• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo!!

Van mn vakantiewerk centjes wil ik een portable Minidisc met NetMD gaan kopen...
Ik zit te denken aan de 'Sony MZ-N 707 S Net MD recorder'

Bij dixons kost dit gevalletje 350 euro. Als ik echter op deze site kijk:
http://www.minidisco.com/miniorderport.html dan zie ik m staan voor $ 209,95

Met verzendkosten en alles erbij komt het dan neer op $ 236,45 wat ik er voor moet neerleggen. Een euro is tegenwoordig bijna een dollar waard, dus we praten hier dan over een besparing van meer dan 110 euro (250 oudhollandse guldens!!!)

De versie bij minidisco.com (je hebt de USA versie en de europese versie) wijkt een klein beetje af, de remote heeft namelijk geen lcd scherm (dit is bij de europese versie wel het geval). De kleur van de USA versie is echter wel weer een stuk cooler (dat fel blauwe :9~)

Weet iemand hoe het zit met garantie bij Sony, als hij kapot gaat moet ik m dan helemaal weer naar de USA sturen of kan ik ook bij mn lokale megapool aankloppen? Of gewoon opsturen naar Sony in Nederland?
En heeft er iemand ervaring met deze apparaten, moet ik uberhaupt wel zo'n ding aanschaffen? :) Ik lees dat de software om mp3s te transferren nogal suckt, wie heeft hier ervaring mee?
Ohja en nog een vraagje over t apparaat zelf: hoe zit het nou met de batterijen? Er zit een accu bij lees ik, en je kan een extra penlite erbij doen voor meer afspeeltijd. Komt die penlite dan in zo'n apart plastic bakkie wat je aan t apparaat moet hange, of kan je die er gewoon IN stoppen?

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-03 14:55

Aidix

Geluidspietlut

Je vergeet in je berekening de aanslag van de invoerrechten... Bovendien kan ie stuk zijn als je hem ontvangt,... en dan???

Er staan hier diverse topics over NetMD, ik raad je aan er eens in te kijken.

Kort samengevat: omslachtig. Je kan geen MP3s afspelen op het ding maar moet ze converteren.

Er gaan gewoon penlites IN het ding.

• frankjanse
Hoe zit dat dan met die invoerrechten? Als ik die lui gewoon betaal en ze sturen m naar me op, aan wie moet ik dan invoerrechten betalen en hoe komen ze er bij de douane achter dat ik dat ding heb gekocht?

Enne het is idd wel lelijk als ik m ontvang en hij blijkt t niet te doen, maar daarom wil ik ook weten waar ik er dan mee naartoe kan...

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 05:53

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Er zijn meerdere nadelen aan het kopen van een N707 uit Amerika.
1. Je betaalt 19% BTW als dat spul het land binnenkomt (word bijna altijd gezien door de douane, behalve als je het per "langzame airmail" doet maar dan doet je pakje er geloof ik max. 4 weken over, maar dan nóg is de kans dat de douane hem onderschept
2. De N707 uit Amerika is níet de N707 uit Europa. Ik heb de N707 zelf, en hij is gewoon perfect. Maar in Amerika word er géén LCD-remote, géén beschermhoes en géén cradle om op te laden bijgeleverd. In plaats daarvan krijgen de Amerikanen een carkit, en de zelfde remote als bij de N505.

[EDIT]
Er kan maar 1 batterij in het apparaat. Er word een 650mAh NiCD batterij meegeleverd (dat zijn die dingen mét geheugeneffect), en daar speelt hij al best lang op. Maar ik heb hem nu lopen op GP 1800mAh batterijen (gewoon zo'n pakje van 2 losse batterijen gehaald) en die laad hij gewoon normaal op in de speler. Alleen daar speelt hij wel een stukkie langer mee af! >:)

[ Voor 0% gewijzigd door [BoSS] op 31-07-2002 08:43 . Reden: Info toevoegen ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

frankjanse schreef op 31 juli 2002 @ 00:30:
Hoe zit dat dan met die invoerrechten? Als ik die lui gewoon betaal en ze sturen m naar me op, aan wie moet ik dan invoerrechten betalen en hoe komen ze er bij de douane achter dat ik dat ding heb gekocht?

Enne het is idd wel lelijk als ik m ontvang en hij blijkt t niet te doen, maar daarom wil ik ook weten waar ik er dan mee naartoe kan...
Ik had ook een mD in de VS gekocht (MZ-N1) en werd naderhand verblijdt met een rekening (BTW+invoerrechten) van 117 Euro.Het dingetje zelf was maar 50 Euro goedkoper dan in bijvoorbeeld Duitsland.............:(

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Als je hem laat versturen met een koerier dan geven die vaak gewoon aan op de pakbon dat er voor xyz piek aan audio apparatuur in zit en ben je dus automatisch de LUL.

Verwijderd

Ik zou em gewoon in de lokale winkel gaan kopen(wel de goedkoopste natuurlijk), of
bij een of ander postorderbedrijf(conrad e.d.), ben je gelijk van het gezeur af en weet
je wat je moet betalen, en dat je niet achteraf nog gezeur krijgt. En ook als je een probleem krijgt ermee kun je altijd bij de "dealer" aankloppen(niet dat die altijd even behulpzaam zijn, maar da`s een 2e).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

http://www.minidiscworld.nl/

Sony MZ-N707 NetMD voor €299,00

Wordt geleverd inclusief:
Software, USB kabel, afstandsbediening ,optische kabel, hoofdtelefoon, oplaadbare batterij, adapter, docking station

Kleuren: zilver en blauw

Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_mz_n707.jpg

• frankjanse
Nou hardstikke bedankt allemaal, ik ben heel wat wijzer over dat gedoe met die invoerrechten!! Ik wist helemaal niet dat dat allemaal zo werkte!

