Ik heb een thuisnetwerk verdeeld over 2 huizen. Nu heb ik zo'n ADSL modem gekocht en wil ik de boel eens gaan aansluiten.
De situatie is als volgt:
PC "R", "C", "J1" en de Server hebben een coax netwerkkaart erin zitten en zitten dus op 1 bus.
PC "J1" en de Server hebben ook nog een utp netwerkkaart erin zitten.
PC "J2" heeft alleen een utp netwerkkaart erin zitten.
J1, J2 en de Server zijn met elkaar verbonden d.m.v. een switch.
De Server draait Windows2000 Server (domaincontroller dus) en de PC's draaien allen WindowsXP Pro NL.
Ok, zo zit het dus in elkaar. Dat coax loopt door de dakgoot dus daar verandert niks aan.
En dan nu het adsl verhaal: ADSL modem wordt getweakt en is dan een router.
De router komt met een cross kabel in de uplink van de switch.
Dat was de bekabeling. Die lijkt me op zich wel correct... Hier staat een plaatje.

En dan nu alle instellingen, dat vormt voor mij het "probleem".
Het IP adres van de router is 10.0.0.138.
Hoe moet ik nu de rest configureren? Ze kunnen niet allemaal in dezelfde ip range neem ik aan?
Vooral van de 2 machines met 2 netwerkkaarten erin weet ik niet goed welke ip's ik aan welke kaart moet geven zodat het werkt.
Ik had zelf bedacht dat R en C in dezelfde range kunnen als de router dus: 10.0.0.150 o.i.d.
Kunnen R en C die aan de coax hangen sowieso bij de router komen? Of moet er dan nog een gateway o.i.d. op de Server worden ingesteld?
Zoals je merkt snap ik er wel iets van, maar helaas niet genoeg...
De situatie is als volgt:
PC "R", "C", "J1" en de Server hebben een coax netwerkkaart erin zitten en zitten dus op 1 bus.
PC "J1" en de Server hebben ook nog een utp netwerkkaart erin zitten.
PC "J2" heeft alleen een utp netwerkkaart erin zitten.
J1, J2 en de Server zijn met elkaar verbonden d.m.v. een switch.
De Server draait Windows2000 Server (domaincontroller dus) en de PC's draaien allen WindowsXP Pro NL.
Ok, zo zit het dus in elkaar. Dat coax loopt door de dakgoot dus daar verandert niks aan.
En dan nu het adsl verhaal: ADSL modem wordt getweakt en is dan een router.
De router komt met een cross kabel in de uplink van de switch.
Dat was de bekabeling. Die lijkt me op zich wel correct... Hier staat een plaatje.

En dan nu alle instellingen, dat vormt voor mij het "probleem".
Het IP adres van de router is 10.0.0.138.
Hoe moet ik nu de rest configureren? Ze kunnen niet allemaal in dezelfde ip range neem ik aan?
Vooral van de 2 machines met 2 netwerkkaarten erin weet ik niet goed welke ip's ik aan welke kaart moet geven zodat het werkt.
Ik had zelf bedacht dat R en C in dezelfde range kunnen als de router dus: 10.0.0.150 o.i.d.
Kunnen R en C die aan de coax hangen sowieso bij de router komen? Of moet er dan nog een gateway o.i.d. op de Server worden ingesteld?
Zoals je merkt snap ik er wel iets van, maar helaas niet genoeg...
Metal up your ass