Inderdaad. Bij gewone URLs heb je zelf in de hand of ze in hetzelfde window/tab openen of in een nieuwe.
Bij URLs die automatisch in een nieuw window/tab openen heb je die keuze gewoon *niet*.
Nelis schreef op 04 augustus 2002 @ 10:09:
Ja, of je gaat met je muis over de link heen, onthoudt de url, opent een nieuw venster dmv het klikken op het IE (of andere browser) icoon, typt de url in en drukt op enter

Nee, voortaan als je op elke URL klikt dan wordt je huidige window geminimaliseerd en komt er een nieuw window met daarin de GoT index EN een nieuw window met de URL waar je op klikte, beiden van afmetingen door GoT gespecificeerd, en daar kun je niks aan veranderen

(overdrijven kan ik ook)
Want waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, toch? En 3e muisknop is ook geen optie want die gebruik ik voor scrollen (en anderen weer voor dubbelklik en nog weer anderen hebben niet eens een rechtermuisknop) en ik surf met 1 hand ter voorkoming cq genezing van rsi dus shift+muisklik is ook geen optie.
Elke browser heeft faciliteiten (vaak nog instelbaar ook) om een URL gemakkelijk al dan niet in een nieuw window/tab te openen.
Maargoed, jij houdt blijkbaar van moeilijk dus waarom copy paste jij de link niet gewoon in je adresbalk, is iedereen tevreden...
Integendeel, ik houd van makkelijk. En URLs die tegen mijn wil in in nieuwe windows of tabs openen zijn voor mij niet makkelijk.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 10:28:
Mozilla heeft dat openen in een nieuw venster aardig wat beter geregeld, dan jij nu sarcastisch wil doen voorkomen. Klik met een middelmuisbutton op een link en je hebt het gewenste resultaat of selecteer een willekeure tekst en druk vervolgens op je middelste muisbutton. Mozilla zal dan de geslecteerde tekst opvragen als url

Erg handige feature.
Niet alleen Mozilla, bij mijn weten doen Opera, Netscape, Konqueror en Galeon dit ook allemaal.
Right

Dan kun je dus net zo goed niet naar GoT surfen.
De homepages van de bezoekers worden ook in een apart venster geopend. Dat dat andere sites zijn staat daar volledig buiten van, in principe is ieder topic of zelfs iedere topicbladzijde ook een andere site. Als ik 15 homepages aanklik heb ik ook 15 vensters voor mijn neus waar ik evengoed geen invloed op heb. Evengoed manipulatie van de browser dus en dus weer een nonargument.
Hmm, jij kan best goed scheef redeneren.
Omdat homepage URLs het ook fout doen (ze openen automatisch in een nieuw window/tab) is alles tegen het openen in new windows/tabs ineens een non-argument? Leg dat eens uit?
Ik stoor me btw niet zo erg aan het feit dat de homepages in een nieuw window/tab openen omdat ik voor iedere keer dat ik op een homepage klik een keer of duizend een interne GoT URL open.
Ehm, de mensen die het hebben over dicteren zijn er al sinds het begin van de thread bij. Lees jij de thread wel?
Je kan het
uitzetten in je prefs, dus dat hele stuk over dicteren

Dan heb jij pref-opties die ik niet heb.