Toon posts:

Parallele kabel verbinden stopt steeds!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop (p3 500, dos) met mijn pc (p3 500, w2k, NTFS) via een parallele kabel aangesloten. Ik probeer steeds via FX bestanden naar de laptop te sturen (omdat de laptop geen cd-rom heeft).

Maar na een aantal procent valt de verbinding weg... de slave (laptop) begint dat te wachten, terwijl de pc zegt dat er geen verbinding is.

Ik gebruik fx v2.0

Wat gaat er hier steeds mis?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Dit lijkt me op een probleem met de toewijzing van de poorten onder windows. Volgens mij wil windows nog al eens rommelen met de aanstuuring van porten waaronder de parralle en seriele poorten. Ook voor het flash/updaten van hardware via de seriele poort mag men geen gebruik maken van windows. Weet niet op laplink dezelfde problemen geeft, is het proberen waard... suc6

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
ripexx schreef op 31 juli 2002 @ 01:17:
Dit lijkt me op een probleem met de toewijzing van de poorten onder windows. Volgens mij wil windows nog al eens rommelen met de aanstuuring van porten waaronder de parralle en seriele poorten. Ook voor het flash/updaten van hardware via de seriele poort mag men geen gebruik maken van windows. Weet niet op laplink dezelfde problemen geeft, is het proberen waard... suc6
Laplink?? I'm on it!! _/-\o_

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Deze weet ik, heb ik zelf ervaring mee. Windows 2000 staat niet toe dat je direct naar je lpt1 data stuurt.
Het is je vast opgevallen dat hij eerst begint in Turbo! modus, en steeds verder teruggaat in snelheid.
Ik heb dit zelf gehad met windows nt 4.0
De oplossing is, opstart diskette windows 98 gebruiken en daarna de data versturen.
Lukt uiteraard alleen als je fat, geen ntfs gebruikt.

Ik zie dat je ntfs gebruikt.
De handigste oplossing is dat je een verloopplugje koopt,
van laptop ide naar desktop ide.
Dan kun je je laptop harddisk in je desktop als tweede harddisk aansluiten,
daarna de data overzetten, en weer terugbouwen.

Wat ook kan, als je nog een desktop harddisk over hebt, die onder fat(32) formatteren
en daarna de data van die ntfs harddisk copieren naar die fat harddisk.
Daarna met fx.exe, met opstart flop opstarten, dan verzenden naar je laptop.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB