Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Preference optie voor [php]-line numbers

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Duidelijk toch ? :)

Die line numbers zijn hoogst irritant, zo zorg je juist dat mensen ziekelijke lappen code posten en dan brullen 'het zit op line xxx' ipv dat ze direct tot de kern doordringen (en dus zelf het probleem nog een keer of wat hebben bekeken en mogelijk zelf al opgelost).

Ow .. ik vind ze ook gewoon irritant :9 dus een 'toggle' zou welkom zijn ;)

• p0m
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 16:03

p0m

Nummers kunnen nog in een aparte table cell (zal eerste getest moeten worden ivm wrapping in verschillende browsers), maar een pref optie is niet mogelijk (dan zou het voor iedere user het bericht opnieuw geparsed moeten worden).

• Grum
  • Niet online
Kunnen de nummers niet gewoon weg gelaten worden ?

Btw als je de code niet laat 'wrappen' heb je ook geen problemen met de wrapping in verschillende browsers en et scheelt je bij elke regel phpcode een line number toe te voegen.

Oftewel! het wordt alleen maar efficienter :P

Btw et excuus dat je overal isset moet gebruiken en dat daarom error_reporting niet op E_ALL staat is ook zwakjes ... getuigt van brakke code opzet :P :+ :D

Btw als je et los in een tabelletje zet (dus realtime ff et aantal regels berekenen (das toch rete simpel te doen ?) en van 1 .. line-nr printen in een extra tabel) dan kan je toch enorm simpel dit adden aan de preferences ...

Zo word het EN sneller EN simpler EN je maakt me blij :P

• Grum
  • Niet online
En nog een bugje:

PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
// binnen de php tags zijn de line numbers
// blauw en er buiten
?>
zijn ze zwart :)
ziet der wel weirdo uit ;)

• p0m

p0m

Grum schreef op 31 juli 2002 @ 12:44:
Kunnen de nummers niet gewoon weg gelaten worden ?
[php=0]
Btw als je de code niet laat 'wrappen' heb je ook geen problemen met de wrapping in verschillende browsers en et scheelt je bij elke regel phpcode een line number toe te voegen.
Zei ik al dat ik dat ging doen :)
Oftewel! het wordt alleen maar efficienter :P
Omzetten iseenmalig, dus snelheid is niet prioriteit #1 :)
Btw et excuus dat je overal isset moet gebruiken en dat daarom error_reporting niet op E_ALL staat is ook zwakjes ... getuigt van brakke code opzet :P :+ :D
Eh ? Waar heb je het over? Als je iets offtopic zegt duidelijk aangeven.
offtopic:
Maar E_ALL brengt juist de veel van de handigheid / helderheid in code van php om zeep. Als ik zo strict zou willen coden zou ik net zo goed ik Java of C kunnen gebruiken ;)
Btw als je et los in een tabelletje zet (dus realtime ff et aantal regels berekenen (das toch rete simpel te doen ?) en van 1 .. line-nr printen in een extra tabel) dan kan je toch enorm simpel dit adden aan de preferences ...
Zoals ik al zei, messages worden _niet_ apart geparsed voor elke user. het per-user weglaten van een tabel cell in het bericht kan dus niet.
Zo word het EN sneller EN simpler EN je maakt me blij :P
• Sneller? De parser is nu eenmalig, met wat jij zegt zou de parser elke hit opnieuw bezig zijn. ;)
• Simpler? over de regels heenlezen is toch nog het simpelst :)
• Blij? 7(8)7 Maar spoedig zal ik de RML upgraden en dan zien we wel weer.

• Grum
  • Niet online
Is het niet slimmer om default de nummers weg te laten en ze met een extra optie weer toe te voegen ?

Onder het motto 'vroeger was het fijner' ? :)

• p0m

p0m

Grum schreef op 31 juli 2002 @ 15:59:
Is het niet slimmer om default de nummers weg te laten en ze met een extra optie weer toe te voegen ?

Onder het motto 'vroeger was het fijner' ? :)
Ik denk dat meer mensen de lines standaard aan willen hebben ipv standaard uit.

Maal eens een poll erover anders :)

[ Voor 0% gewijzigd door p0m op 31-07-2002 16:13 . Reden: moest wel wat tikken 8)7 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

nieuwe PHP stijl maakt iedereen blij :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.