Toon posts:

Monitor Ontploffen ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb sinds +/- 13 maanden een merklose Plug and Play monitor gekocht bij de Media Markt.
Wat nou het probleem is, Ik was gister lekker gesselig naar Dragonball Z aan het kijken tot ineens mijn monitor ging knetteren.
Hij knetterde opeen gegeven moment zelfs zo erg dat hij af en toe gewoon 1 tot 2 sec uitsloeg.

Komt dit nou door de warmte of is er gewoon iets mis met Da Monitor ? Hopelijk ontploft hij niet terwijl ik lekker aan het Counterstrike bent ofso .... :O

Verwijderd

Aard 'm eens.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
slaap stand misschien :)

Verwijderd

Em als die het vaker doet zou ik gewoon garantie gaan claimen. Van producten boven een bepaalde prijs mag je ervan uitgaan dat ze langer dan 13 maanden mee gaan en kun je alsnog garantie eisen.

Verwijderd

Topicstarter
nou slaap stand ? denk het niet.

Hij stond gewoon aan ik begrijp er geen ene "Drol" van. nooit heeft i zo geknetterd. en ineens sinds gister avond ... KNETTERDEKNETTER !!! ... AHHHH

IK zij zo voor de gein "He ma kom es" haha ze liep gelijk een paar meter naar achtere.

IK ga denk ook wel naar dat garantie bewijs zoeken .. dan maar.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 21:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Was er toevallig onweer bij jullie in de buurt en zat hij op een "onbeveiligd" stopcontact? Dan zou het wel eens een spanningspiek geweest kunnen zijn...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
onweer was erniet ofso .. ook geen regen of iets dergelijks.
Maar wel staat hij aangesloten op een "onbeveiligd" contactdoos volgens mij.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
B_O_S_S schreef op 31 juli 2002 @ 09:24:
Was er toevallig onweer bij jullie in de buurt en zat hij op een "onbeveiligd" stopcontact? Dan zou het wel eens een spanningspiek geweest kunnen zijn...
Mwah... dan zou de PC d'r waarschijnlijk ook last van hebben gehad (eeen voeding vindt spanningspieken ook niet leuk).

Ik heb gehoord van iemand die een vrij oude monitor heeft dat hij ook zulke problemen had met z'n monitor, later ging werd de beeldkwaliteit zeer slecht en niet veel daarna gaf hij de geest.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord van iemand die een vrij oude monitor heeft dat hij ook zulke problemen had met z'n monitor, later ging werd de beeldkwaliteit zeer slecht en niet veel daarna gaf hij de geest.
Alleen is de mijne niet echt oud vind ik zelf..

Verwijderd

Garantie van monitoren is standaard 3 jaar, dus daar heb je sowieso recht op.

Verwijderd

IS dat zo? Ligt toch gewoon aan de fabrikant wat ie er op geeft? Stel hij heeft een onwijze pauper monitor en met maar 1 jaar gerantie kan toch makkelijk?

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 09:40:
Garantie van monitoren is standaard 3 jaar, dus daar heb je sowieso recht op.
Dat is niet waar!

"Garantie" is iets wat leveranciers je "geven" (uiteindelijk betaal je er zelf voor).

Voorbeeld een leverancier geeft 3 jaar garantie. Dit betekend dat er binnen 3 jaar na aankoop het produkt probleemloos kan worden omgeruild voor een nieuwe of zoiets (als je tenminste binnen de gestelde voorwaarden blijft zoals niet zelf iets eraan veranderen of zo)

Echter een leverancier heeft de plicht een produkt te leveren wat gedurende een bepaalde levensduur goed werkt.
Als de economische of technische levensduur van een monitor 5 jaar is, heeft de leverancier de plicht om binnen deze vijf jaar er voor te zorgen dat het produkt goed werkt. Als je monitor kapot gaat kan je dus claimen bij de leverancier. Je krijgt echter dan slechts dat deel vergoed wat je nog niet "gebruikt" hebt van de normaal te verwachten levensduur.

Wat je moet doen is dus naar de winkel gaan waar je het produkt hebt gekocht (want dat is degene waarmee jij het koopcontract hebt gesloten) en daar claimen.
De winkelier zal op zijn beurt de leverancier aansprakelijk stellen.
Je moet alleen wel even jouw deel van het koopcontract (kassabon of iets degelijks) hebben, om aan te tonen hoelang je de monitor en aan te tonen dat deze winkelier ook wel degene is bij wie je kan claimen.

succes

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:41

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 09:17:
IK heb sinds +/- 13 maanden een merklose Plug and Play monitor gekocht bij de Media Markt.
Wat nou het probleem is, Ik was gister lekker gesselig naar Dragonball Z aan het kijken tot ineens mijn monitor ging knetteren.
Hij knetterde opeen gegeven moment zelfs zo erg dat hij af en toe gewoon 1 tot 2 sec uitsloeg.

Komt dit nou door de warmte of is er gewoon iets mis met Da Monitor ? Hopelijk ontploft hij niet terwijl ik lekker aan het Counterstrike bent ofso .... :O
klinkt mij als een brakke lijntransformator (8> , tis waarschijnlijk de hoogspanning die ergens naar overslaat, toch maar garantie gaan kleeme ben ik bang voor je

omdat het kan!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB

Verwijderd

Ik heb hetzerlfde probleem !! ook soms, niet regelmatig knetterd ie... achterin, het lijkt ook alsof er een vonk ontstaan want ik zie altijd in m`n ooghoek een "verlichting" achter.. PATS zegt ie dan... en het scherm flikkert ook uit en aan...

