Toon posts:

Vast..... Helemaal.. Wat is het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi !

Mijn oma (jaja!) heeft een Pentium-200 MMX met 16 MB Geheugen, en ze draait er Windows 95 op. Het enige wat ze ermee doet zijn spelletjes (Gex3d enzo) en een beetje met Wordpad klooien. Nu loopt ie sinds een tijdje op random punten vast. In de verkenner, vlak na inloggen, Ik dacht dus, windows opnieuw erop, Maar dat had geen resultaat, hij bleef vastlopen.
Nu doet hij dat nog steeds, voor zover mijn kennis rijkt heb ik het systeempje doorgemeten, nagekeken, ben er wel 4 dagen mee bezig geweest, maar hij loopt nog steeds vast.

Aan het geheugen ligt het niet.

Iemand enig idee??

Barracuda

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Haal alles eruit wat NIET noodzakelijk is, kijk of ie nog steeds vastloopt, zo ja dan is het denk ik het moederbord of de HD

Zo nee, stop dan stuk voor stuk de onderdelen er weer in en kijk of ie blijft werken.

Kom je vanzelf ergens dat ie het niet meer doet.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Set iig FINDFAST uit ! ook uit het opstarten/startup menu. Is echt bagger waardoor veel computer regelmatig kuren vertonen.:(

Wat bedoel je met inloggen ? Netwerk ofzo? Heb je geen conflicten met IRQ's bijv netwerkkaart en geluidskaart op dezelfde? Windows opstarten = startup geluid en als dan de netwerkkaart geactiveerd wordt kan dat problemen geven..

Verwijderd

Topicstarter
In de configuratie zijn geen conflicten te zien. Maar het vreemde is nou, dat het bakkie het altijd prima gedaan heeft.. Opeens belde oma dat ie vastliep telkens.. Met wordpad opstarten , Inloggen (Gewoon windows-netwerk-wachtwoord) En met spellentjes.

Ik ga er morgen weer heen, en ga het zaakie wel demonteren (Videokaart erin laten, alles eruit?)

Barracuda

Verwijderd

Er is toch niets veranderd aan dat systeem vlak voordat de problemen begonnen? Dan zie ik nietwaarom er wordt aangeraden alle kaarten eruit te halen en dat er over IRQ conflicten gesproken wordt aangezien dat allemaal wel goed moet zitten als de pc daarvoor geen problemen gaf. Moet echt iets softwarematigs zijn zou je zeggen. Hardware kan ook hoor dat er iets is gebeurd maar lijkt minder waarschijnlijk. Probeer eerst es voor alle hardware de nieuwste drivertjes te installeren, wil dat nie helpen en als dat ook tot een vd mogelijkheden behoort installeer dan windows effe opnieuw ofzo? scandiskje draaien / regclean en dat soort dingetjes lijkt me ook geen kwaad kunnen, en of het helpt moet je altijd maar afwachten natuurlijk.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Kapotte CPU-fan?

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Virus scan ? :)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Pagina: 1