Links in nieuw venster aub

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:34
Het is nu zo (vond ik in de huischkamer ook al erg irritant) dat links in hetzelfde venster worden geopend. Dit vind ik erg niet fijn dus zouden jullie dit aub goed willen zetten? :*

(ik vind het ook prima als het een prefs optie wordt hoor ;), maar dit is niks nakkes nada etc. enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm Shift click :?

Daarnaas hebben dit soort dingen dus absoluut geen prio op het moment :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 01:35:

jaja, dat heb ik ook wel door, maar het moest me toch even van m'n hart :o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22

Arno

PF5A

In de test HK werd dit ook gevraagd en zeiden ze dat je maar met je shift moest/kon werken ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik wist niet eens dat dit kon. :P
Toch zou het wel lekker wezen dat dit in een redelijke termijn verholpen zou worden omdat ik (en een handje vol anderen) nu iedere keer het verkeerde venster dicht gooi (ik denk nog steeds dat er een nieuw venster geopend wordt na het klikken op een link) :o

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

Ik heb het ook al gemeld.. het is een miniscule aanpassing, maar het irriteert me mateloos :D Ben constant mn GoT venster kwijt omdat ik simpelweg ander gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36

Of natuurlijk Ctrl click in Mozilla...... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37
'k heb dit ook al gemeld in een ander topic, niet zeker of 't gelezen is door een ad/mod.

Die optie van links in een nieuw venster openen zit niet meer in je prefs. Ik weet dat deze optie er was voor de links die een search opleverde maar of ie nou ook voor links in posts was weet ik niet meer zeker.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik gebruik standaard bij elke site shift click. Zit ik altijd goed. Tis gewoon een kwestie van wennen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 16:31

deadinspace

The what goes where now?

-TheGrimReaper- schreef op 31 juli 2002 @ 07:51:
[...]

Of middelste muisknop, is nog makkelijker (geen tobo nodig). Elke browser die ik ken, op IE na doet middelste muisknop -> nieuw window (of tab).

Ik vind het veel beter zo... Pagina's horen pas in nieuwe windows (of tabs) te openen als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
deadinspace schreef op 31 juli 2002 @ 13:09:
[...]
Of middelste muisknop, is nog makkelijker (geen tobo nodig). Elke browser die ik ken, op IE na doet middelste muisknop -> nieuw window (of tab).

Ik vind het veel beter zo... Pagina's horen pas in nieuwe windows (of tabs) te openen als ik dat wil.
Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten. Ik vind het uitermate asociaal als een nieuwe pagina automatisch bij een klik in een nieuw venster wordt geopend. In het verleden was het nog erger, gelukkig hebben veel webdesigners het tegenwoordig wel door en zien we steeds minder van die iritante nieuwe vensters.

En inderdaad, klik gewoon met je middelste muisknop op een link en je hebt een nieuw tabje. Als je wilt wordt ie nog in de achtergrond geladen ook, wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 15:20
Meestal vind ik het ook niks, maar hier op GoT is het toch meestal de bedoeling dat je effe een ander venster opent en daarna terugkomt naar GoT.
Veels makkelijker dus met een nieuw venster!!
Tia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Fire69 schreef op 31 juli 2002 @ 13:22:
maar hier op GoT is het toch meestal de bedoeling dat je effe een ander venster opent en daarna terugkomt naar GoT.
Veels makkelijker dus met een nieuw venster!!
Jawel, maar het openen in een nieuw window kun je dus ook zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

crisp

Devver

Pixelated

Binnen een forum is het voor mij logisch dat links in een nieuw venster openen. Een forum is voor mij ook geen website, dus die vergelijking gaat imho hier ook niet op.
kan dat 'last' ook niet weg of in een pref gestopt worden?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
crisp schreef op 31 juli 2002 @ 17:59:
Binnen een forum is het voor mij logisch dat links in een nieuw venster openen. Een forum is voor mij ook geen website, dus die vergelijking gaat imho hier ook niet op.
inderdaad, als ik een draad lees en iemand een linkje post wil ik dat venster gewoon weer weg kunnen klikken, en niet steeds op back knoppen gaan drukken.

Dat met shift is maar een kunstmatige oplossing en vind ik niet echt handig.

Maar niet iedereen schijnt dat leuk te vinden, dus moet het maar weer een prefs optie worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheGrimReaper- schreef op 31 juli 2002 @ 07:51:
[...]

Gehehe ;)

Ik ging maar even van de IE gebruikende Windows man/vrouw uit ;) :P

Ik doe ook lekker middelmuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
gaat dit nog veranderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

Jaymz

Keep on moving !

Vast wel.

Ik wordt er ook een beetje simpel van to be honest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:38
Waarvan :? Van al die vragen of om telkens shift *Click* te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000

chem

Reist de wereld rond

nee, dit gaat niet veranderen...

waarom?
omdat wij niet willen dicteren wat een browser doet. Alleen externe links openen in een nieuw venster, om duidelijk te maken dat je de site verlaat, interne links zijn wat ons betreft navigatie binnen het forum.

Een prefs optie is geen optie :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En toch vind ik het vrij ruk...

