Toon posts:

graag hulp bij gf3 vervangen door gf4

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een GF3Ti200 geinstalleerd met Detonator drivers.
Ik stuurde de kaart terug en installeerde tijdelijk weer mijn oude SIS8mb ( geen accelerator ).
Ik wil nu mijn nieuwe GF4Ti4200-128 installeren.

Moet ik nu eerst de oude Detonator driver van de GF3 deinstalleren ?
Zoja moet ik daarvoor de Detonator destroyer gebruiken ?

Of kan ik de Gf4Ti4200-128 in het slot prikken en werkt de oude Detonator dan nog ?

Waar op de HDD zit trouwens die Detonator driver ?

Ook had ik de VIA 4 in 1 drivers geinstalleerd voor de chipsets.
O.a. ten behoeve van de AGP prestatie.
Dit heeft toch niets met de installatie van de videokaart te maken neem ik aan ?
Of moet ik de 4 in 1 ook weer opnieuw installeren ?

Heeft het zin om ten behoeve van de videokaartprestatie Servicepacks voor W2k te installeren ?

Ik wacht met installeren op jullie antwoord.
Dank voor hulp.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 00:12:
Ik stuurde de kaart terug en installeerde tijdelijk weer mijn oude SIS8mb ( geen accelerator ).

Of kan ik de Gf4Ti4200-128 in het slot prikken en werkt de oude Detonator dan nog ?

Dit heeft toch niets met de installatie van de videokaart te maken neem ik aan ?

Heeft het zin om ten behoeve van de videokaartprestatie Servicepacks voor W2k te installeren ?

Dank voor hulp.
Het is altijd aangeraden om de drivers eerst te verwijderen, voordat je een andere kaart installeerd. En dan weer de drivers installeerd.
Via 4in1 drivers heeft volgens mij altijd zin om te installeren.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 00:12:

Dank voor hulp.
In princiepe hoef je de detonaters niet te verwijderen eerst, aangezien zij ingesteld zijn voor een GeForce 3, windows ziet dat je geforce 4 geen geforce 3 is en schakeld automatisch over op de standaard svga driver. Het kan natuurlijk nooit kwaad om voor de zekerheid detonater destroyer te gebruiken.

De 4 in 1 driver heeft volgens mij wel te maken met je video prestaties, maar niet met de installatie van deze kaart. Het kan natuurlijk nooit kwaad om hem voor de zekerheid nog een keer te installeren.

En verder kunnen sommige fixes die in servicepacks zitten prestatie verbeter en de stabiliteit verhogen, daarom is het altijd slim om de laatste updates te installeren.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
De detonator drivers moet je inderdaad eerst verwijderen alvorens je nieuwe kaart in het slot te prikken.
Je kan dit op verschillende manieren.
1 ervan is je display adaptor op standaard vga instellen en vervolgens de detonator drivers handmatig verwijderen.
De detonator drivers beginnen telkens met nv. Dus als je een search doet op nv* zal je snel duidelijk worden wat de drivers zijn.
Deze bevinden zich in je system map.
Maak echter je prullenbak niet direct leeg als je iets verwijderd, maar start eens opnieuw op en zo eerst, om zeker te zijn dat je niets verkeerd hebt weggegooid.
Je kan natuurlijk ook detonator destroyer gebruiken (heb ik zelf nog niet gebruikt)
je via drivers opnieuw installeren heeft geen zin volgens mij, dit dient enkel voor je via chipset op je mobo en heeft niets met je grafische kaart te maken.
Veel succes met je gf4

One Man Can Make A Difference.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

KI2000 schreef op 31 juli 2002 @ 01:01:
De detonator drivers moet je inderdaad eerst verwijderen alvorens je nieuwe kaart in het slot te prikken.
Je kan dit op verschillende manieren.
1 ervan is je display adaptor op standaard vga instellen en vervolgens de detonator drivers handmatig verwijderen.
De detonator drivers beginnen telkens met nv. Dus als je een search doet op nv* zal je snel duidelijk worden wat de drivers zijn.
Deze bevinden zich in je system map.
Maak echter je prullenbak niet direct leeg als je iets verwijderd, maar start eens opnieuw op en zo eerst, om zeker te zijn dat je niets verkeerd hebt weggegooid.
Je kan natuurlijk ook detonator destroyer gebruiken (heb ik zelf nog niet gebruikt)
je via drivers opnieuw installeren heeft geen zin volgens mij, dit dient enkel voor je via chipset op je mobo en heeft niets met je grafische kaart te maken.
Veel succes met je gf4
De display adapter wordt zowieso al op standaard gezet in win2000 als er een nieuwe kaart in zit. En aangezien hij nu tijdelijk een sis kaartje heeft gebruikt zal het verwijderen van de display adapter niet zorgen voor een verwijdering van de detonater drivers. De enige manier om echt van die drivers af te komen is dus via detonater destroyer.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
ik heofde bij wissel gf2 mx - gf4 ti 4200 helemaal niks te veranderen.. alleen ff meegeleverde drivers installen, that's all.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
thettes schreef op 31 juli 2002 @ 01:04:
ik heofde bij wissel gf2 mx - gf4 ti 4200 helemaal niks te veranderen.. alleen ff meegeleverde drivers installen, that's all.
Je installeerd nieuwe drivers ;), dus je veranderd wel wat :P.

Maar ik heb eens een Geforce 2 mx vervangen door een Geforce 2 GTS met de 30.30 drivers , en dat werkt gewoon :+.

Verwijderd

Dit is wel een erg simpele vraag. Het is altijd handig je drivers eerst te wissen, maar niet per se nodig. En er staan wel zat tips in dit topic lijkt me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.