Ik heb een freesco router/firewall draaien maar ik wil overstappen op w2k server met isa server. (ja ik doe het toch!)
Deze server gaat in eerste instantie fungeren als:
- router (dhcp)
- firewall
- fileserver
- printserver
- ftp server
specs:
- msi 6119 bx mobo
- PII 350
- 786 mb intern
- 40 Gb barracuda IV + promise ultra ata 100 TX
- 3com900b 10 mbit + 3com905c tx m 10/100
Ik heb nog nooit w2k server geinstalled dus ik kan wel wat tips gebruiken:
1) Hoe groot moet mijn w2kserver (ntfs) partitie zijn? Ik ga verder weinig software installeren, voorlopig alleen isa server en IIS. Later misschien nog Coldfusion Server.
2) Is het handig/verstandig de swapfile op een aparte partitie te zetten? Hoe groot moet ik de swapfile maken? (2x768?). Hoe groot moet ik de partitie voor de swapfile dan maken? ntfs of fat32? (fat32 misschien makkelijk voor toegang met bootdisk?)
3) Welke services moet ik iig kiezen tijdens het installeren uit dat menuutje wat je tijdens de installatie krijgt? (zie hierboven waarvoor ik hem ga gebruiken). Van meer dan de helft heb ik nog nooit gehoord.
4) Ik wil w2k server zo slank mogelijk draaien, welke services kan ik na de installatie zowieso uitschakelen, en hoe doe ik dat?
5) Zijn er nog meer dingen waarmee ik w2k server kan tunen?
6) Admin is de enige user van de server, hoe kan ik booten zonder inloggen?
7) Hoe configureer ik w2k net zoals mijn freesco router?
Dus via dhcp ip opvragen bij @home op 10 mbit NIC en via 100 mbit nic met vast ip (192.168.0.1?) via dhcp weer ip's uitdelen aan workstations.
Het zijn een heleboel vragen, ik weet het maar misschien zijn er mensen die de moeite willen nemen me een beetje op weg te helpen.
Deze server gaat in eerste instantie fungeren als:
- router (dhcp)
- firewall
- fileserver
- printserver
- ftp server
specs:
- msi 6119 bx mobo
- PII 350
- 786 mb intern
- 40 Gb barracuda IV + promise ultra ata 100 TX
- 3com900b 10 mbit + 3com905c tx m 10/100
Ik heb nog nooit w2k server geinstalled dus ik kan wel wat tips gebruiken:
1) Hoe groot moet mijn w2kserver (ntfs) partitie zijn? Ik ga verder weinig software installeren, voorlopig alleen isa server en IIS. Later misschien nog Coldfusion Server.
2) Is het handig/verstandig de swapfile op een aparte partitie te zetten? Hoe groot moet ik de swapfile maken? (2x768?). Hoe groot moet ik de partitie voor de swapfile dan maken? ntfs of fat32? (fat32 misschien makkelijk voor toegang met bootdisk?)
3) Welke services moet ik iig kiezen tijdens het installeren uit dat menuutje wat je tijdens de installatie krijgt? (zie hierboven waarvoor ik hem ga gebruiken). Van meer dan de helft heb ik nog nooit gehoord.
4) Ik wil w2k server zo slank mogelijk draaien, welke services kan ik na de installatie zowieso uitschakelen, en hoe doe ik dat?
5) Zijn er nog meer dingen waarmee ik w2k server kan tunen?
6) Admin is de enige user van de server, hoe kan ik booten zonder inloggen?
7) Hoe configureer ik w2k net zoals mijn freesco router?
Dus via dhcp ip opvragen bij @home op 10 mbit NIC en via 100 mbit nic met vast ip (192.168.0.1?) via dhcp weer ip's uitdelen aan workstations.
Het zijn een heleboel vragen, ik weet het maar misschien zijn er mensen die de moeite willen nemen me een beetje op weg te helpen.
| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5