PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
* -Moondust- vraagt of RickyBoy hem even wil mailen op odrift@hetnet.nl. Thnx!
Verwijderd
Nee was idd Miner 2049heuveltje schreef op 02 augustus 2002 @ 16:42:
[...]
hij staat mij bekend als "bob the miner" en "miner 2049"
maar hij kan meer namen hebben gehad
Je moest eroverheen lopen en dan veranderde de kleur en pas als je overal overheen gelopen was dan had je het gehaalt
Ik kreeg net een telefoontje van je baas met de vraag wanneer je nu eens eindelijk ging werken-Moondust- schreef op 02 augustus 2002 @ 16:44:
Weet iemand hoe dat spel van de C64 heette waarin je een autootje bestuurde en de camera van bovenaf op je keek? Er zaten gaten in de weg, er waren bruggen, wegversmallingen, andere weggebruikers, etc. Was er verslavend, maar hoe heettie ook weer?
Bij dat spel moest je daar batterijen verzamelen ?
Spy Hunter misschien? Kwam je eerst uit zo'n vrachtwagen.-Moondust- schreef op 02 augustus 2002 @ 16:44:
Weet iemand hoe dat spel van de C64 heette waarin je een autootje bestuurde en de camera van bovenaf op je keek? Er zaten gaten in de weg, er waren bruggen, wegversmallingen, andere weggebruikers, etc. Was er verslavend, maar hoe heettie ook weer?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
"Better ask questions before you shoot"
#s1

Moeten we trouwens geen deel 2 maken? Aangezien we over de duizend replys zitten
jupVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 16:44:
[...]
Nee was idd Miner 2049
Je moest eroverheen lopen en dan veranderde de kleur en pas als je overal overheen gelopen was dan had je het gehaalt
briljant hoe zo'n simpel gegeven je uren bezig kan houden
en #r9 was idd qbert
en xenon ik heb geen flauw idee welk spel dat is
maar c64 achtig console klint wel cool
owja x-caliber is ook goed
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

do not underestimate the power of a sharp mz-700
Ik ken niemand anders die vroeger ooit zo'n ding gehad heeft, maar ze waren wel gewoon in NL te koop. Het werkte ook gewoon met bandjes , en de commando's e.d. werkten ongeveer hetzelfde als op de C64heuveltje schreef op 02 augustus 2002 @ 16:48:
[...]
en xeno ik heb geen flauw idee welk spel dat is
maar c64 achtig console klint wel cool

#s1

Je weet nooit wat er net gebeurde, komt mijn baas ineens binnenvallen. Ik kon Explorer nog net wegklikken. Oefff!Ik kreeg net een telefoontje van je baas met de vraag wanneer je nu eens eindelijk ging werken
Ik geloof het niet nee!Bij dat spel moest je daar batterijen verzamelen ?
Golbezeromus
Zou kunnen, kan me dat niet meer herinneren.Spy Hunter misschien? Kwam je eerst uit zo'n vrachtwagen.
Verwijderd
Henry's House! My first c64 gameheuveltje schreef op 02 augustus 2002 @ 16:16:
mmm im on a c64 road of nostalgia
ik ga nog even vrolijk door
#r8 afbeelding
soort donkey kong achtig, de dodelijke kraan was het leukst
En 2 nietgeradens van heel wat pagina's terug
Bruce Lee
Het plaatje waar dit over ging kan ik zo snel ff niet teruggvinden. maar het was "Shining Force I"Xeno schreef op 02 augustus 2002 @ 13:59:
[...]
Neej, geen Phantasy Star , maar je komt in de buurt
Vroeger was ik ook Nintendo-er... Nu verzamel ik van alles wat...
You are correctVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 17:05:
Het plaatje waar dit over ging kan ik zo snel ff niet teruggvinden. maar het was "Shining Force I"

Ik mag met trots zeggen dat ik geen van die serie ooit op mijn comp heb laten draaien... m'n moet zo z'n principes hebben he
en van de 100 a2 racer dingen wete niet precies welk deel is het nu 24 of 79Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 17:04:
afbeelding
Hmm die hoort echt niemand te kennen (iedergeval serieuze gamers niet![]()
)

Verwijderd
Het is davilex crap in het engels met duitse auto's die door een nederlandse stad rijden..

