Outlook in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• doctorH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11-2023
Aangezien de search niet werkt, kan ik niet zien of deze vraag al eens eerder is gesteld, dus bij deze.

Heb hier een netwerk met WinXP. Wil Outlook gebruiken voor mail en de mail (inclusief alle instellingen etc.) centraal opslaan, zodat op iedere computer te zien is welke mail verstuurd, gelezen etc. is. Dit is gelukt door in het register wat aanpassingen te maken, want ik kon voor mijn datafile geen netwerkadres invullen (alleen lokale folders) dus: netwerkadres invullen op de plekken waar een verwijzingen naar lokale outlook.pst staat, en natuurlijk m'n pst-file op de server te zetten. Moest wel m'n accountinstellingen op elke compu apart instellen, want outlook herkent geen instellingen op een netwerk, maar alleen lokaal.

Ik gebruik pop-mail en laat een kopie van de mail op de server staan. Wanneer ik nu mail ontvang op een computer, dan krijg ik die mail nogmaals wanneer ik op een andere compu kijk of ik nieuwe mail heb. Blijkbaar staat de info over welke mail (van een pop-server) al gedownload is in een andere (lokale?) file. Weet iemand waar? Of gaat dit op basis van ip-adres op de pop-server?

Alvast bedankt!

Asus A7N8X Deluxe v1.06 | AMD XP-M 2600+ @ 2.4GHz | 2x512MB Geil PC3200 2-3-3-6 | Sapphire Radeon 9500PRO->9700PRO(bios) @ 338/286 | Hitachi Deskstar T7K250 2x160GB SATA RAID 0

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Ik vermoed dat het zo zit :

Een pop3-client krijgt altijd de volledige lijst emails aangeboden die beschikbaar zijn op de server en gaat zelf gaan opslaan welke hij reeds heeft gedownload, en welke niet.
Als dit effectief zo is, dan moet je dus gaan zoeken naar de file waar dit bijgehouden wordt.

Ik kan het momenteel zelf niet doen, maar probeer eens hetvolgende :
  • open een telnet-venster en connecteer op je emailserver, poort 110
  • tik in : user je_user_name <enter> pass je_paswoord <enter> stat
Doe dit voor en na het downloaden van je mail met een pop3-client.
Krijg je dezelfde waarden tezien ?
(post het resultaat hier eens onder, dan weet ik gelijk ook of m'n verhaal klopt of niet)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

doctorH schreef op 31 juli 2002 @ 03:24:
Aangezien de search niet werkt, kan ik niet zien of deze vraag al eens eerder is gesteld, dus bij deze.

.....

Ik gebruik pop-mail en laat een kopie van de mail op de server staan. Wanneer ik nu mail ontvang op een computer, dan krijg ik die mail nogmaals wanneer ik op een andere compu kijk of ik nieuwe mail heb.
is dit niet de hele essentie van kopie van de mail op de server laten staan ?

• steejvan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 17:04
doctorH schreef op 31 juli 2002 @ 03:24:

Heb hier een netwerk met WinXP. Wil Outlook gebruiken voor mail en de mail (inclusief alle instellingen etc.) centraal opslaan, zodat op iedere computer te zien is welke mail verstuurd, gelezen etc. is. Dit is gelukt door in het register wat aanpassingen te maken, want ik kon voor mijn datafile geen netwerkadres invullen (alleen lokale folders) dus: netwerkadres invullen op de plekken waar een verwijzingen naar lokale outlook.pst staat, en natuurlijk m'n pst-file op de server te zetten. Moest wel m'n accountinstellingen op elke compu apart instellen, want outlook herkent geen instellingen op een netwerk, maar alleen lokaal.
zoals ik het hier doe :

in outlook maark je 2 services aan (outlook moet wel als zakelijk/werkgroep geinstalleerd staan).. te weten :

internet email : waar je pop instellingen in staan
en
persoonlijke mappen : waarin je aangeeft waar je outlook.pst staat (deze zet je ergens op een plaats die voor jou op elke pc hetzelfde is.)

je moet nou inderdaad wel even op elk werkstation deze instellingen maken, maar daarna worden alle persoonlijke mappen (inbox, verzonden items etc etc) wel door elke client bijgewerkt.. en hoef je dus maar 1 keer je pop-box leeg te trekken, hij slaat ze immers in je pst op (en die is elke keer hetzelfde)

het zou kunnen dat ik je nou heel verkeerd begrijp hoor maar dan hoor ik het graag..

Raar is zo gek nog niet