Toon posts:

Cooler probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,
Elke keer als mijn cpu belasting toeneemt wordt de temperatuur te hoog waardoor mijn hele systeem crasht. Na veel gezoek ben ik hier achter gekomen. Nu ben ik er ook achter gekomen, via een programmatje die dit monitored, dat mijn voltage op de -12 V niet de goede waarde heeft maar een waarde van -0,02 aangeeft. Kan dit de oorzaak zijn van mijn koel probleem en hoe kan ik dit oplossen?

AMD athlon Xp 1800+
ECS K7S5A moederbord
320 MB SDRAM
4,3 en 40 GB HD
Guillemot Maxi Gamer Xentor 32 videokaart
Safeway SW-PCI-3D soudcard

Verwijderd

Misschien wordt die -12V waarde verkeerd gedetecteerd ?

Verwijderd

Topicstarter
het programma registreerd 7 verschillende waardes en die kloppen wel allemaal, maar het is mogelijk. Maar toch vreemd

Verwijderd

Zoek de pins van de ATX, die staan meestal in mobo-boekje, gvd scanner. Anders heb ik het ingescant en meet met een multimeter.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je de pins van de ATX power connector? ik heb namelijk geen clue waar die -12V voor staat.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ik dacht dat die -12 weggelaten kon worden, dat ie alleen gebruikt werd door de serieele poort...

hier kan et niet aan liggen (wat heb je aan je poorten hangen???)

ik denk dat je vooral een nieuwe koeler nodig hebt, of dat ie er nu scheef op zit...

Electronics development

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Afbeeldingslocatie: http://www.trf.tmfweb.nl/mbm.jpg

Die -5 en -12 worden heel vaak verkeerd gemeten. Op mijn andere pc is de -12 -17 en de -5 is 2

En volgens mij start de pc nog niet eens op als die waarden zo afwijken. Dit weet ik niet zeker.

Wat voor koeling heb je precies in je systeem :?

Verwijderd

gebruik je 2 sdmodules?
dan kan het zijn dat je chipset te heet wordt, probeer de het oranje koelblokje eraf te halen en schraap het dubbelzijdige tape eraf. Smeer vervolgens goede koelpasta epoxy ertussen en probleem moet opgelost zijn :D
zelfde probleem gehad! socket 7 koeler op de chipset = stabiel! :D

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
De -5 en -12 moeten als het goed is 0V zijn. Tussen de +12 en de -12 moet een spanningsverschil van ongeveer 12V zitten.
Die -0,02V klopt dus wel aardig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe koeler erop gezet en een case fan erbij gezet en nu draait me systeem een stuk beter. Wat die voltages betreft, het programma geeft het niet 100% goed weer. In me bios lijkt alles in orde. Thnx anyway!
Pagina: 1