In SeM was ik gewend om in het nieuwe venster mijn ding te doen, het kreng dicht te klikken en vervolgens de melding af te handelen. Nu zit ik constant nieuwe sessie te openen omdat ik weer eens niet op Shift heb gedrukt tijdens het klikken.

En waarom is een prefs-optie geen optie?

Jullie kunnen wel zeggen dat je de browser niet wil dicteren; dat doe je al door bepaalde opmaakcodes aan je site mee te geven, dus dat vind ik eigenlijk een non-argument. Daarnaast: als het by popular demand toch moet gebeuren, zeg je dan ook; "gaat niet door"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

Jaymz

Keep on moving !

chem schreef op 03 augustus 2002 @ 18:40:

waarom?
omdat wij niet willen dicteren wat een browser doet. Alleen externe links openen in een nieuw venster, om duidelijk te maken dat je de site verlaat, interne links zijn wat ons betreft navigatie binnen het forum.

Because of :? :?

't was toch echt een pref van Topix waar ik dankbaar gebruik van maakte, en juist zo geef je de bezoekr de keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:52

LopeZ

Too much is never enough

Ik vind dit toch ook wel een pré hoor, windows enzo wordt gemaakt om zo minmogelijk met je toetsebord te hoeven werken, voorkomt toch wel iets van rsi. Om nu de heletijd met je vinger op de shift te zitten omdat je een linkje tegenkomt....nee. Een optie maken en die zet je van mij part standaard uit, zou toch wel erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Kaj. schreef op 03 augustus 2002 @ 18:45:
Jullie kunnen wel zeggen dat je de browser niet wil dicteren; dat doe je al door bepaalde opmaakcodes aan je site mee te geven, dus dat vind ik eigenlijk een non-argument. Daarnaast: als het by popular demand toch moet gebeuren, zeg je dan ook; "gaat niet door"?
Er is een GROOT verschil tussen het dicteren van uiterlijk (wat ook niet de bedoeling was met HTML, maar tegenwoordig wel algemeen geaccepteerd en met de komst van css ook netjes) en het dicteren van gedrag. Gedrag is iets waar de site vanaf moet blijven, ik beslis gvd zelf wel of ik in een nieuw window wil openen of niet en of mijn browser window fullscreen is of niet (gelukkig negeert Galeon resize requests).
Jaymz schreef op 03 augustus 2002 @ 18:45:
't was toch echt een pref van Topix waar ik dankbaar gebruik van maakte, en juist zo geef je de bezoekr de keuze....
Die keuze heb je nu ook; door het gebruiken van linker muisknop voor zelfde window (of tab) of middelste muisknop (en shift ofzo voor IE) voor nieuw window (of tab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

deadinspace schreef op 03 augustus 2002 @ 19:40:
Die keuze heb je nu ook; door het gebruiken van linker muisknop voor zelfde window (of tab) of middelste muisknop (en shift ofzo voor IE) voor nieuw window (of tab).
Ik vat niet waarom je zo hard tegen het voorstel aantrapt.
Jij vindt dat iemand makkelijk zijn shift-knop ingedrukt kan houden of dat diegene met de rechter muisknop een nieuw venster kan laten openen.
Maar voor die mensen zou de optie dan toch uitgezet kunnen worden?

Dat is het voordeel van zo'n optie, Jantje wil gewoon iedere keer een nieuw venster en zet dus de optie aan.
Pietje is een die-hard en laat de optie uit zodat hij met shift kan werken.
Met een keuzemogenlijkheid maak je meer mensen blij als de verplichte optie die we nu hebben.
Gedrag is iets waar de site vanaf moet blijven, ik beslis gvd zelf wel of ik in een nieuw window wil openen of niet en of mijn browser window fullscreen is of niet (gelukkig negeert Galeon resize requests).
Juist, daarom zou jij die optie uit kunnen zetten zodat je zelf kan bepalen wat er gebeurt met een pagina.
Zo is iedereen weer blij en kunnen we weer GoTten zoals wij dat zelf willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

bazs2000 schreef op 03 augustus 2002 @ 22:10:
Jij vindt dat iemand makkelijk zijn shift-knop ingedrukt kan houden of dat diegene met de rechter muisknop een nieuw venster kan laten openen.
Gewoon met middelste muisknop erop klikken zelfs, dat is al genoeg. Kost *exact* evenveel moeite als met de linkermuisknop klikken, behalve dat je nu *zelf* kunt kiezen of het in een nieuw window moet of niet.
Met een keuzemogenlijkheid maak je meer mensen blij als de verplichte optie die we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Ik heb geen 3e muisknop, heb ik wel, maar die wil ik daarvoor _NIET_ gebruiken, ik ben steeds de kluts kwijt, en ti's zo simpel te impleteren. Je hebt voor / tegen - standers, maak er dan een optie van in prefs, 8)7

En het is zoo lekker, om ff op got te surfen, achterover hangend in je stoel, nu moet ik steeds naar voren, mag ik m'n rugklachten op got afschuiven :? >:) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Deadinspace-> Die derde muisknop (onder het wieltje) heb ik voor de dubbelklik; nou jij weer. Overigens héb ik op mijn laptop niet eens een derde muisknop...

