Toon posts:

Toetsenbord is bier opgevallen wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn toetsenbord (Logitech Cordless Desktop Optical (Zwart)) is een paar dagen geleden bier overgevallen sommige knoppen kleven vast en kan je niet goed indrukken hoe kan ik dat schoonmaken en kan dat wel eens? Weet trouwens niet of het toetsenbord nog wel doet

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 08:26
Kijken of het nog te drinken is :)

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
schoonmaken????? Toetsten eruit slopen en wassen. In de wasmachine >:)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Da's nou echt drankmisbruik.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Van de meeste tobo's kan je gewoon de toetsen los halen. FF goed schoon maken en dan weer de toetsen terugzetten.

En anders koop je toch gewoon een nieuwe voor een geeltje?!

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Ja, dan ben je de lul, ik heb er weleens iets van drinken overheen laten ketsen, na, die kon ik wel weg gooien, als ik typte 'hallo' kwam er iets van 'Hjuygn Aswqzx Lopkm Lopkm Opli'
oftewel, de letters die om de letter staan die je typt. Tja, of je hebt mazzel, en bent snel met het knopje van je toestenbord eruit te halen....

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Misschien vermelden wat voor toetsenbord je hebt?
Overigens weet ik niet hoe handig je met de schroevendraaier en printplaatjes bent. Het lijkt me in ieder geval handig om het toetsenbord open te schroeven en met een licht (niet agressief) reinigingsmiddel de toetsen te reinigen (ook aan de binnenkant dus). Waarschijnlijk kun je met wat alcohol deze klus wel klaren.

Enfin een wijze les voor de toekomst: 'don't drink and type...' ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon het toetsenbord uit elkaar schroeven waardoor je het gedeelte waar te toetsen aan vast zitten los kan schoonmaken. Dit kun je doen doen door het onder water met een kwast schoon te poetsen. Hierna dit goed laten drogen. Hetzelfde kun je eventueel doen met de kappen.

Alleen met de onderliggende flexibele contact-lagen mag je dit NIET doen. Deze kun je eventueel schoon maken door er met een doek overheen te wrijven maar zorge ervoor dat er geen water tussen de lagen inkomt.

Zorg ervoor dat wanneer je alles weer in elkaar zet het goed droog is.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
'drink'probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Vunzz schreef op 31 juli 2002 @ 10:21:
Van de meeste tobo's kan je gewoon de toetsen los halen. FF goed schoon maken en dan weer de toetsen terugzetten.

En anders koop je toch gewoon een nieuwe voor een geeltje?!
Ja voor een geeltje? Ik heb nu Logitech Cordless Desktop Optical toetsenbord en dat is bepaald geen geeltje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 10:23:
[...]

Ja voor een geeltje? Ik heb nu Logitech Cordless Desktop Optical toetsenbord en dat is bepaald geen geeltje
Dat zijn idd geen grapjes :/ , helemaal kut voor je. Ik heb een gewone draadloze en daar zit nog veel meer electronica in ook. Ik zou em maar is ff losschroeven en goed schoon maken.

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56
Zoals al eerder gezegd met kwast schoonmaken.
Tip van deze schoonmaker: gebruik afwasmiddel met een scheutje spiritus er doorheen, en daarna goed afpoelen met schoon water. En GOED drogen die hap, voor je het weer in elkaar zet.

(Ja, mij is het al vaker overkomen :()

• frim
  • Niet online
erg leuke titel :)
toetsenbord is bier opgevallen..

Toetsenbord: "Ey! een biertje! MJAM!"

maar even ontopic..ik zou gewoon kijken of je hem open kan schroeven en schoonmaken.

Maar probeer eerst de toetsen eens schoon te maken, dit kun je bijvoorbeeld doen door ze in de gootstreen met wat allesreiniger te gooien en dan goed schoonmaken.

