Toon posts:

bestaande software herimplementeren

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is het toegestaan, om reeds ontwikkelde software, opnieuw te programmeren
hierbij ga ik geen sourcecode gebruiken van het originele programma, enkel het concept

ik dacht toch dat ze dat ook bij openbeos doen, maar zou hier omterent toch wel wat meer zekerheid willen

GruBen

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Tuurlijk mag dit, als dit niet mocht werkte iedereen nu nog met Wordperfect

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Dat is niet helemaal waar. Het mag vaak.

Software die dusdanig innovatief is dat het gepatenteerd is, mag je niet zonder slag of stoot namaken.

Bijvoorbeeld: Het is niet zondermeer toegestaan om een webbrowser te maken met GIF (en in de toekomst JPG) ondersteuning...

[ Voor 0% gewijzigd door kvdveer op 31-07-2002 08:04 . Reden: Herformulering & edit-testje... :P ]

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Topicstarter
dus men mag een programma niet zomaar namaken?
of mag dit nu wel, kan er een patent op een idee worden genomen?

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
kun je ons vertellen om wat voor of welk programma het gaat?

Verwijderd

Topicstarter
ja,
ik zou graag het programma isolab, een programma dat in middelbare scholen wordt gebruikt (om te leren programmeren), converteren naar java, hierbij kijk ik dus wel enkel naar de mogelijkheden van het programma om het na te maken, niet naar la dan niet illegaal verkregen source

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Er zijn pas enkele goede topics geweest over dergelijke issues. Ik kan ze alleen niet vinden met de search. Misschien kan ik nog niet met de nieuwe search omgaan en kan iemand anders ze wel vinden :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen:
Bel ze op (van dat programma) en vraag of ze er problemen mee hebben of je zelfs willen helpen cq. betalen :)
Beter goed gejat dan slecht bedacht geld hierbij ook, als zij een goed concept hebben bedacht dan is het eigenlijk redelijk normaal dat anderen dat overnemen cq. gebruiken.
Alleen compleet de lay-out kopieren kan soms het idee wekken dat je reverse enigineering hebt toegepast, maar een vergelijkbaar programma is geen probleem.

Anders klaagt dadelijk Microsoft Sun aan omdat ze ook een teksverwerker hebben....

Verwijderd

Misschien een beetje off topic, maar mogelijk toch een nuttige aanvulling ...

Er is een development omgeving voor Java die met Java is geschreven, en die speciaal bedoeld is voor educatieve doeleinden. Het heet BlueJ

Enjoy :)
Pagina: 1