Chem-> Mijn punt is: kennelijk kan er een pref voor gemaakt worden: doe dat dan ook als erom gevraagd gaat worden, en ga niet zitten blaten over browsers dicteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Ik heb even een poll gemaakt om te zien hoe de meningen zijn verdeeld over deze kwestie.
Het is misschien simpel van opzet maar zou een goed beeld kunnen scheppen van wat de andere users denken over de optie die ervoor zorgt dat een topiclink in een nieuw venster geopend wordt. :)

Poll: Nieuw scherm in prefs, optie waard?
Ja, deze optie maakt het makkelijker.
Nee, Shift-klik is goed genoeg.
Anders/geen mening

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4431&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Edit:

Was ik even vergeten te vermelden, als je vote, post dan ook even de reden.
Deze poll is serieus bedoeld en kan ervoor zorgen dat wij die optie krijgen.
Kom dus met goede argumenten als je jouw stem uitbrengt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael

waarom?

met alle respect, bs, jullie doen het juist wel want nu kan je alsnog niet kiezen.
Ergo: prefs. Helemaal omdat een deel van de kwaliteit van React zou worden dat alles customizable zou zijn.

Shift click is voor mij geen optie, ik gebruik liever niet m'n muis en toetsenbord tegelijk. En om nou m'n scrollknop helemaal aan GoT te gaan aanpassen gaat me ook wat ver.

deadinspace: sorry dat ik het zeg, maar je komt nu echt over als zo'n bikkel *nix-gebruiker die perse alles zelf tot in de puntjes wil customizen met zijn eigen software. Prima, heb ik geen problemen mee, maar laat anderen dan wel de mogelijkheid om het anders te doen.
Van een prefs optie heb je toch nul komma nul last :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Kaj. schreef op 04 augustus 2002 @ 00:38:
Deadinspace-> Die derde muisknop (onder het wieltje) heb ik voor de dubbelklik; nou jij weer.
"Rechtermuisknop->open in new tab"?
Overigens héb ik op mijn laptop niet eens een derde muisknop...
Op mijn laptop is LMB en RMB tegelijk indrukken equivalent aan middelste muisknop.
Azrael schreef op 04 augustus 2002 @ 01:03:
met alle respect, bs, jullie doen het juist wel want nu kan je alsnog niet kiezen.
Dat is regelrechte onzin. Wat GoT doet is een URL geven, je weet wel, een *gewone* URL, standaard enzo, alleen het adres, zodat de browser *zelf* kan bepalen wat die ermee doet.

URLs die meteen in een nieuw window openen zonder dat de user daar voor kiest (je kunt ze onmogelijk in het zelfde window openen) is dicteren.
deadinspace: sorry dat ik het zeg, maar je komt nu echt over als zo'n bikkel *nix-gebruiker die perse alles zelf tot in de puntjes wil customizen met zijn eigen software.
En wat is daar mis mee? Ik wil gewoon dat sites in hun eigen window cq tab blijven totdat IK vind dat ze eruit mogen.
Prima, heb ik geen problemen mee, maar laat anderen dan wel de mogelijkheid om het anders te doen.
Het idee van een URL is dus eigenlijk dat het alleen een adres is. Hoe het volgen ervan gebeurt is iets wat daar los van staat (en client-behaviour mixen met zulk soort dingen is bad practice). Bovendien heb je zelf al lang de mogelijkheid om die URLs te openen in een nieuw window, heel gemakkelijk zelfs in de meeste browsers.
Van een prefs optie heb je toch nul komma nul last :?
Met een prefs optie heb ik niet zo'n extreme problemen, maar dat was volgens chem geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Voor gevoted...

Omdat ik net zoals Kaj, de middelste knop voor dubbelklikken heb ingericht...
Speciaal voor GoT heb ik dat nu weer 'moeten' (lees: zo verslaafd aan GoT dat ik het toch maar deed :P ) veranderen naar 'middelste muisknop'... :(

Maak er alsjeblieft (ik vraag het netjes, toch? ;) ) dan tenminste een optie van...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online

waarom?
Misschien wordt het dan eens tijd om wat meer naar de gebruikers te luisteren.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

een prefs optie voor 'gewone' lijsten (dus list_topics etc.) zou wel kunnen (al zal je er ACM voor moeten porren ;)), maar hoe wil je dit doen bij een bericht? die worden eenmalig geparsed - en om die linkjes nu via JS te openen *bibber* dat lijkt me compleet niks...

als jullie ACM, AntonT of Kees kunnen porren dit in de CVS te committen dan komt het vanzelf, maar ik blijf erbij: het lijkt me vreselijk irritant... (hoe voorkom je nl. dat een venster niet in een nieuw venster opent?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
deadinspace schreef op 04 augustus 2002 @ 04:33:
[...]
"Rechtermuisknop->open in new tab"?
Ja, of je gaat met je muis over de link heen, onthoudt de url, opent een nieuw venster dmv het klikken op het IE (of andere browser) icoon, typt de url in en drukt op enter :z

Want waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, toch? En 3e muisknop is ook geen optie want die gebruik ik voor scrollen (en anderen weer voor dubbelklik en nog weer anderen hebben niet eens een rechtermuisknop) en ik surf met 1 hand ter voorkoming cq genezing van rsi dus shift+muisklik is ook geen optie.

