Toon posts:

Overgewaardeerd in veelvoud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat het is maar ik heb de laatste dagen toch het vreemde paranoide gevoel dat er iets mis is met de waarderingen ...
Ik heb het even getest ...maar het blijkt dus als je een reactie plaatst er mensen zijn die overgewaardeerd zettten , voordat er ook maar een reactie geweest als inzichtvol, interresant etc....
Is dit niet een beetje vreemd ? Kan hier je Karma van naar beneden gaan ?Want ook daalde ik daar ineens een paar punten ...
Ik wil toch eens weten wie hier een goede uitleg aan kan geven ?

Groeten
Schnautzi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

heya:
Metamod
De metamodbot zoekt naar onterechte flamebaits en trolls en geeft een penalty aan moderators waarvan gebleken is dat zij corrupt modereren. Het totale aantal strafpunten wordt afgewogen tegen het aantal moderaties en dit levert een penalty ratio op. Zolang dit cijfertje onder 1 blijft is er niets aan de hand.
Klik hier voor meer info
Hopenlijk heb je hier wat aan als je deze pagina bekijkt..

edit:
Er staat iets verderop dat je penalty ratio zal zakken, maar er wordt nergens uitleg gegeven over wanneer het daalt en over hoeveel tijd dit berekend wordt, dit zou ik wel eens willen weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Dit kan beter in TMF besproken worden. Ik move dit topic zo daarheen.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
de tag maakt volgens mij niks uit voor je karma.
De karma wordt berekent op de score.
Naar beneden (of naboven modden) met overgewaardeerd (Of onder gewaardeerd) is niet zo netjes als er nog geen tag staat.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het ligt eraan, als mensen een reactie op +2 posten, die daar ook op thuis hoort
geef ik ze wel eens een overgewaardeerd geven, juist in de hoop dat iemand na me een juiste +1 informatief zal geven.

verder zal je karma inderdaad dalen als een reactie naar beneden gemod wordt, echter vaak minimaal en altijd gelijk aan de stijging die je eerder juist door het extra punt ontving.

zolang je niet op -1 terecht, wat enkel met flamebaits en trolls te bereiken is, zal je karma effectief nooit dalen door een reactie

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dan is het goed , maar waar daalt het karma dan bijvoorbeeld dan wel van , : bijvoorbeeld bij overbodig ook ? Want ik heb nog nooit een score gehad van -1 , maar wel zeker 5 punten gedaald in een twee dagen tijd
(van 92 naar 89 , van 89 naar 91 en weer naar 89 , terwijl ik eigenlijk niks gek heb gedaan !)
Leg dat dan eens uit .....? Want zoals ik nu lees kan dat pas bij negatieve commentaren of zo ? ...dus een beetje onbegrijpelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat je postings eerder hoog hebben gestaan en na aanleiding daarvan een hogere karma kreeg en dat daarna de postings scores wat gezakt zijn waarna je karma aangepast is aan de eind score van de postings.

(de laaste tijd gaan veel reacties van +1 naar +4 en terug naar +1/+2 (wat vaak de goede score is)) dit geeft een schommeling in de karma.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Pagina: 1