Toon posts:

MSI KT3 Ultra hangt op 'Testing RTC'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren een MSI KT3 Ultra mobotje gehaald (plus nog wat harde waren). Werkte allemaal lekker met mijn oude WinXP config en alles startte goed op, dus ik gooi er een format tegen aan voor een schone install. In de bootsequence alleen m'n cd-rom geselecteerd. WinXP CD erin, reboot, geen resultaat. De setup wilde niet starten dus heb ik hem maar gereset.

Sindsdien wil hij niet meer booten en blijft alles volgens de DLEDs hangen op 'Testing RTC'. Ik krijg geen beeld en het enigste commando waar hij op reageerd is CTRL+ALT+DEL. Ik heb al geprobeerd de bios te resetten mbv jumper, batterij in/uit, alles unplugged behalve het noodzakelijke en ook een andere gfx kaart geprobeerd. Niks blijkt te werken. :/

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
misschien 1 van de volgende dinge

-geheugem brak (kan altijd)
-voeding te zwak
-start eens op zonder onderdelen
(dus begin met cpu geheugen kooler etc en de pci kaarten als laatst)

als dit niet werkt moet je naar dewinkel gaan en het daar laten testen

Verwijderd

RTC stond/staat toch voor Real Time Clock ? Mischien batterij van mobo zwak/slecht contact ofzo , of de chip brak ?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Lijkt erop dat je mobo kapot is (of cpu slecht gekoelt gehad) zou er gewoon even mee terug gaan naar de winkel waar je de spullen gehaald hebt

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
gfo schreef op 31 juli 2002 @ 10:03:
misschien 1 van de volgende dinge

-geheugem brak (kan altijd)
-voeding te zwak
-start eens op zonder onderdelen
(dus begin met cpu geheugen kooler etc en de pci kaarten als laatst)

als dit niet werkt moet je naar dewinkel gaan en het daar laten testen
Ik heb een 340watt voeding en ik start hem al met alleen het hoognodige op. Ik ga vandaag nieuw geheugen halen, dus hopelijk ligt het daar aan! Zo niet, dan moet zal ik inderdaad even terug naar de winkel gaan.
Bamibal schreef op 31 juli 2002 @ 11:09:
Lijkt erop dat je mobo kapot is (of cpu slecht gekoelt gehad) zou er gewoon even mee terug gaan naar de winkel waar je de spullen gehaald hebt
CPU slecht gekoeld zou misschien wel kunnen. Voor het eerst koelpasta gebruikt en een koeler die vastgeschroefd moet worden in plaats van vastgeklikt. Misschien dat ik iets fout gedaan heb. |:( Zou ik het mobo kunnen testen met een andere cpu (m'n oude duron), of gaat meteen alles naar de klote als je cpu overhit raakt?

igg, bedankt voor jullie hulp allemaal B) _/-\o_

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Hij heeft volgens mij nogal een strenge beveiliging. Ik had de koeler er verkeerd om opgedaan |:( Hij liet aan de ene kant nog een stukje van de cpu zien. No go op een FSB van 133Mhz. Op een FSB van 100 deed hij het wel goed, maar dan had ik maar 12,5x100. En dat is geen AMD 2000+
Pagina: 1