Maargoed, jij houdt blijkbaar van moeilijk dus waarom copy paste jij de link niet gewoon in je adresbalk, is iedereen tevreden...
[...]
En wat is daar mis mee? Ik wil gewoon dat sites in hun eigen window cq tab blijven totdat IK vind dat ze eruit mogen.
Mja, lekker simpel. En wij willen gewoon van niet (bal..kaatst....enz)
[...]
Met een prefs optie heb ik niet zo'n extreme problemen, maar dat was volgens chem geen optie?
Goh, 'niet zo'n extreme problemen'? Slaap je er nog wel van? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelis schreef op 04 augustus 2002 @ 10:09:
[...]
Ja, of je gaat met je muis over de link heen, onthoudt de url, opent een nieuw venster dmv het klikken op het IE (of andere browser) icoon, typt de url in en drukt op enter :z

Want waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, toch? En 3e muisknop is ook geen optie want die gebruik ik voor scrollen (en anderen weer voor dubbelklik en nog weer anderen hebben niet eens een rechtermuisknop) en ik surf met 1 hand ter voorkoming cq genezing van rsi dus shift+muisklik is ook geen optie.

Maargoed, jij houdt blijkbaar van moeilijk dus waarom copy paste jij de link niet gewoon in je adresbalk, is iedereen tevreden...
Nelis, mag ik opmerken, dat jij erg goed bent in dingen erger voorstellen dan ze zijn :? :/

deadinspace maakt iets duidelijk waarin ik mij (en vele mensen met mij) zich erg goed in kunnen vinden. Ik heb een gruwelijke hekel aan website die zomaar popups/resizes etc geven. Topix had dit ook, waarbij het wel redelijk nuttig was en ik me er dan ook niet aan iriteerde (hoewel ik regelmatig met 30 browserwindows voor mijn neus zat).

Mozilla heeft dat openen in een nieuw venster aardig wat beter geregeld, dan jij nu sarcastisch wil doen voorkomen. Klik met een middelmuisbutton op een link en je hebt het gewenste resultaat of selecteer een willekeure tekst en druk vervolgens op je middelste muisbutton. Mozilla zal dan de geslecteerde tekst opvragen als url :)
Erg handige feature.

Wat ik wil zeggen is, dat ik me heel goed in de argumentatie van deadinspace kan vinden; het geeft jou niet het recht om op een dergelijke kinderachtige manier dat af te wimpelen.

