32speed brander
Totaal geen problemen meer nu :9

Glasvezel heeft de toekomst

• Michael_E
zoiets had ik ookmet mijn Aopen 32/12/48 |:( , een spindel goedkope merkloze cd'tjes gekocht, welke helemaal niet te branden waren (Medium speed error)
uiteindelijk Aopen maar geruild voor garantie voor een Lite-on 32speed brander
Totaal geen problemen meer nu :*)

• Michael_E
excuus voor dubbele posting

Verwijderd

Topicstarter
onder 98 werkt hij wel da weet ik maar ik heb nu xp en ik zou graag hebben dat hij nu ook zou werke

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 13:16
Die 1232 series van Aopen zijn allemaal een beetje gaar volgens mij.
Ik heb er twee gehad en beide dezelfde problemen.
Bijna alle merken CD's geprobeerd maar iedere keer "medium speed error".
Alleen CD RW werkt wel en CD's van Aopen zelf.... :r

Verwijderd

De aopen 1232a van mij doet het PERFECT, ik houd bij hoeveel cd's ik brand, en de teller staat nu op 968. Dus op naar de 1000!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb geen problemen met de 1232a onder XP en met Nero. Heb je de DMA settings van de brander geprobeerd anders in te stellen? Heb je de ingebouwde brandfunctie van XP uitgeschakeld? (geen idee of het werkt hoor) Gaat het ook mis als je alle op de achtergrond draaiende software uitschakeld? (virusscanner bijv.) Ander merk CD-r geprobeerd?

Verwijderd

Aopen fikkertjes werken prima onder XP

nog nergens last van gehad hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de DMA settings van de brander geprobeerd anders in te stellen? Heb je de ingebouwde brandfunctie van XP uitgeschakeld?

hoe doe ik da ??

• Milly
  • Niet online
Antwoorden op beide vragen zijn heel makkelijk te vinden, bijvoorbeeld met de search van WinXP zelf...

Maar goed: DMA settings vind je door rechtsklikken op My Computer, Properties, Hardware, Device Manager, IDE ATA/ATAPI-controllers, en dan te kiezen voor de controller waar je brander aan hangt (waarschijnlijk de secondary), dan Advanced Settings, en daar bij Transfer Mode te kiezen voor DMA If Available.

De brandfunctie uitchakelen: open My Computer, rechtsklik op je CD-brander en kies Properties, Recording en het vakje uitvinken.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal aangepast en nu werkt hij nog ni :(

Verwijderd

Topicstarter
iemand een oplossing ??????????PLEASE

• Milly
  • Niet online
Heb je al andere merken CD-R geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja same result

Verwijderd

Topicstarter
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 16:41
ik heb ook enorm gezeik gehad met min brander zelfde type nu doet de brander het prima!

Brander op PRIMARy ide als SLAVE
Mobo BIOS geupdate ASUSKT7A
FIRMWARE geupdate
nero geupdate
via 4-1 drivers geupdate
schone winXP installatie

succes!
Mij brander kan eindelijk weer CD's le-z-e-n , ook wel handig alleen brander is toch minder.
AOPEN ontkent de problemen met dit type in alle toonaarden maar in de fora op hun website staat er heel veel over.

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

Pagina: 1