Mobo stuk?

Pagina: 1
Acties:

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Hey ppl,

Ik heb een computer staan die als server dient, het is een oude PIII 500 van packard bell die volledig opnieuw is geinstalleerd, en waar nog maar weinig originele hardware inzit op het moederbord na dan!

Eergister is hij oppeens uitgegaan, toen mijn huisgenoot erop was aan het half-lifen, en hij gaat nu niet meer aan!
Eerst dacht ik dat het aan de voeding lag, maar die is vervangen en dat maakt niets uit, dus mijn vraag is aan jullie:

Hoever boot een computer als je mobo NIET stuk is maar wel je proc, of kan dit alleen als mijn moederbord flink naar de tering is?

vinifinder.nl

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
als alleen de proc dod id gaat de pc gewoon aan gaan de schijven cd-rom etc spinnen.

Maar je krijt meestal geen beeld 8)7 en je hoort geen boot piep net als je gewoonlijk hoort

succes ermee :7

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
als hij totaal niet meer aan gaat kan natuurlijk ook je voeding kaduuk zijn.
controleer ook even of je cpu fan nog draait. zeker met dit weer komen de zwakke punten naar boven in je pc.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Hij heeft er een nieuwe voeding in gedaan....

• MATANDO
Idd, ik heb er een nieuwe voeding ingedaan, en als ik de stekker erinsteek, dan hoor ik een beetje electrich gereutel, en de fan draait heel ff, en stopt dan weer, verder doet de hele handel helemaal niks!

Maareh, het komt er dus op neer dat mijn moederbord naar de klote is? en dat mijn proc het nog best wel kan doen?

vinifinder.nl

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

wat je eventueel zou kunnen proberen is een biosreset of proc e.d. proberen in een ander systeem.
De voeding heb je al vervangen dus daar ligt het niet aan (tenzij je 2 kapotte voedingen hebt, lijkt me sterk)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• MATANDO
Bios reset heb ik al gedaan.

Ik ga vanavond een andere mobo proc etc. in deze comp zetten, en als dat het doet, dan weet ik wel zeker dat het aan det mobo ligt.

vinifinder.nl

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
hebbik ook gehad, is je mobo.

• MATANDO
Hey Sjah, ouwe trekpop ;-)

vinifinder.nl

Pagina: 1