Wat mij btereft moet er dus gewoon een pref komen, zodat iedereen kan kiezen of links in een nieuw venster moeten openen of niet :)
Mja, lekker simpel. En wij willen gewoon van niet (bal..kaatst....enz)
Heeft hier niks mee te maken :/
Jij hebt zeker ook geen hekel aan popup ads etc :?
Goh, 'niet zo'n extreme problemen'? Slaap je er nog wel van? ;)
Wie maakt er hier problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 10:28:
[...]
Nelis, mag ik opmerken, dat jij erg goed bent in dingen erger voorstellen dan ze zijn :? :/
Dat mag
deadinspace maakt iets duidelijk waarin ik mij (en vele mensen met mij) zich erg goed in kunnen vinden.
Dat deed ik ook
Mozilla heeft dat openen in een nieuw venster aardig wat beter geregeld, dan jij nu sarcastisch wil doen voorkomen. Klik met een middelmuisbutton op een link en je hebt het gewenste resultaat of selecteer een willekeure tekst en druk vervolgens op je middelste muisbutton. Mozilla zal dan de geslecteerde tekst opvragen als url :)
Erg handige feature.
Ik gebruik IE net als 80+ procent van internettend Nederland. Volgens mij werd er net nog als argument aangehaald dat een site een browser niet moet manipuleren, dus alles afdoen met 'dan moet je maar Mozilla gebruiken' gaat in dit geval ook niet op.
Wat ik wil zeggen is, dat ik me heel goed in de argumentatie van deadinspace kan vinden; het geeft jou niet het recht om op een dergelijke kinderachtige manier dat af te wimpelen.
Cynisme heet dat, ik zeg hetzelfde als hem alleen hij verpakt het anders
Wat mij btereft moet er dus gewoon een pref komen, zodat iedereen kan kiezen of links in een nieuw venster moeten openen of niet :)
Mooi, dan zijn we het daar over eens,
[...]
Heeft hier niks mee te maken :/
Jij hebt zeker ook geen hekel aan popup ads etc :?
Nee, dat heeft er wat mee te maken :/
[...]
Wie maakt er hier problemen??
Ik vroeg me af waarom iemand zo hardnekkig tegen een bepaalde optie is (misschien allergisch ofzo :+). Daarnaast zijn er overduidelijk meer mensen voor een nieuw window dan tegen, trek je conclusies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelis schreef op 04 augustus 2002 @ 10:37:
Ik gebruik IE net als 80+ procent van internettend Nederland. Volgens mij werd er net nog als argument aangehaald dat een site een browser niet moet manipuleren, dus alles afdoen met 'dan moet je maar Mozilla gebruiken' gaat in dit geval ook niet op.
Ik vind het knap als jij uit deze discussie kunt halen waar er gezegd wordt dat je maar Mozilla moet gebruiken. Zoals ik al zei was het een erg handige feature van Mozilla. Niets meer, niets minder. IE heeft ook rechtermuisklik en "open in new window"
Cynisme heet dat, ik zeg hetzelfde als hem alleen hij verpakt het anders
Mooi, dat je het zelf inziet. Dan nu de wedervraag om daar in het vervolg wat meer op te gaan letten. Niet alles hoeft cynisch of sarcastisch gebracht te worden. Sterker nog het kan uitmonden in erg veel miscommunicatie en het iriteren van mensen.
Mooi, dan zijn we het daar over eens,
Je moet altijd keuzes kunnen maken. Zou eruit zien als mensen die opensource systemen gebruiken iets anders zouden zeggen :o ;)
Nee, dat heeft er wat mee te maken :/
Wat dat er mee te maken heeft? Dat is in principe precies hetzelfde. Er wordt een nieuw window geopend, zonder dat jij er maar enige invloed op uit kunt oefenen. Dat is dus ook de reden die chem aandraagt in deze topic. Men wil in eerste instantie niet zomaar een nieuw window openen, terwijl je op dezelfde website blijft surfen. Jij reageerd op deadinspace, die zegt dat hij wil dat sites in hun eigen window. Jouw antwoord daarop is dat jij en andere mensen dat niet willen en je begint vervolgens over "bal en kaatst". Dat is onsamenhangender, dan mijn reactie op die reactie, dat je zeker ook graag popup ads hebt? Niet selectief gaan lezen/antwoorden :)
Ik vroeg me af waarom iemand zo hardnekkig tegen een bepaalde optie is (misschien allergisch ofzo :+). Daarnaast zijn er overduidelijk meer mensen voor een nieuw window dan tegen, trek je conclusies..
De conclusie is niet, dat je dan zomaar mensen af moet gaan wimpelen, als ze goed onderbouwde posts maken. De conclusie is, dat er een keuze mogelijkheid moet komen. Een conclusie die al meerdere malen getrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 10:50:
[...]
Ik vind het knap als jij uit deze discussie kunt halen waar er gezegd wordt dat je maar Mozilla moet gebruiken. Zoals ik al zei was het een erg handige feature van Mozilla. Niets meer, niets minder.
Ok, in dat geval was het een zinloze opmerking omdat 80+ procent IE gebruikt. Geen argument dus en zelfs volkomen overbodig.
IE heeft ook rechtermuisklik en "open in new window"
Daar heb ik al wat over gezegd
[...]
Wat dat er mee te maken heeft? Dat is in principe precies hetzelfde. Er wordt een nieuw window geopend, zonder dat jij er maar enige invloed op uit kunt oefenen.
De invloed die je hebt is er wel of niet op te klikken. De homepages van de bezoekers worden ook in een apart venster geopend. Dat dat andere sites zijn staat daar volledig buiten van, in principe is ieder topic of zelfs iedere topicbladzijde ook een andere site. Als ik 15 homepages aanklik heb ik ook 15 vensters voor mijn neus waar ik evengoed geen invloed op heb. Evengoed manipulatie van de browser dus en dus weer een nonargument.
Jij reageerd op deadinspace, die zegt dat hij wil dat sites in hun eigen window. Jouw antwoord daarop is dat jij en andere mensen dat niet willen en je begint vervolgens over "bal en kaatst". Dat is onsamenhangender, dan mijn reactie op die reactie, dat je zeker ook graag popup ads hebt? Niet selectief gaan lezen/antwoorden :)
Jouw popup ads voorbeeld had in geen enkel opzicht te maken met mijn reactie op, nota bene, iemand anders.
[...]
De conclusie is niet, dat je dan zomaar mensen af moet gaan wimpelen, als ze goed onderbouwde posts maken.
*kuch* Goed onderbouwde posts?:

"Rechtermuisknop->open in new tab?"
"Op mijn laptop is LMB en RMB tegelijk indrukken equivalent aan middelste muisknop."
"Dat is regelrechte onzin."
"Ik wil gewoon..."

Minstens net zo cynisch als de mijne :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Geen ruzie gaan maken nou he ;)

Mijn punt
Ergo: prefs. Helemaal omdat een deel van de kwaliteit van React zou worden dat alles customizable zou zijn.
lijkt me toch wel belangrijk.

Zou het dan ook wat raar vinden als dit plotseling technisch onoverkomelijke problemen oplevert.

