Toon posts:

Overzetten van RAID Array naar ander mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort overstappen naar een ander mobo (PiV btw), nu heb ik op dit moment 2x40gb raid0. Mij vraag is dus, als ik de hdds op dezelfde manier op de andere raid controller aansluit (ook raid133), is me array dan nog in tact of ben ik dan zwaar .........

Graag ff een antwoordje van iemand die het of zeker weet of het zelf heeft gedaan.

Btw, (dit hoort natuurlijk niet hier) maar is het verschil tussen een 400/533 p4 groot of niet (ook het liefst uit ervaring). En welk geheugen moet ik dan toch hebben .. pc 2100 / 2400 / 3200 rdram ??? 8)7

Bvd Techno

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 15:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Neej dat gaat niet. Sowieso houdt windows er in veel gevallen niet van ineens door een ander mobo opgestart te worden, dus ik raad je aan gewoon compleet clean te beginnen.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op 31 juli 2002 @ 00:25:
Neej dat gaat niet. Sowieso houdt windows er in veel gevallen niet van ineens door een ander mobo opgestart te worden, dus ik raad je aan gewoon compleet clean te beginnen.
Thnx for the info, dat is dus uit eigen ervaring?

Zag in je sig dat je een P4 had btw , bevalt dat geheugen en moederbord, en dat 1066 geheugen heeft dat ook andere naam zoals pc3200 ofzo ?,

Damn, al me raid spul backuppen, ach die is 80gb en heb nog een andere 60 gb erbij in. dan maar al me mp3's op cd fikken :D

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 00:38:
[...]
Thnx for the info, dat is dus uit eigen ervaring?

Zag in je sig dat je een P4 had btw , bevalt dat geheugen en moederbord, en dat 1066 geheugen heeft dat ook andere naam zoals pc3200 ofzo ?,
Neej PC3200 is een DDR400 benaming. Welke dual channel 400 MHz kan halen meen ik. PC1066 is een RDRAM benaming. Gemaakt om 533 MHz FSB aan te kunnen. Voor meer informatie over de verschillen tussen DDR en RDRAM zou ik je graag naar de search verwijzen maar die doet het nu niet, maar toms hardware guide geeft daar veel en goeie informatie over. Ook met google is er veel over te vinden.

Hier een link naar mijn Memory-bench:

klikken maar

Hier is mijn FSB 4x140 = 560 MHz en draait mijn geheugen dus PC1120. Je ziet dat het PC3200 langzamer loopt dan PC1066. Tis een keuze die je zelf maakt of je voor DDR of RDRAM gaat.
Damn, al me raid spul backuppen, ach die is 80gb en heb nog een andere 60 gb erbij in. dan maar al me mp3's op cd fikken :D
Sja, goeie les voor de volgende keer om regelmatig CD'tjes te branden. :) Ik vergeet het ook te vaak hoor. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Ok gaan we ff verder ... ik hoor verschil tussen 16/32 bit. Bij de pricewatch staat wel een 32 bit 256mb kingston. Heb ik er daar dan maar 1 van nodig en van de 16 bit 2 ?
En is er een mobo dat 32bit ondersteund, doen ze dat allemaal en doet de jouwe dat ?

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:03

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik ben zelf succesvol overgestapt van een Celeron 1Ghz op een Asus P2B-LS naar een Pentium 4 2.4Ghz op een Gigabyte 8IHXP. Op m'n oude systeem had ik een Fasttrack100 kaart met daaraan 4 IBM's in Raid 0. Ik heb deze gewoon op dezelfde manier aangesloten op m'n nieuwe mobo. Van tevoren had ik ff alle drivertjes gedownload voor m'n nieuwe mobo en klaar was kees. Het duurde alleen wel ff voordat windows alles goed had geinstalleerd. Maar het werkt prima.

En verder over PC1066. In principe heb je gewoon 16 bit Rimm geheugen nodig. Er is 1 uitzondering tot nu toe en dat is de Asus P4T533. Deze slikt alleen maar 32 bits Rimmetjes. Deze hoef je ook niet in paren te plaatsen in tegenstelling tot 16 bit.

Het enige nadeel van PC1066 geheugen is dat het zeer moeilijk te krijgen is en pittig aan de prijs is. Ik zit er zelf inmiddels ook alweer een paar weken op te wachten. Maar qua performance is het naar mijn idee wel de moeite waard.

Succes met de ombouw.

Systeem specs

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik denk dat ik niks hoef toe te voegen aan meijern over het verhaal over 16/32 bit. ;) Alleen dat je dus op de 8ihxp met 16 bits _moet_ paren.

Echter wil ik wel even toevoegen dat de levertijd nogal afhangt van de tijd wanneer je het koopt. Ik kocht mijn spul 3 weken terug. En het PC1066 was binnen 4 dagen geregeld. Maar een collega van mij moest bij een andere winkel een paar weken daarvoor 3 weken wachten.

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Wanneer de controller dezelfde is gaat het wel, ik kon switchen van mijn abit kg7 amd naar mijn epox 4SDA+, helaas ging er iets fout:

raidproblemen door verwisselen hd's van pc1->pc2

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Vincent Meijer
  • Laatst online: 09:03

Vincent Meijer

You better believe it!

mOrPhie schreef op 31 juli 2002 @ 01:33:

Echter wil ik wel even toevoegen dat de levertijd nogal afhangt van de tijd wanneer je het koopt. Ik kocht mijn spul 3 weken terug. En het PC1066 was binnen 4 dagen geregeld. Maar een collega van mij moest bij een andere winkel een paar weken daarvoor 3 weken wachten.
Inderdaad, het lijkt wel of iedereen in één keer PC1066 geheugen nodig heeft. En dat midden in de zomer vakantie ;)

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
LOL, ik had net HDTach gerund, lees ik daarna dat met een van de opties er een grote kans is dat je RAID0 is ver*(&((&t als je die bench draait. Dat las ik dus nadat ik dat had gedaan. Ik zo . grmbl arg arg. Dan maar niet resetten :D.

Echter op dat moment viel de stroom uit |:(

En ja hoor ... no disk bla bla bij het opstarten. Gelukkig op een andere comp het proggie raidrb kunnen downen en deed het met 1 minuut weer. Nu ga ik denk ik toch wel wat zaken backuppen. O-) Zeker met de overstap naar nieuwe mobo binnenkort.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

(jarig!)
Verwijderd schreef op 30 juli 2002 @ 23:41:
Ik wil binnenkort overstappen naar een ander mobo (PiV btw), nu heb ik op dit moment 2x40gb raid0. Mij vraag is dus, als ik de hdds op dezelfde manier op de andere raid controller aansluit (ook raid133), is me array dan nog in tact of ben ik dan zwaar .........
Bvd Techno
Ja, je array zal werken. Het enige waar je op moet letten is dat op het andere mobo andere hardware zit. Dit kan je simpel omzeilen door voordat je je array loskoppelt van het oude systeem, ALLE drivers/apps verwijdert die ongeldig worden. Dus eventuele chipset-drivers/ video/audio etc...

Als je dan opstart met je nieuwe mobo, zal windows alle benodigde drivers gaan zoeken. Voordeel is nu dat de ouwe troep niet meer in de weg zit en geen storing kunnen geven. Dit werkt voor mij +/- 95% van de gevallen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1