Ik denk dat ik m maar bij minidiscworld ga halen, daar kom ik nog weleens in de buurt namelijk...

Bij www.budgetwinkel.nl is ie 288 euro maar die ligt nogal uit de richting, en opsturen kost 15 euro dus dan ben ik alweer duurder uit...

• frankjanse
wel lelijk dat ik geen draagtasje krijg bij minidiscworld? Of krijg je die er toch wel bij? Iemand?

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Waar woon je anders weet ik een winkel waar ie 295,- is.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• frankjanse
ik woon in de buurt van arnhem

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Als daar een BCC in de buurt is moet je daar gaan kijken is ie 295,- (kan nu niet zien of er daar een in de buurt is kut website daar)

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• frankjanse
Er kan maar 1 batterij in het apparaat. Er word een 650mAh NiCD batterij meegeleverd (dat zijn die dingen mét geheugeneffect), en daar speelt hij al best lang op.
Wat wordt er hier bedoelt met 'geheugeneffect'?

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
frankjanse schreef op 01 augustus 2002 @ 01:48:
[...]
Wat wordt er hier bedoelt met 'geheugeneffect'?
Ik weet niet precies wat het betekent, maar het komt er op neer dat je hem eerst helemaal moet 'opmaken' en dan pas kan gaan opladen.
Als de accu half leeg is, en je gaat hem opladen dan 'verneuk' je de accu zegmaar :)

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 05:53

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Geheugeneffect van een accu betekent dat, als je hem niet helemaal oplaad (bijvoorbeeld tot hij 50% vol is), je hem de volgende keer weer maar tot zover (50% van de originele capaciteit) kan opladen. Hij "onthoud" dus zijn capaciteit.
Dit effect hebben NiMH batterijen ook volgens sommige mensen een klein beetje (is niet bewezen trouwens). Dus ga ik er vanuit dat ze het niet hebben, in ieder geval niet merkbaar.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

ik gebruik zelden heroplaadbare batterijen, enkel in noodgevallen! want de gewone batterijen gaan massaal langer mee ... bij althans is het verschil een paar weken ...

• frankjanse
Nog ff een vraagje over dat NetMD... ik begrijp uit andere topics dat de geluidskwaliteit niet erg heftug is...

Stel nou dat ik een discje heb met gewoon een aantal analoog opgenomen nummers erop, kan ik de titels van die nummers dan wel invoeren of veranderen via de pc, dus door middel van een USB kabel? Of moet ik dan per see op die recorder zelf aan de slag om die namen van nummers erin te krijge (dat lijkt me namelijk niks :))

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ja dat kan.

Die soundkwal valt overigens wel mee :) Als je met MDLP kan leven dan kan je ook met NetMD leven als je maar goed onthoudt dat een NetMD cdrip veel beter klinkt dan een NetMD geconverteerde MP3.

Verwijderd

frankjanse schreef op 06 augustus 2002 @ 23:40:
Nog ff een vraagje over dat NetMD... ik begrijp uit andere topics dat de geluidskwaliteit niet erg heftug is...

Stel nou dat ik een discje heb met gewoon een aantal analoog opgenomen nummers erop, kan ik de titels van die nummers dan wel invoeren of veranderen via de pc, dus door middel van een USB kabel? Of moet ik dan per see op die recorder zelf aan de slag om die namen van nummers erin te krijge (dat lijkt me namelijk niks :))
Ik vind persooonlijk de kwalilteit van MDLP2 heel goed, MDLP4 wordt al iets minder, maar is nog steeds niet storend....
En ja, je kunt analoog opgenomen tracks bewerken (titel etc.)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik hoop nu OpenMG X onthult is dat de kwaliteit beter is :)

• frankjanse
Ja ik ook, kan iemand heir misschien al iets voer zeggen? Aidix jij? :)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Het is aangekondigd.. het is er nog niet. Die X staat alleen maar voor betere DRM, kortom nog meer beperking in wat je met je muziek kan!!!

Het gaat de kant op van microsoft audio, muziek die je maar een xyz keer kan afspelen enzo.
Ik zou er maar niet op rekenen dat ze de encoder beter maken, die delen nemen ze vast klakkeloos over.

• frankjanse
Nou ik heb de 707 (in t blauw 8)) gekocht, en ik ben er errug happy mee! :D

Ik hoor niet echt verschil tussen een analoog opgenomen mp3 en dezelfde die via netMD op de MD is gezet... Ik hoor bij die van de netMD wel heel soms wat kraakjes (bij heel veel nummers heb ik nergens last van en bij sommige kraakt ie opeens een beetje, zelfde nummer analoog opgenomen geeft geen kraak :?) maar dat kan mijn pret niet verpesten...

OpenMG werkt prima hierzo ik heb er nog helemaal geen problemen mee gehad...

Het enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad was dat toen ik m gekocht had ik thuis kwam, de doos open deed en de minidisc + afstandbediening bleken niet in de doos te zitten... kon ik weer terug :( :(

• HyPeRSTiLe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 09:21
Een goeie aanrader is de Mediamarkt.
Sinds ik deze ontdekt heb koop ik daar bijna alles.
Meestal moet je gewoon zeggen dat het bij de buren goedkoper is, en dan krijg jem voor die prijs bij de "buren" of zelfs goedkoper.
Dat heeft mij zon 100 Euro gescheeld bij de koop van mijn nieuwe televisie en 50 Euro voor mijn minidisc.

Verwijderd

kerkrade?is in ieder geval welke mediamarkt ook een lekker prijsje.toen de eerste 32 x cd recorder uitkwam daar ook gekoch voor 80 euro.Netmd zijn stoer maar ik kan nog wel even vooruit met m'n oude modelletje.
Pagina: 1