Toon posts:

Kabel, adsl, waar.....!!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu echt al een jaar of 3/4 te wachten op OF kabel, OF Adsl.
Kabel kan ik denk ik wel op mijn buik schrijven, want die kabel ligt er niet, gemeente wilt hem niet leggen, onee, het is nog belachelijker, de kabel ligt er WEL, maar de gemeente wilt hem niet aansluiten, omdat we hier buiten de bebouwde kom wonen :(!! Maarja, adsl is dus ook nog steeds niet verkrijgbaar bij ons, dus heeft iemand een idee-tje wat ik aan dit probleem zou kunnen doen ? Of is dit toch echt een kwestie van geduld en wachten ??

Verwijderd

Vaak is het wachten, maar misschien kun je handtekeningen gaan verzamelen...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, en dan naar de gemeente gaan voor kabel? Hmz, ik denk niet dat het helpt :( :'(

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Zal wachten worden, ik geloof dat KPN weer iets meer bezig is met ADSL uit te rollen.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

Klopt. Hier bij mij (1511) is het in Q4 mogelijk.
Verleden week nog niet, maar nu staat ie erbij op mxstream, xs4all zegt dat de centrale vol is.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kevertje7: Gewoon ook bij niet-MXStream providers aankloppen (*hoest TweakDSL hoest*) en dan nog eens proberen. En Maus, ik denk dat je pech hebt, als je buiten de bebouwde kom woont, en ook nog eens ver van een PTT centrale. Dan ben je op telefoon aangewezen.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 31 juli 2002 @ 09:38:
Kevertje7: Gewoon ook bij niet-MXStream providers aankloppen (*hoest TweakDSL hoest*) en dan nog eens proberen. En Maus, ik denk dat je pech hebt, als je buiten de bebouwde kom woont, en ook nog eens ver van een PTT centrale. Dan ben je op telefoon aangewezen.
Maar, is het niet zo dat KPN nog verder uitbreidt oid.
En in amerika heb je bijv. t1 t/m 3, adsl, isdn, kabel, en nog meer van die toei, krijgen wij die hier niet in NL ??

Verwijderd

Wij hebben ook een aantal jaar op kabel moeten wachten...

Eerst zeggen ze 1 januari 2000, toen werd het steeds met 2 maanden uitgesteld..
dan zeggen ze 1 januari 2001 en dan werd het weer uitgesteld.. maar nu met 3 maanden.. dan zeggen ze 1 januari 2002.. en als je er dan heen belt zegt de ene dat het wel beschikbaar is en de ander niet.. |:(

Bleek dus niet zo te zijn.... en toen hebben we nog een keer gebelt en toen kon het wel...

Beloofde datum: 1 januari 2000
Aansluit datum: 23 juli 2002

Wachttijd: 2½ jaar Bah Bah :(

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

check hier hoever je van de centrale af zit:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

als je op minder dan 5km zit dan kun je wachten op ADSL van BBned, MXstream doet veel moeilijker.

ga ook eens langs bij www.adslmetacrawler.nl , best handige site.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend
:'( , maar er staat daarboven wel een tabeltje met een adres, en district etc. is dat het adres van die centrale? beetje vaag gedaan

• StratoFarmer

StratoFarmer

dat is idd het adres van de centrale, je kunt natuurlijk ook gewoon met de routeplanner de afstand bepalen alhoewel je dan niet helemaal zeker bent dat de kabels ook zo lopen...

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Adslmetacrawler:

ADSL is nog niet beschikbaar
Helaas, uit de postcode check is gebleken dat volgens de planning van de verschillende netwerk aanbieders voorlopig nog geen ADSL in uw regio mogelijk is. Als u uw naam, postcode en e-mailadres in de 'announcement service' invult krijgt u van ons ruim van te voren (3 maanden) automatisch bericht wanneer er in uw regio ADSL beschikbaar komt. Deze gegevens kunnen in de box aan de rechterzijde van deze pagina in worden gevuld.
Sgrmbl #^^%&$% :(

Verwijderd

Topicstarter
StratoFarmer schreef op 31 juli 2002 @ 09:58:
dat is idd het adres van de centrale, je kunt natuurlijk ook gewoon met de routeplanner de afstand bepalen alhoewel je dan niet helemaal zeker bent dat de kabels ook zo lopen...
Nou, die centrale is niet ver weg. maar bij de aanbieders staat, niet beschrikbaar. Maar bij de route planner, is de afstand 3,4 KM.