ACM :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[nohtml]Nelis schreef op 04 augustus 2002 @ 11:00:
[...]
Ok, in dat geval was het een zinloze opmerking omdat 80+ procent IE gebruikt. Geen argument dus en zelfs volkomen overbodig.
Mozilla is nooit als zijnde een argument gebruikt in deze topic. Het is als voorbeeld gebruikt hoe het ook kan. Een voorbeeld, dat door meerdere browsers gevolgd wordt overigens :)
Daar heb ik al wat over gezegd
Mjah, dat was me niet ontgaan ;)
De invloed die je hebt is er wel of niet op te klikken. De homepages van de bezoekers worden ook in een apart venster geopend. Dat dat andere sites zijn staat daar volledig buiten van, in principe is ieder topic of zelfs iedere topicbladzijde ook een andere site. Als ik 15 homepages aanklik heb ik ook 15 vensters voor mijn neus waar ik evengoed geen invloed op heb. Evengoed manipulatie van de browser dus en dus weer een nonargument.
Dat het anders sites zijn is juist het meest belangrijke. Op een forum lees je meestal. Een link die je tegenkomt betekent in bijna alle gevallen niet, dat je aan het einde van de topic/discussie zit, maar puur en alleen om meer info te krijgen bij de betreffende post. Kortom, die behoort op een forum inderdaad in een nieuw venster/tab geopend te worden, zodat je je originele topic niet kwijt bent. Offsite links moeten op een forum w.m.b. in een nieuw venster geopend worden. Je moet niet het doel van een forum uit ogen verliezen :)
Jouw popup ads voorbeeld had in geen enkel opzicht te maken met mijn reactie op, nota bene, iemand anders.
Haal de post van deadinspace er nog eens bij en kijk dan nogmaals of je achter bovenstaande zin staat. Ik merk op dat jouw reactie niks met zijn (deel van zijn) post te maken had en vervolgens haak ik in op het deel van deadinpace en kaats de bal naar jou ;)
*kuch* Goed onderbouwde posts?:

"Rechtermuisknop->open in new tab?"
"Op mijn laptop is LMB en RMB tegelijk indrukken equivalent aan middelste muisknop."
"Dat is regelrechte onzin."
"Ik wil gewoon..."

Minstens net zo cynisch als de mijne :D
Uit elkaar halen van teksten moet je nooit doen, want dat is dodelijk.
Verder dan ook nog de kanttekening, dat deadinspace er sowieso uitleg (onderbouwing) bij geeft en daarnaast zelden tot nooit cynische opmerkingen maakt.
Lijkt me een redelijk groot verschil.

edit:
Daarmee overigens niet implicerend dat jij nooit onderbouwingen geeft o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if ($voorkeur['link'] == "nieuw")
{
       // browser moet in nieuw dingetje openen
       $link = ereg_replace (zooi variabelen met een _blank);
}
else
{
       // browser moet niet in nieuw dingetje openen
       $link = ereg_replace (zooi variabelen ZONDER een _blank);
}

Wel zo makkelijk :?

En dat mensen gaan zeuren over dicteren, waar slaat dat op :? Lezen jullie wel de thread? Je kan het uitzetten in je prefs, dus dat hele stuk over dicteren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RedHat schreef op 04 augustus 2002 @ 11:20:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
}
else
{
}

En dat mensen gaan zeuren over dicteren, waar slaat dat op :? Lezen jullie wel de thread? Je kan het uitzetten in je prefs, dus dat hele stuk over dicteren :?
Volgens mij kan het nog makkelijker: namelijk een <base target="_blank"> of een <base target="_self"> meesturen in de <head> aan de hand van je pref :)
edit:

Wel even bij linkjes die in hetzelfde venster moeten openen een target="_self" meegeven

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

dit zou er moeten gebeuren:
  • pref in db toevoegen
  • pref in template toevoegen
  • pref in pref-opslaan functie toevoegen
  • pref in lijst-van-mogelijke-prefs zetten
  • alle links die een nieuwe venster moeten openen aanpassen
ben je toch gauw al weer ff mee bezig, en dat om browser-functionaliteit na te apen... :?
ik laat het aan t.net over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

chem schreef op 04 augustus 2002 @ 10:03:
maar ik blijf erbij: het lijkt me vreselijk irritant... (hoe voorkom je nl. dat een venster niet in een nieuw venster opent?)
Inderdaad. Bij gewone URLs heb je zelf in de hand of ze in hetzelfde window/tab openen of in een nieuwe.
Bij URLs die automatisch in een nieuw window/tab openen heb je die keuze gewoon *niet*.
Nelis schreef op 04 augustus 2002 @ 10:09:
Nee, voortaan als je op elke URL klikt dan wordt je huidige window geminimaliseerd en komt er een nieuw window met daarin de GoT index EN een nieuw window met de URL waar je op klikte, beiden van afmetingen door GoT gespecificeerd, en daar kun je niks aan veranderen :Z
(overdrijven kan ik ook)
Elke browser heeft faciliteiten (vaak nog instelbaar ook) om een URL gemakkelijk al dan niet in een nieuw window/tab te openen.
Integendeel, ik houd van makkelijk. En URLs die tegen mijn wil in in nieuwe windows of tabs openen zijn voor mij niet makkelijk.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 10:28:
Erg handige feature.
Niet alleen Mozilla, bij mijn weten doen Opera, Netscape, Konqueror en Galeon dit ook allemaal.
Nelis schreef op 04 augustus 2002 @ 11:00:
De invloed die je hebt is er wel of niet op te klikken.
Right |:( Dan kun je dus net zo goed niet naar GoT surfen.
De homepages van de bezoekers worden ook in een apart venster geopend. Dat dat andere sites zijn staat daar volledig buiten van, in principe is ieder topic of zelfs iedere topicbladzijde ook een andere site. Als ik 15 homepages aanklik heb ik ook 15 vensters voor mijn neus waar ik evengoed geen invloed op heb. Evengoed manipulatie van de browser dus en dus weer een nonargument.
Hmm, jij kan best goed scheef redeneren.
Omdat homepage URLs het ook fout doen (ze openen automatisch in een nieuw window/tab) is alles tegen het openen in new windows/tabs ineens een non-argument? Leg dat eens uit?

