[GOT] Algemene voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:22

dominic

will code for food

Topicstarter
Na het lezen van de Algemene Voorwaarden van Gathering Of Tweakers ben ik toch tot enig commentaar verplicht:

Even ter verduidelijking: Dit zijn dingen die mij als simpele en uiterst nederige ;) gebruiker van GoT opvallen in de Algemene Voorwaarden. Het lijkt me sterk dat het gebruik of misbruik van GoT tot een juridische kwestie zal leiden maar wil GoT (Lees: Tweakers.net BV) in haar recht staan dan zullen de Algemene Voorwaarden mijn inziens verduidelijkt moeten worden.

Ik spreek de lezer hierbij op zijn of haar klantvriendelijkheid aan. Wanneer duidelijkheid wordt geboden door de aanbieder, des onwaarschijnlijker het voordoen van misbruik.

Stijl- en spelfouten:
Gathering of Tweakers (GoT) is een gratis dienst van Tweakers.net BV. Het gebruik van GoT is voorbehouden aan haar leden, de gebruikers. Het lidmaatschap staat open voor een ieder, mits niet eerder van het forum verwijderd. Aan een gebruiker wordt door GoT een inlog password toegezonden.

Aan een gebruiker wordt door GoT een inlog password toegezonden. Door activatie van de account doormiddel van het toegezonden password verklaart gebruiker kennis te hebben genomen van ; en akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden.
"Aan een gebruiker wordt door GoT een inlog password toegezonden." staat er dubbel in.

Onduidelijkheden:
De gebruiker dient zich te houden aan de nettiquette. Verder dient de gebruiker kennis genomen te hebben van ; en zich te houden aan : de Algemene Voorwaarden, de huisregels die zijn opgesteld in de algemene FAQ en indien van toepassing de specifieke forum FAQ.
Netiquette? Waar opgesteld? Volgens welke instantie? Geef duidelijk aan wat hiermee bedoeld wordt, link in ieder geval door naar een document dat "Netiquette" beschrijft. Of dit een juridische aangelegenheid is of slechts een vorm van beleefdheid: Dit kan uit de Algemene Voorwaarden op dit moment helaas niet opgemaakt worden.
De gebruiker is verantwoordelijk voor berichten en/of topics gepost middels de aan zijn/haar UserID/password gekoppelde account. De gebruiker dient zorgvuldig met de aan hem/haar ter hand gestelde UserID en password combinatie om te gaan. De gebruiker is volledig en hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade aan Tweakers.net BV die voortvloeit uit het gebruik van de account van gebruiker.
Definieer "Schade aan Tweakers.net BV", is dit alleen financiele schade? Is dit schade aan het imago van "Tweakers.net BV"?
Tweakers.net BV is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die voortvloeien uit het gebruik van GoT. Tweakers.net BV/GoT aanvaardt dan ook geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot het gebruik van GoT.
Definieer "Eventuele problemen die voortvloeien uit het gebruik van GoT", dit is gewoonweg te vaag.
In gevallen die niet voorzien zijn in de respectievelijk de algemene voorwaarden, de algemene FAQ of de desbetreffende forum FAQ (indien aanwezig) beslist de leiding van Tweakers.net BV en/of GoT. Alle beslissingen die genomen worden door de leiding/crew van GoT en/of Tweakers.net BV zijn definitief. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd, tenzij een beroeps mogelijkheid uitdrukkelijk wordt aangegeven. In die instantie kan de gebruiker zich wenden tot bemiddelaar@tweakers.net
Dit zou alle, niet toepasbare in bovenstaande regels (dus uitzonderingen), kwesties teniet moeten doen, maar helaas houdt dit in een juridische kwestie over gebruiksvoorwaarden geen stand in het geval van schadegevallen aan zowel aanbiedende als afnemende kant.
Het aanbieden van illegale / gestolen software en/of apparatuur, en/of door copyright beschermde software en/of hardware op GoT is aanleiding tot onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net BV diensten en faciliteiten. Tweakers.net BV kan aangifte doen.
"Tweakers.net BV kan aangifte doen.", waarvan? Welk delict? Welke wetsartikelen zijn hierop van toepassing? Er zijn namelijk veel meer illegale praktijken die zich zouden kunnen huisvesten in GoT anders dan de in de Algemene Voorwaarden genoemde.
Omdat Gathering of Tweakers (GoT) een gratis dienst van Tweakers.net is BV wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Gathering of Tweakers en Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Reclame gemaakt? Volgens mij kan dit het beste omschreven worden als "Diensten geleverd voor voor ieder ander dan de afnemer van het product GoT."
Tweakers.net BV zal de door gebruiker opgegeven persoonsgegevens niet gebruiken voor enig commercieel doel. Een afschrift van deze gegevens wordt op verzoek verstrekt.
Voor commercieel gebruik? Dat betekent letterlijk dat Tweakers.net BV de gegevens niet zal vrijgeven voor commerciele doeleinden, maar wel voor liefdadigheid etc. Dit is niet correct.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

wat ik hier nog eventueel aan zou toe willen voegen is dat bestaande gebruikers niet op de AV zijn gewezen op het moment van registratie. (hier is ook al eerder een topic over geweest op het 'oude' forum.) Toen was het plan om de gebruiker op de hoogte te stellen van deze regels op het moment van eerste inlog op het 'nieuwe' forum. Ik heb het net gemist maar dat kan aan mij liggen. Nu staat dit allemaal in de forum migratie faq .... maar zou iedereen die lezen? :) Verder .. leuk dat het weer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 10:51
Dank voor het commentaar en de opmerkingen. Het zal zsm. verwerkt gaan worden.

Wat betreft het de gebruiker erop wijzen ; het was de bedoeling dat het bij de eerste login zou gebeuren op react. Helaas is dit niet gebeurd, ik denk door alle technische tegenslag. Ik heb nog geen definitief antwoord van de techneuten gehad over hoe en wanneer wel. er wordt aan gewerkt in ieder geval.

[update]
In ieder geval is het al wel rond bij de nieuwe user registratie, en naar ik heb begrepen krijgt iedereen hem bij de volgende grote klus eenmalig (à la registratie scherm) voor z'n snufferd :)
[/update]

De exportfunctie van persoonsgegevens is ook nog niet klaar, daar wordt ook nog aan geknutseld. Dit staat even op een laag pitje totdat GoT goed draait. Wat de laatste 2 zaken dus : wordt vervolgd.

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 31-07-2002 02:42 . Reden: update ]