|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Euh .. niet lullig bedoeld, maar je begint vrij technisch en uitgebreid. Legt van alles uit.
Vervolgens eindig je "Maar onder windows werkt het niet".
Bietje weinig info lijkt me
Vervolgens eindig je "Maar onder windows werkt het niet".
Bietje weinig info lijkt me
Tijd voor een nieuwe sig..
Vanuit de Windows console van CIM kan ik de Digital server niet bereiken, niet over ip en niet over ipx. Hij blijft op status "Inaccessible" staan.
Bij Device setup" kan je maar 3 dingen wijzigen: ipx, ip, en snmp string; zonder resultaat dus...
Bij Device setup" kan je maar 3 dingen wijzigen: ipx, ip, en snmp string; zonder resultaat dus...
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Verwijderd
als je compaq manager geen traps ontvang betekent of je snmp werkt niet (er van uitgaande dat je de community string en evt iprestricties goed hebt) of de mib's die je ontvangt kent compaq insight manager niet.
controleer met een netwerkmonitor of je wel traps verstuurd (begin met netstat -a en kijk of er geluisterd wordt op de snmp port)
controleer ook of evt router firewalls die ertussen staan wel snmp doorlaten!!!
als je de mib's wel stuurt maar niet ontvangt zal je de mib moeten importeren in cim. ik weet echter niet of dat mogelijk is. hp toptools bijv kan dat wel!!!
controleer met een netwerkmonitor of je wel traps verstuurd (begin met netstat -a en kijk of er geluisterd wordt op de snmp port)
controleer ook of evt router firewalls die ertussen staan wel snmp doorlaten!!!
als je de mib's wel stuurt maar niet ontvangt zal je de mib moeten importeren in cim. ik weet echter niet of dat mogelijk is. hp toptools bijv kan dat wel!!!
Kan me niet voorstellen dat ie enkel met traps werkt.
Haal ff een paar command line tools en doe eens een SNMPwalk vanaf je management station naar je server.
Er zijn ook tools om zelf SNMPtraps of SNMPinforms te versturen.
Dat kan je ook eens testen.
Van je server versturen naar je management station.
Dan moet je wel natuurlijk de enterprise weten en een event OID.
Hoewel ie misschien willekeurige traps ook zal melden.
Haal ff een paar command line tools en doe eens een SNMPwalk vanaf je management station naar je server.
Er zijn ook tools om zelf SNMPtraps of SNMPinforms te versturen.
Dat kan je ook eens testen.
Van je server versturen naar je management station.
Dan moet je wel natuurlijk de enterprise weten en een event OID.
Hoewel ie misschien willekeurige traps ook zal melden.
De agent functioneert prima, met een ander snmp tooltje kan ik de Digital server benaderen. evenals het pakket van Digital zelf (serverworks manager). Het lijkt erop dat versie 5.4 van CIM console de Digital niet meer ondersteund. De documentatie die ik had gevonden ging over versie 4.x. Een mib toevoegen in deze versie van CIM kan niet.
edit:
ben nu de andere webbased versies van CIM aan het testen
ben nu de andere webbased versies van CIM aan het testen
Pagina: 1