Ik stoor me btw niet zo erg aan het feit dat de homepages in een nieuw window/tab openen omdat ik voor iedere keer dat ik op een homepage klik een keer of duizend een interne GoT URL open.
En dat mensen gaan zeuren over dicteren, waar slaat dat op :? Lezen jullie wel de thread?
Ehm, de mensen die het hebben over dicteren zijn er al sinds het begin van de thread bij. Lees jij de thread wel?
Je kan het uitzetten in je prefs, dus dat hele stuk over dicteren :?
Dan heb jij pref-opties die ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb net een start tot discussie hierover in het HH gezet; als met name deadinspace, Nelis en Nelske nou even wat anders gaan doen: doe ik nu ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Van mij mogen topics in een nieuw window openen, ik wordt er met [forum=sm] echt helemaal simpel van, net als met notes.. Die opent ook in hetzelfde venster.... Links in de faq, links in discussies in het crewforum naar topics.... In een topic link je naar een topic om er iets over te zeggen. halverwege de discussie druk je op die link, ben je de oorspronkelijke discussie kwijt... Of met de search, als je een rits resultaten krijgt, of als je met active topics ff de topics doorloopt, leuk als AT dan blijft staan.... Dat vind ik allemaal relaxter als het origineel blijft staan (helemaal met useradmin, die gelukkig in een nieuw venster opent, en notes!)

Als tnet/GoT crew het mag zeggen, dan stem ik bij deze heel erg zwaar op MINIMAAL de keuze om dat te kunnen instellen. (desnoods zet je het standaard uit).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
JvS schreef op 04 augustus 2002 @ 16:38:
Of met de search, als je een rits resultaten krijgt, of als je met active topics ff de topics doorloopt, leuk als AT dan blijft staan....
Dat is nooit zo geweest, bij active topics en de search open je topics niet in een nieuw window, dat is ook niet zo raar omdat je dan een lijst/ index hebt, net als op gathering.tweakers.net, subfora open je natuurlijk ook niet in een nieuw window.
Dat lijkt me dan ook niet nodig, al zal ik er geen bezwaar tegen hebben ofzo.

Verder helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaj. schreef op 04 augustus 2002 @ 16:37:
Ik heb net een start tot discussie hierover in het HH gezet; als met name deadinspace, Nelis en Nelske nou even wat anders gaan doen: doe ik nu ook. :)
Gezonde discussie voeren moet kunnen lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
D'r zijn zoooveeel users die het wel/niet willen, dus waarom niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik vind het inmiddels ook best irritant aan het worden, als ik een topic in de HK lees, en vervolgens op de link klik, ben ik altijd gewend om op alt+f4 te raggen als ik die site wel heb gezien en ik de reacties wil lezen, nu moet ik dan weer dat topic gaan opzoeken in de HK :X :(.

Voor de notes is het trouwens een kwestie van de template editten, dat lijkt me iig niet veel werk.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
}
else
{
}

Eeuh, nu parse je de hele zut on the fly. Dat vertraagt de boel, al is er eigenlijk geen andere manier. Maar je zou dan beter die else kunnen weglaten, het staat nu toch al zonder _blank in de DB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

JvS schreef op 04 augustus 2002 @ 16:38:
In een topic link je naar een topic om er iets over te zeggen. halverwege de discussie druk je op die link, ben je de oorspronkelijke discussie kwijt...
Als ik dan op de back-knop duw, dan kom ik gewoon terug op de vorige pagina, op exact dezelfde positie als toen ik hem verliet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik word er compleet gek van. Ik klik en ik klik en ineens heb ik geen got venster meer over. Maak er a.u.b. een pref van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

deadinspace schreef op 04 augustus 2002 @ 18:37:
[...]
Als ik dan op de back-knop duw, dan kom ik gewoon terug op de vorige pagina, op exact dezelfde positie als toen ik hem verliet :?
En dan kom je weer op je toetsenbord uit, niet iedereen wil constand aan z'n toetsenbord blijven kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

LopeZ schreef op 04 augustus 2002 @ 20:35:
[...]
En dan kom je weer op je toetsenbord uit, niet iedereen wil constand aan z'n toetsenbord blijven kleven.
Ehm... Waar heb je het over?

Ik druk *met de muis* op mijn back knop, en dan zit ik, *zonder iets te doen* meteen weer op de plaats waar ik gebleven was. Dan kan ik, mocht ik dat willen, die link alsnog in een nieuw window/tab openen, *met de muis*.