Verwijderd
Firepower !drogoul schreef op 02 augustus 2002 @ 17:06:
uit de categorie: 'split-screen classics', #d3
afbeelding
hoe bedoel je ik kan zelf niks bedenken dus rip alles van de nfs serieVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 17:08:
veel erger:
Het is davilex crap in het engels met duitse auto's die door een nederlandse stad rijden..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
#71 (mooiste vechtspel dat er gemaakt is in die tijd)

Heb ik vroeger echt heeeeeel vaak splitscreen gemultiplayd
oh damn.. stond er al in? het gaat ook zo hard hierNergunsman schreef op 02 augustus 2002 @ 17:11:
drogoul, FirePower inderdaad!! (voor de 3e keer deze thread
och man.. uren lang met vriendjes.. en maar verdwalen.. geweldige game.Heb ik vroeger echt heeeeeel vaak splitscreen gemultiplayd
next up: categorie 'ah wat lief, mijn eerste pc game!', #d4

OMFG, dat is lang geledendrogoul schreef op 02 augustus 2002 @ 17:15:
[...]
oh damn.. stond er al in? het gaat ook zo hard hier
[...]
och man.. uren lang met vriendjes.. en maar verdwalen.. geweldige game.
afbeelding
Hoe heette dat spel ook alweer???
maar wat precies?? Pirates? Patrician?
#72 = Indiana Jones and the fate of Atlantis-Moondust- schreef op 02 augustus 2002 @ 17:10:
Hier nog 2 die ik eruit kon persen!
#71 (mooiste vechtspel dat er gemaakt is in die tijd)
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
die kreeg ik nog gratis bij mijn eerste Commodore PC10 in '87Xeno schreef op 02 augustus 2002 @ 17:17:
OMFG, dat is lang geleden
Hoe heette dat spel ook alweer???
Verwijderd
Is dat Rogue? Maar 1 keer 1 min. gespeeld, maar dat lijkt me de startkamer.drogoul schreef op 02 augustus 2002 @ 17:15:
[...]
[...]
afbeelding
#71 moet ook bekend zijn. Wie?
Die van drgoul is Castle Adventure.
[...]
Henry's House! My first c64 game
quote]
ha
was ook 1 van mij eerste
en dan weer met cassettes naar de buurjongen rennen.
cassette in, cassette uit, cassette in, cassette uit.......
was ik blij toen ik het dubbelle cassettedeck ontdekte
damm pirates herkende ik idd,
had je nou niet ff kunne wachte.........
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
check!-Moondust- schreef op 02 augustus 2002 @ 17:20:
Die van drogoul is Castle Adventure.
You are my god-Moondust- schreef op 02 augustus 2002 @ 17:20:Die van drgoul is Castle Adventure.
Dat wist ik echt niet meer
Prachtig topic dit

Verwijderd
Ja natuurlijk, Body Blows op de amiga!-Moondust- schreef op 02 augustus 2002 @ 17:33:
BODY BLOWS
Ik schijn een keertje in mijn slaap "NINJA" geroepen te hebben, na een paar potjes teveel van dit spel
Het probleem is alleen dat ik geen idee heb welke versie...
Zou die van Moondust misschien King of Fighters kunnen zijn ofzo?
#d5

