Toon posts:

bios prob.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mobo ecs k7s5a bios met verkeerde versie geflashed namelijk met k7s5a2 te laat gezien schade geleden

pc start nog wel op en win xp boot ook probleem is dat pc mijn floppy en netwerkkaart ni meer herkent in bios in windows geeft ie een geel uitroept. aan
heb floppy voor de zekerheid al vervangen helpt ni

ook heb ik geprobeert om msdos6.22 op een kleine hdd te zetten en zo in real dos alles terug te flashen maar dan zegt ie chipset no flashebel hier sta ik nu
iemand een iedee hoe dit te verhelpen _/-\o_

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
handmatig in je bios instellen. Als dat niet lukt weer terugflashen.

dikzak

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Goeie bios flashen lijkt me de beste oplossing idd.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

FF een bios editor voor die amibios downloaden, in het bios zal namelijk een identifier string staat, die checkt of je wel het correcte bios flasht. Als je die eruit sloopt, dan kun je gewoon flashen.
Ik dacht dat ik zoiets als eens gezien had op http://www.ocworkbench.com/ecs
en anders mail Cheapoman maar eens (die vind je op dat forum), misschien dat ie je helpt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wolfje666 schreef op 31 juli 2002 @ 15:17:
Goeie bios flashen lijkt me de beste oplossing idd.
Dat heeft ie al geprobeerd.. :X

Als het inderdaad een AMIBIOS is (ff geen zin om op te zoeken), dan kun je tijdens het opstarten op [CTRL+HOME] drukken om een BIOS flash te forceren. Hiertoe hoef je alleen de BIOS te hernoemen naar AMIBOOT.ROM en het op een flop zetten. Als je binnen enkele minuten 4 piepjes hoort, dan is de flash succesvol verlopen en kun je herstarten :)

Alleen kan ik niet uitsluiten dat ie dan toch nog nukkig de melding geeft dat het non-flashable is :{

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

misschien een ideetje maar heb je cd brander?? en werkt die nog??
zo ja maak even een cd'tje met je biosflasher, je goede bios versie en een command.com op.
Je cd is nu bootable, en je kunt flashen :D kan niet mooier

Meneer 1000 has spoken......

Pagina: 1