Partitie verprutst?

Pagina: 1
Acties:

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Tja ik heb het volgende probleem:

ik heb bij iemand een 60 gig maxtor ingebouwd. Hij had al een 20 gig seagate, maar nu is er het volgende gebeurd: het partities maken in fdisk ging met de 60 gig prima. Ik daarna de partities van de 20 gig weggegooid. Nieuwe maken, heb ik nog maar 2 van de 20 gig over aan ruimte ???? Weet iemand hoe dit komt. Ik heb al in de bios gekeken en daar staat met autodetect ook de goede waarde niet meer (staat nu ook iets van 2.1 gig aangegeven). Iemand die dit vaker heeft gehad.

FDISK geeft ook een fout aan (ik weet zo effe niet meer welke), ik zal ook nog effe proberen met PM maar omdat het in het BIOS al niet klopt heb ik er niet veel vertrouwen meer in. Iemand die misschien een oplossing weet ;(

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:05

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Herkent hij de harddisks wel goed, als je slechts 1 harddisk tegelijk aangesloten hebt?
Zo nee, bios updaten, zo ja, jumpers goedzetten.
Sommige harddisks hebben niet alleen settings voor master of slave, maar ook single.
Hoe heb je ze aangesloten staan?
2 harddisks op primary en cd/dvdrom(s)/brander op secundairy?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Er zitten 2 harddisks in, alleen het vreemde is:

Maxtor 60 GIG --> staat als slave maar is volgens de computer master op de 1e ide controller.
Seageate 20 GIG --> staat als Master (via de jumper) is slave op de 1e ide controller.

Ik weet niet of het daar wat mee te maken heeft. Ik heb die partities wel 1 met PM gemaakt en later met FDISK weggegooid en toen kwamen de foutmeldingen.