Deze monitor is een Viewsonic E771, ik gebruik em al een kleine 5 jaar... dus het kan zijn dat ie versleten begint te worden... verder is ie ook niet aangesloten op iets on-geaard, tjah, onweer was er wel maar ook zonder onweer doet ie het.. en de stekker maar nergens geen contact mee...

MIsschien heeft ie z`n beste tijd wel gehad, ik weet het niet, maar ik m erk het snel genoeg :P

Verwijderd

Oke had ik ook, maar dan met een oude monitor. Wij hebben in de woonkamer een pc staan en daar had ik deze oude monitor op aangesloten. Maanden later gebeurde het volgende:

Ik lag op de bank een film te kijken op TV. Vanuit mijn rechter ooghoek staat deze monitor aan. Op een gegeven moment begint het vreselijk te stinken. Echt zo'n brandgeur.
Ik draai mij om en ik zie de hoogspanning van de monitor te keer gaan (het knetteren). Monitor gaat aan/uit enzovoort. Vervolgens zie ik een rook en een vlam te voorschijn komen.

Nahja, de rest is als een gek de monitor afkoppelen en naar buiten flikkeren. Gelukkig zat ik dus niet op zolder anders ....

Overigens is het binnen de EU dat je 2 jaar garantie hebt ook al zegt de fabrikant 1 jaar ;-)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hmm 2jr garantie is nog steeds alleen maar een advies, geen verplichting.

Verder issie stuk aan het gaan, dus laten repareren voor ie in de fik gaat dan maar.. stonk het na het knetteren ook?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 13:37:
Oke had ik ook, maar dan met een oude monitor. Wij hebben in de woonkamer een pc staan en daar had ik deze oude monitor op aangesloten. Maanden later gebeurde het volgende:

Ik lag op de bank een film te kijken op TV. Vanuit mijn rechter ooghoek staat deze monitor aan. Op een gegeven moment begint het vreselijk te stinken. Echt zo'n brandgeur.
Ik draai mij om en ik zie de hoogspanning van de monitor te keer gaan (het knetteren). Monitor gaat aan/uit enzovoort. Vervolgens zie ik een rook en een vlam te voorschijn komen.

Nahja, de rest is als een gek de monitor afkoppelen en naar buiten flikkeren. Gelukkig zat ik dus niet op zolder anders ....

Overigens is het binnen de EU dat je 2 jaar garantie hebt ook al zegt de fabrikant 1 jaar ;-)
Wil je zeggen dat dit evt ook met mijn monitor kan gebeuren ?? >:)

Verwijderd

nigelator schreef op 01 augustus 2002 @ 13:38:
Hmm 2jr garantie is nog steeds alleen maar een advies, geen verplichting.

Verder issie stuk aan het gaan, dus laten repareren voor ie in de fik gaat dan maar.. stonk het na het knetteren ook?
Hehe, beetje domme vraag lijkt me... O-)

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
Staat je monitor niet ergens dicht bij een raam? Hier is nameljk al eens een voeding ontploft (zekering binnenin gesprongen, zo'n glazen ding) nadat een vlieg erin was geraakt op een of ander manier.

controleer of het zoiets niet is. (ps, er staat veel spanning op zo'n beeldbuis, ik zou dus gewoon door de spleten zien of ge niks ziet, een paar duizend volt is niet niks)

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:41

dodo79

witte dikke tonnie

Squall-sX schreef op 01 augustus 2002 @ 13:44:
Staat je monitor niet ergens dicht bij een raam? Hier is nameljk al eens een voeding ontploft (zekering binnenin gesprongen, zo'n glazen ding) nadat een vlieg erin was geraakt op een of ander manier.

controleer of het zoiets niet is. (ps, er staat veel spanning op zo'n beeldbuis, ik zou dus gewoon door de spleten zien of ge niks ziet, een paar duizend volt is niet niks)
Een glaszekering bedoel je :)
En er staat geen spanning op de beeldbuis zelf, als je de kabel van de hoogspanning met rust laat, kan er weinig gebeuren.
Laat de monitor wel ff staan als je em net aangehad heb, dan kan de hoogspanning rustig wegvloeien.
Dus lijkt me geen probleem

omdat het kan!

Verwijderd

Klinkt alsof je hoogspannings trafo defect is.

Je zult hem toch moeten na laten kijken, het kan wel zijn dat in Duitsland(mediamarkt) er langer garantie gegeven wordt op dit soort artikelen.

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij mij was het gewoon vocht in de monitor :)
Ik had zo nog een monitor op zolder staan, en na een tijdje haalde ik dat ding weer boven, sloot het aan, knetter knetter, stink stink, maar daarnee deed hij het weer perfect.
gewoon een beetje geluk hebben zeker?
En anders zou ik het ding gewoon eens laten nakijken, om zeker te zijn, als hij toch nog in garantie is.

One Man Can Make A Difference.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:38
Bij me moeder op het werk was eerst ook het probleem dat de monitor wel eens uitviel en dat ie knetterde, en nu is 2 weken geleden de hele monitor de hens in gevlogen hele kamer vol rook vlammen achter uit dat ding je kent het wel.
Pagina: 1