Het gedeelte "onder" de toetsen laat maar zeggen ook goed afnemen, eventueel met een wattenstaafje afwerken. Als dat nog niet werkt dan zul je idd je toetsenbord open moeten maken

• DIJK
  • Laatst online: 23:44
afwasmachine en daarna droogföhnen (en misschien daarna nog ff in de zon) werkt hier altijd prima... Wat er al niet over dit Toetsenbord gegaan is. Ik haal wel altijd eerst ff de kabel eraf en die ledjes eruit.
Alleen met de onderliggende flexibele contact-lagen mag je dit NIET doen. Deze kun je eventueel schoon maken door er met een doek overheen te wrijven maar zorge ervoor dat er geen water tussen de lagen inkomt.
En waarom zou dat dan niet mogen.. Ik heb hem ook wel eens zelf schoongemaakt (niet in de afwasmachine) en dan moest ik nou JUIST die lagen ff van mekaar halen en ff wassen. (en weer goed droogmaken natuurlijk... niet te dichtbij met de föhn want dan smelt de boel) Omdat daar allemaal plakkerige shit tussenzat (cola of bier of whatever) maakten een hoop toetsen altijd contact. FF die lagen van mekaar schoonmaken + drogen, lagen weer netjes op mekaar en hij deed het weer als een zonnetje..

• pietah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 15:13
FoolZero schreef op 31 juli 2002 @ 10:22:
Misschien vermelden wat voor toetsenbord je hebt?
Overigens weet ik niet hoe handig je met de schroevendraaier en printplaatjes bent. Het lijkt me in ieder geval handig om het toetsenbord open te schroeven en met een licht (niet agressief) reinigingsmiddel de toetsen te reinigen (ook aan de binnenkant dus). Waarschijnlijk kun je met wat alcohol deze klus wel klaren.

Enfin een wijze les voor de toekomst: 'don't drink and type...' ;)
maar dus niet weer bier hè!
trouwens wel sunde

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Gewoon even toetsenbord mee onder de douche nemen en dan minimaal een week laten drogen. Zelf al eens gedaan er werkte prima.

Verwijderd

Geeft Niks, Dat Droogt Wel Weer Op!

(c) Herman Finkers.

Verwijderd

hey ik heb ook zon logitech cordless optical maar ik wil gloei draad onder de knopjes doen "gezien bij http://www.ccmods.com" maar hoe ken je dan je toetsen los krijgen????

los trekken (ben ik beetje bang voor straks trek ik heel de zooi van binnen er nog uit of hoe zit dat??????

sorry in verkeerde topic en wat mods maar is ook misschien handig voor hem om die toetsjes los te krijgen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bier is toch ook draadloos .. is dat niet compatible ?

Iperf

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Voorzichtig oppakken, naar het aanrecht lopen. Dan het onderste linker hoekpunt aan je mond zetten, en langzaam schuin houden.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

fish schreef op 10 november 2002 @ 00:18:
Bier is toch ook draadloos .. is dat niet compatible ?
Bier en toetsenbord wel compatible.
Maar bier, toetsenbord en xp niet. :(

Verwijderd

FoolZero schreef op 31 juli 2002 @ 10:22:
....
Waarschijnlijk kun je met wat alcohol deze klus wel klaren.
Dat ziet er al genoeg op })

Ontopic:
Toetsen eraf halen en schoonmaken.
Rest afdoen met heel licht vochtige doek en laten opdrogen.

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:36

Freaked

..

prutz0r, en idd gewoon toetsen eraf halen en schoonmaken.. :Y)

..

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik had in mijn Cordless Desktop iTouch cola laten vallen (nou ja, ik niet maar een vriend van mij :P) Ik heb heel mijn plank uit elkaar geschroeft, alles schoon gemaakt, printplaat, knoppen e.d., en nu is ie weer helemaal de oude :)

• PD2JK
  • Laatst online: 21:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

In de vaatwasser, wel pcb eruit :D

Toen waren beige computers heel gewoon.

• LopeZ
  • Laatst online: 22:31

LopeZ

Too much is never enough