#d6

hint: allebei van dezelfde maker, 1986/1987, #d5 was een van de eerste die iets van 'spraak' had
"**** de eerste game met spraak" die is het tochdrogoul schreef op 02 augustus 2002 @ 17:47:
categorie 'coole games in vieze kleurtjes'
#d5
afbeelding
#d6
afbeelding
hint: allebei van dezelfde maker, 1986/1987, #d5 was een van de eerste die iets van 'spraak' had
drogoul schreef op 02 augustus 2002 @ 17:15:
[...]
[...]
afbeelding
Nostalgie...-Moondust- schreef op 02 augustus 2002 @ 17:20:
#72 is Pirates! Gold
#71 moet ook bekend zijn. Wie?
Die van drgoul is Castle Adventure.
Godfather Bodybuilding topic reeks
je bedoelt dat de 'spraak' de titel van de game was.. yep.. dat was dan ook meteen bijna alle spraak in het spel
Verwijderd
#d5 is het spelletje mach3, was wel stoer spel.drogoul schreef op 02 augustus 2002 @ 17:47:
categorie 'coole games in vieze kleurtjes'
#d5
afbeelding
#d6
afbeelding
#d6, geen idee wat t is, kom ik nog wel achter
correct! erg gaaf, en vreselijk verslavend..Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 18:08:
#d5 is het spelletje mach3, was wel stoer spel.
als je #d5 weet, dan zou je #d6 met wat gegoogle wel moeten kunnen vinden#d6, geen idee wat t is, kom ik nog wel achter
BRILLIANT! goed zoekwerk man!
(verder een ontzettend butt-spel, maar daar gaat het niet om
de onderhonden schoppen kont!
Verwijderd
ik weet niet oftie al geweest is, ik heb geen zin om 43 paginas af te gaan om m te zoeken
hij is niet zoooooo moeilijk...
#g01

Die 2de lijkt heel sterk op lolo, maar dat kan hem nooit zijn denk ik.
688 Attack Sub
Ik kan me nog een spel herinneren waarbij je van bovenaf keek en een mannetje met een geweertje bestuurde (kon trouwens met twee personen... dan liepen er twee mannetjes met geweertjes)... en de hokjesvloer was een kwartslag gedraaid, zodat je dus eigenlijk alleen schuin kon lopen... je moest robots kapot schieten en hostages bevrijden, die in een stolp zaten... die gingen dan met hun armen wapperen en verdwenen dan...
Een paar karakteristieke elementen uit het spel waren de roltrappen waarmee je een omhoog naar een nieuw deel in het level ging, en het eind van het level waar je op een plateautje ging staan en dan werd opgezogen door een zuigmond, waarna je door een glazen buisje verdween...
Grafische kwaliteit was voor die tijd (1992) zeker heel goed...
De naam van die executable was "x.exe", maar 'x' kan ik op internet niet meer terugvinden natuurlijk (nou ja, dan krijg ik er meestal meteen 3 achter elkaar
Ik zit hier al heeeeel lang mee... Iemand een idee hoe dit spel nou heette of wie de maker was?
Ja! Geweldig! Dat is hem!Nergunsman schreef op 02 augustus 2002 @ 19:06:
Dracula78 : Escape from the Planet of the Robot Monsters ?
Toch grappig dat je de beschrijving herkende, en toen zelfs de naam nog kon herinneren...
http://www.klov.com/E/Esc...f_The_Robot_Monsters.html

Deze noemen we dan wel #bu1
Ik hoop dat ie niet te makkelijk is
Zucht, wil je dan zo graag een groot topic ?
Eggerland Mystery, 1985
^ Developer: HAL Laboratory Inc. | Platform: MSX
M'n favo MSX game
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Lolo is daar dus van afgeleid. Zelfde maker BTW.D³ schreef op 02 augustus 2002 @ 19:52:
[...]
Eggerland Mystery, 1985
^ Developer: HAL Laboratory Inc. | Platform: MSX
![]()
![]()
M'n favo MSX game
Verwijderd
ALL HAIL!

donald's magical vactionBuzzerCrAsH schreef op 02 augustus 2002 @ 19:46:
Okay dan gooi ik er ook wel een in de groep
afbeelding
Deze noemen we dan wel #bu1
Ik hoop dat ie niet te makkelijk is
of is het donald duck in majumalard
Larry of zo?Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 20:07:
OH nee mensen, ik heb alle goede games gezien maar die the all time best (en dan ook de HELE serie!)
ALL HAIL!
afbeelding
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb alleen deel 1 gespeeld en plaatjes van deel 7. Dus hang me daar niet aan op aub.
Wie maakt er even een deel 2 aan?
Leisure Suit larry toch ?Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 20:07:
OH nee mensen, ik heb alle goede games gezien maar die the all time best (en dan ook de HELE serie!)
ALL HAIL!
afbeelding
![]()
![]()
![]()
![]()