Welke minidisk-walkman zonder auto rec. level.?

Pagina: 1
Acties:

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Hoi,

Ben op zoek naar een minidisk-walkman.

Maar volgens mij hebben de meeste tegenwoordig, dat je zelf niet meer handmatig de opnamesterkte kunt regelen.

Dus dan gaat het geluid "pompen" als je dus met een microfoon gaat opnemen.
En dát wil ik dus niet.

Het mág er wel opzitten zo'n automatische opname sterkte functie,maar het moet dan wel uit te schakelen zijn.

Wie heeft tips?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

kleine: topic openen in [forum=gt], ik verplaats 'm er nu heen... Wat je kan doen is een 'echte' recorder halen, dus niet zo'n walkman. Loop je even een RAF personal audio binnen en leg je je probleem voor, en dan kunnen ze je wel helpen (moet je wel een normale goede zaak kiezen en niet bij de megapool gaan vragen :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 11:53
Volgens mij lukt het met de recorders van Sharp nog steeds om je level handmatig in te stellen. Verder ken ik alleen de oude Sony's waarbij je heel moeilijk moest doen om het handmatig in te regelen en erger nog: je kon je opnameniveau tijdens de opname niet meer wijzigen.

Ik zou eens de vorige reply opvolgen en in die zaak vragen naar Sharp.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Met de portable rec`s van sony, is bij mij wel de record-level in te stellen,
moet je wel in het menuutje duiken als je aan het opnemen bent(pause).

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:20

Aidix

Geluidspietlut

Bij de meeste Sony recorders kan je niet tijdens het opnemen handmatig de rec level bijstellen. Bij de nieuwe duurdere modellen wel, maar zit het weggestopt in een menu. Er zitten ook nog eens BUGS in de crappy firmware, dus soms dan mag je ineens de rec level niet meer bedienen en verneuk je je opname nog ook. (eens gehad op mijn MZN505)

Die auto gain is ook zooi, staat altijd heel zacht. Zo voorkomt ie natuurlijk wel leuk dat het gaat faden tijdens je muziek want het staat zo zacht dat clippen met normale line-out level apparatuur niet mogelijk is... Maar aan de andere kant worden je opnames nu ZO zacht dat het magere Sony versterkertje het al helemaal niet meer kan versterken tot hoorbaar niveau.

Kortom troep, gewoon een Sharp kopen dan heb je helemaal geen A.G.C. en kan je met de next/prev toetsen het recvol instellen.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 22:59

ZiegoM

Yammie R1

Bij mijn SONY MZ-r70 kan je kiezen tussen manueel en auto... Je kan alleen niets meer veranderen tijdens de opname (kan wel na elk liedje ff stoppen en dan weer veranderen enz.)

\_Specs_/

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Mooi, hier heb ik wat aan!

Ik wilde eigenlijk niet aan Sharp, omdat ik dacht dat de Sony's veel beter waren.
Maar nu ik dit lees, zal ik mij eens flink gaan bedenken.

Wat ik vergeten was, is dat het i.v.b.m. veel mee-nemen wel een portable moet zijn.. dus....

[ Voor 0% gewijzigd door Apestaartje op 31-07-2002 14:13 . Reden: iets vergeten ]

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

De Sony MZ-R900 kan het wel tijdens het opnemen.

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Maar ik kan er dus vanuit gaan dat elke Sharp dat óók kan?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Waarom zou je daar *NIET* vanuit kunnen gaan????

Dat is toch sinds het jaar 1900 ofzo een basisfunctie van elk geluidsopnameapparaat.

Behalve bij Sony dan....

Erg jammer dat zo'n budgetfuckmerk als S. meteen het vertrouwen in de gehele sector beschadigd!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-03 14:08
Ik heb zelf ook een sharp, en daaarmee kan je dus zelf het opname niveau instellen, en dat werkt heel goed overigens. ik heb dat ding nu ongeveer een half jaar en hij bevalt goed, goede geluidskwaliteit en opties enz......

Verwijderd

met mijn MZ-G700Pc kan ik de record levels ook handmatig aanpassen, hoewel ik dat zelden doe ... als je digitaal opneemt of via usb is da nie echt nodig ... heb al een sharp, samsung en een sony had en ben het meest tevreden over mijn laatste sony!! echt bere goed, stabiel en zelfde fouten ofzo ...

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Met digitaal opnemen kan dta ook nodig zijn, als de andere opname zacht is. Met de nieuwste Sharp kan dat voortaan ook :)

"heb al een sharp, samsung en een sony " ohja nooit geweten dat Samsung ook MD spelers maakte...
Maargoed het is algemeen bekend dat de Sharp MD spelers het mooist klinken dus waar praten we over :D

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
mijn al wat oudere sharp minidisc speler kan dat ook handmatig instellen, kopen?

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Het gaat er vooral om dat ik eenvoudig het volume tijdens het opnemen kan wijzigen, als ik met een (stereo)microfoon opneem.

(@ dericteur, waar woon je,wat kost 'ie? )

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dan moet je ook niet zo'n nieuwe Sony kopen want de microfoon versterker van die dingen is zwaar aanmatigend.

Ook hier: Sharp de beste. Hebben ook de beste synchro recording. Werkt ook op de mic.

Verwijderd

ik heb zelf een MD-recorder walkman, namelijk de SONY MZ-R70 en die heeft een handmatige en automatische opname regeling. Dat iets voor je? tevens een mogelijkheid om mono op te nemen waardoor je 2 keer zolang kunt opnemen..

groet

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Heb je deze pagina uberhaupt wel gelezen joh? |:( 8)7 |:(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Aidix schreef op 02 augustus 2002 @ 12:54:
Erg jammer dat zo'n budgetfuckmerk als S. meteen het vertrouwen in de gehele sector beschadigd!
Troll :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1