Toon posts:

----------->>>>Netwerken "Win98<-->Win2000" HOW???

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. we hebben 2 computers (DUHH) op de ene draait Windows 98 & op de de andere Windows 2000.

Nu kunnen we naar elkaar geen bestanden versturen, omdat ie de computer niet kan vinden (wel zelfde werkgroep)!

De computers heten (Win 98)"Light Rider" & de andere (Win 2000) "Kitt"!
Heeft iedereen enige suggesties??

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt wel tcp/ip geinstalleerd op je win98 machine? en je folders geshared?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Op de PC waar Win 2000 op staat, heeft ook Win 95, daarmee kunnen ze wel bestanden delen. Ik heb Win 2000 net als Win 95 geconfigeert (netwerk) maar onder 2000 werkt het niet, dus moet het aan Win 2000 liggen. Weet iemand hoe je Win 2000 dan moet configureren!!

Verwijderd

Je moet op de windows 98 machine een gebruikersnaam en wachtwoord invullen dat ook op je windows2000 computer geldig is, daar kun je onder 2k een apparte gebruiker voor maken als je dat wilt, je kunt ook gewoon Administrator gebruikenmet het bijbehorende password (maybe minder verstandig)

Suc6!

Xinhood

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb hier een netwerk met:

2x een win98 pc
2X een winMe pc
1x een win2000 pc

Gewoon een 10mbit netwerk dus het kan wel.

Netbeui en Tcp/ip geinstalleerd
ook Ipx erbij

Later

systeem specs

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 17:03 schreef henri het volgende:
Ik heb hier een netwerk met:

2x een win98 pc
2X een winMe pc
1x een win2000 pc

Gewoon een 10mbit netwerk dus het kan wel.

Netbeui en Tcp/ip geinstalleerd
ook Ipx erbij

Later[/quote]OK en wat heeft dit met de oplossing van het probleem te maken:? ;)

Iig geval heb je een probleem met het benaderen van de Win2K bak. Dit onderwerp is overigens al tot in den treure toe op GoT geweest. Misschien een idee om de search functie es te gebruiken? ;)

Iig lijkt het me handig om: Start Menu, Settings, Control Panel, Users en Passwords te bestuderen. Maak hier een gebruiker aan en log met, die gebruikers naam en wachtwoord in op je Win9X bak. Dan kom je volgens mij een stuk verder.
Je kunt natuurlijk ook de naam aanmaken in Win2K waar je nu al mee aanlogt op je Win9X PC. Zorg dan iig dat het wachtwoord identiek is. OOK de case van deze wachtwoorden (hoofd letters/kleine letters)

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1