Waar precies kwam dat toetsenbord in het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
deadinspace schreef op 05 augustus 2002 @ 01:38:
[...]

Ik druk *met de muis* op mijn back knop, en dan zit ik, *zonder iets te doen* meteen weer op de plaats waar ik gebleven was. Dan kan ik, mocht ik dat willen, die link alsnog in een nieuw window/tab openen, *met de muis*.

jij doet dat ja.. maar moet de rest van GoT dan per sé jouw manieren volgen? Nee dacht ik zo. Kortom, zet het in de prefs en dan is iedereen blij.

kan mij het bommen hoe jij het doet. ik klik en wil een nieuw venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Helaas is er geen reverse functie voor het openen in hetzelfde venster als er een TARGET aanwezig is in de A tag. Mijn voorkeur gaat ook sterk uit naar een optie; alhoewel meer opties het het prefs venstertje niet echt overzichtelijk maken. Ik zie een dergelijke optie liever dan een nieuwe template of msn-'bloempjes' :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

deadinspace schreef op 05 augustus 2002 @ 01:38:
[...]

Weer zoiets, niet iedereen heeft op ze muis een backbutton :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
LopeZ schreef op 05 augustus 2002 @ 16:29:
[...]
Weer zoiets, niet iedereen heeft op ze muis een backbutton :)
het zou ook kunnen dat hij de back knop van z'n browser bedoelt, maar dat weet ik niet zeker.

offtopic:
Zo'n muis is trouwens wel verdomde relaxed, zo een wil ik zelf ook wel hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
deadinspace schreef op 31 juli 2002 @ 17:42:
[...]
Jawel, maar het openen in een nieuw window kun je dus ook zelf doen.
In hetzelfde venster kun je ook zelf doen, gewoon draggen naar de editbox en klaar is cees...

Ik ben voor een pref optie, alleen ik kon niet voten, want die is ff down lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

We hebben besloten dat het een pref wordt, alleen is nog niet duidelijk wanneer die erinkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Kaj. schreef op 05 augustus 2002 @ 21:34:
We hebben besloten dat het een pref wordt, alleen is nog niet duidelijk wanneer die erinkomt.
Woei, jullie zijn goed, weten jullie dat? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hij sneeuwt een beetje onder hier; dit lijkt me nog steeds de meest eenvoudig te implementeren optie, mits je links als 'post reply' enzo expliciet een target="_self" meegeeft:
PHP:
1
2
3
4
if ($pref_openInNewWindow) { 
  // open alle links default in een nieuw window tenzij expliciet target opgegeven
  echo "<base target=\"_blank\" />";
}

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Oh ja, als er een probleem is wb 'teveel prefs', dan zou je ook kunnen gaan overwegen om tabbladen te maken en de prefs onder te verdelen in categorieen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

bazs2000 schreef op 05 augustus 2002 @ 23:30:
[...]
Woei, jullie zijn goed, weten jullie dat? _/-\o_

Ja, van mezelf wist ik het wel >:) :7

8)7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
De * Azrael vind ik ook goed :o O-)

Maar zeer fijn dat de softwarebouwcrew meedenkt met de users en de zaak niet alleen vanuit eigen perspectief bekijkt :)

Dat jullie nog vele dingen mogen veranderen op ons verzoek ;) >:)

(ik heb nog een draadje in BUG lopen O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Juggernaut schreef op 05 augustus 2002 @ 08:26:
jij doet dat ja.. maar moet de rest van GoT dan per sé jouw manieren volgen? Nee dacht ik zo. Kortom, zet het in de prefs en dan is iedereen blij.
*zucht* lees jij wel? Ik repliede op Lopez die er het keyboard niet bij wilde betrekken. Ik reageer dus met een uitleg dat het prima zonder keyboard kan.

Zeg ik dat anderen het zo moeten doen? Nee, dat maak jij ervan.

Ik had trouwens al lang aangegeven dat een prefs-optie acceptabel is.
kan mij het bommen hoe jij het doet. ik klik en wil een nieuw venster.
Vecht dat met je browser uit ajb.
Azrael schreef op 05 augustus 2002 @ 18:36:
het zou ook kunnen dat hij de back knop van z'n browser bedoelt, maar dat weet ik niet zeker.
Uiteraard bedoelde ik dat. Wat moet je nou met een back-knop op je muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
deadinspace schreef op 06 augustus 2002 @ 02:17:
[...]
*zucht* lees jij wel? Ik repliede op Lopez die er het keyboard niet bij wilde betrekken. Ik reageer dus met een uitleg dat het prima zonder keyboard kan.

Zeg ik dat anderen het zo moeten doen? Nee, dat maak jij ervan.

Ik had trouwens al lang aangegeven dat een prefs-optie acceptabel is.
[...]
Vecht dat met je browser uit ajb.
waarom zou ik dat met m'n browser uitvechten? got bepaald of er een _blank achter komt, niet ik. En nee, ik was niet van plan een knop aan m'n muis op te offeren alleen voor dit geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mensen; er is een besluit gevallen, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om eventuele meningsverschillen over knoppen en browsers via mail of ICQ verder uit te knokken?
Dank u.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.