• StratoFarmer

StratoFarmer

dan is er een kleine kans natuurlijk dat er ADSL komt (van bbned of anders). Dat zal alleen pas over minstens een half jaar zijn...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
FF een tip:

Kijk op www.mxstream.nl en niet bij die adslmetacrawler.

Volgens die metacrawler is het bij mij ook nog niet beschikbaar, kijk ik bij mxstream krijg ik als uitkomst dat het in het 4e kwartaal 2002 beschikbaar zal zijn.

Dus...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sverzijl
  • Laatst online: 18:33
betekent 'linesharing niet beschikbaar' dat je voor je ADSL aansluiting een aparte (analoge) lijn nodig hebt wil tegelijkertijd kunnen bellen en internetten ?

Verwijderd

Topicstarter
:( geweldig, mxstream.nl allemaal niet beschrikbaar..just great

Verwijderd

Kijk anders even bij BBNED. Als MXstream zegt dat bv de afstand te ver is, kan BBNED in ieder geval 512/256 garanderen. Dat was bij mij het geval.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 09:20:
Kabel kan ik denk ik wel op mijn buik schrijven, want die kabel ligt er niet, gemeente wilt hem niet leggen, onee, het is nog belachelijker, de kabel ligt er WEL, maar de gemeente wilt hem niet aansluiten, omdat we hier buiten de bebouwde kom wonen :(!! Maarja, adsl is dus ook nog steeds niet verkrijgbaar bij ons, dus heeft iemand een idee-tje wat ik aan dit probleem zou kunnen doen ? Of is dit toch echt een kwestie van geduld en wachten ??
Een hele goeie andere optie is natuurlijk satteliet nemen...

1 of 2 wegs dat laat ik aan jou over :) :O

• Wimlem
  • Laatst online: 08:27
Je moet denk blijven wachten :(

Ja kan ook proberen om bij demon ofzo een tel abo aan te vragen waar je een vast bedrag per maand betaalt en toch verschrikkelijk veel kan internetten :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 11:59:
[...]

Ja, misschien een optie als ik de staatsloterij win ;), ik moet hem namelijk 2 wegs hebben...

• sverzijl
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 11:59:
[...]

Als je 1-way neemt, blijf dan in ieder geval af van EuropeOnline en BySky. Dit heb ik een jaar of 2 gehad, waarvan alleen het 1e half jaar super was (>600Kbyte/s downstream). Daarna liep de snelheid terug tot 0-4x ISDN (terwijl je nog wel telefoontikken betaalt)

PS: satelliet zou ik nooit nemen. Het is aardig duur om zo'n sat in een baan om de aarde te krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
:D Satteliet ga ik ook echt niet nemen, heb laatst die prijzen gezien, en toen had ik per ongeluk ineens het IE schermpje weg-geklikt';)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 09:20:
Er zijn een aantal oplossingen:
1. Verhuis naar een plek waar ze wel kabel en/of ADSL hebben (pas als ze er alle twee zijn heb je ook een keuze dat lijken sommige mensen nogal te vergeten)
2. Huur een KPN Digistream lijn.
3. Stort een aanzienlijk bedrag bij de gemeente/kabelboer/KPN :Y) :Y) :Y)

Moraal van het verhaal, het is erg jammer voor je maar er is weinig aan te doen. Zeker met de vooralsnog weinig gunstige ecomonie.

Verwijderd

KPN Digistream? wasda? explain is :)

Verwijderd

Na 3 jaar wachten, wordt er in q4 in mijn dorpie onder de rook van Roermond ook eindelijk ADSL mogelijk. Dus ik zou zeggen doe de postcode check nog maar eens (als je dat nog niet hebt gedaan) omdat KPN idd nieuwe gebieden beschikbaar aan het maken is.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 10:17:
:( geweldig, mxstream.nl allemaal niet beschrikbaar..just great
OK das zwaar kut... Waar ik woon is er nu een bedrijfje dat draadloos internet gaat aanbieden (www.bcbnet.nl). Een bedrijf dat hetzelfde doet is www.ixs.nl.

Misschien is dit een ideetje...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 18:45:
KPN Digistream? wasda? explain is :)
Huurlijn :)

Verwijderd

het klopt dat kpn weer bezig is met de uitrol, bij mij is het ook in het q4 beschikbaar joepie!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur is het huren van zo`n lijntje???
Ja, het belachelijke is, mijn dorp, is het enige dorp hier in de omstreken zonder kabel en adsl(wel de bebouwde kom dan) terwijl naast ons een dorp is met 4 inwoners, die hebben zelfs kabel. en we zitten ook nog eens 7 KM van den bosch af, #$^$#^^:(
en dat bcbnet en ixs, is dit in heel nederland?
Pagina: 1