Toon posts:

[XP]2.88 Diskette maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de search functie niet helemaal jovel is moet het maar even zo.
Ik ben bezig met het maken van een bootable utilty cd.
Alleen nu wil ik de image van partition magic er ook op hebben staan maar die bestaat uit 2 diskettes |:( dus daarom wou ik graag weten hoe je die diskette kan comprimeren van 1.44 naar 2.88.

Ik weet dat het onder windows98 kan maar dan kreeg ik een waarschuwing dat ik dit station niet meer kon gebruiken onder deze windows versie of iets dergelijks. :(

Dus hoopte dat jullie mij konden vertellen welk progje ik daar voor kan gebruiken?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
op cd zetten
en in de bios zetten dat ie van cd moet booten in plaats van de fdd

denk wel da dat zo kan

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een *.IMG bestand hebben voor mijn utility cd.
Die kan nog niet onder dos booten. Maar misschien als je deze topic doorleest dat je dan begrijpt wat ik bedoel:
Cd Bootmenu
Ik wil een dos menu maken zodat ik kan kiezen aan bootdiskettes zoals win98,ghost,partition magic of memdisk etc.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Om 2.88mb te kunnen lezen heb je natuurlijk wel een 2.88MB floppydrive nodig, en die worden al jaren niet meer gebruikt. Je zult je probleem dus op een andere manier moeten oplossen.

Waarom zet je niet gewoon CDROM drivers in die image zodat je niet alles in die 1.44MB hoeft te persen?

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
op de debian CD's (woody net-install) zag je ook dat je kon opstarten van meerdere 2.88 floppy images (misschien heb je er wat aan)

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:34
http://www.winimage.com/

Die gebruik ik altijd voor m'n bootdisks :)

maak 1.44Mb floppy helemaal goed werkend, maak daar image van.. (1.44Mb dus)

Vervolgens verander ik met winimage de size van image naar 2.88Mb, sleep overige files erbij die ik wil, save image, en brand de shit als bootable cd.... met 2.88Mb :)

Verwijderd

Topicstarter
Maak jij dan een bootable cd met 1 image(diskette) Of heb jij ook een keuze menu?
Zoja hoe heb je die dan gemaakt want die tutorial van el-torito mist wat. Het werkt bij mij gewoon weg niet.

Verwijderd

http://www.cenatek.com -> Ramdisk software kan 1.44MB en 2.88MB drives vormen.
snelste floppydrive ter wereld :)
Zelfs SYS werkt er op.

WinImage is een stuk makkelijker: lees bootdisk1 in van PQmagic, converteer binnenin WinImage naar 2.88MB, en injecteer dan de bestanden van diskette 2 van PartitionMagic.

Linkje:
http://www.fdos.org/freedos/software/trash/pqm288dsk.IMA

Alle partitionmagic bestanden van de bootdisks in directory a:\pqmagic neerzetten

systeembestanden hoeft niet.

Bootdisk maakt een eigen ramdrive aan om tijdelijke bestanden van PartitionMagic te kunnen huisvesten.
Deze bootdisk valt onder GPL met uitzondering van de cdrom-drivers en Xmsdsk.exe (freeware)
Pagina: 1