Toon posts:

5 Volt over UTP naast netwerk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou mijn wlan Bridge graag willen voeden over dezelfde UTP Cat 5 kabel als waar hij aan hangt.
Zou ik bijv. de kabel kunnen splitsen en 2 draden kunnen gebruiken voor de voeding 5 volt 0.5 Amp.?

Bridge staat buiten op het dak 20 meter en zou de perfecte oplossing zijn......
Iemand ervaring mee of gewoon uit het hoofd halen ?

Toombs

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Zou kunnen, in wezen heb je maar 4 van de acht aders nodig. Volgens mij is dit zonder problemen te doen, alleen zit je met het aftakken van de spanning, anders even wachten tot de search weer online is, laats is er nog zo'n topic over geweest. In de faq van [forum=NT] staat ook een overzicht van de gebruikte aders.

buit is binnen sukkel

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:09

Tux

ripexx schreef op 31 juli 2002 @ 01:48:
Zou kunnen, in wezen heb je maar 4 van de acht aders nodig. Volgens mij is dit zonder problemen te doen, alleen zit je met het aftakken van de spanning, anders even wachten tot de search weer online is, laats is er nog zo'n topic over geweest. In de faq van [forum=NT] staat ook een overzicht van de gebruikte aders.
Network Troubleshooting
Zo nu werkt de forum-tag wel. Je moet het forumnummer opgeven ipv de afkorting.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Wat ik zelf heb draaien is met Een UTP kabel

op pin 1,2,3 en 6 loopt ethernet (10Mb)
Op 4 en 5 loopt mijn Analoge lijn (telefoon)
op 7 en 8 loopt de ADSL aansluiting

het filter staat beneden en mijn ADSL modem staat boven. Het is niet wat je eigenlijk wilt maar het werkt. Je moet geen 100Mb voor ethernet eisen want dat heb ik niet draaiend gehad.

Ik denk dus dat die 5V gelijkspanning over pin 4, 5 of 7, 8 geen probelmen geeft. Vooral omdat het gelijkstroom is. Je moet er natuurlijk geen grootte stromen mee trekken maar 500mA moetb wel lukken.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

paus_j_p2 schreef op 31 juli 2002 @ 08:02:
[...]

Network Troubleshooting
Zo nu werkt de forum-tag wel. Je moet het forumnummer opgeven ipv de afkorting.
ripexx en parse hebben nog wat synchronisatie probleempjes, waaronder de mooi tags en icons :(

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Ik weet het niet zeker maar het zou kunnen zijn dat die 5 volt die je over 2 aders wil laten lopen de informatie die over de ander aders loopt stoort aangezien het geen gewone data signalen zijn

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
kweet niet ik zou gewoon 2 kabels gebruiken. Die aders zijn al getwist en dat netwerk is gevoelig voor signalen... Anders krijg je misschine data problemen. Ik denk dat het wel lukt, maar het gaat dan dus vooral om de data snelheid. Ik zou de moeite nemen nog een kabeltje mee te trekken. Het kan nooit kwaat 1 extra te hebben :) :).... nieuwe technieken....

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

ik denk dat dat gewoon gaat werken,
ik heb zelf een accespoint en die haalt de stroom ook gewoon uit de utp kabel.
zolang het gelijkspanning is zal er denk ik geen probleemzijn...

• AvK
  • Laatst online: 20:21

AvK

Ready Set Go

Binnen de UTP norm mag je ader 7 en 8 (bruin / wit-bruin) gebruiken voor signalering.
Hier kan je rustig een 5 volts signaal op zetten.
De kans dat dit storing geeft is minimaal, deze ader-paren zijn er juist voor bedoeld.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Ooyevaar
  • Laatst online: 17-08 06:58
Die 5 Volt is neem ik aan een gelijkspanning. Het is over het algemeen niet aanemelijk dat een gelijkspanning storing geeft (lees instraling) op een ander set adertjes.
Het hele fenomeen storing gaat uit van instraling en dat kan niet van gelijkspanning. Je kunt alleen kortstondig instraling krijgen van de inschakeling (of uitschakeling) van de gelijkspanning. Je kunt dat zien als een heel kortstondig aanwezige wisselspanning (blokgolf).

Geen probleem dus. Let alleen op je belasting, het is maar een dun draadje.

Yamaha FZ1 :-)

Pagina: 1