Het Thoroughbred Overclock resultaten topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54
Loque schreef op 15 oktober 2002 @ 23:05:
Aha ik snap het al, je doet de FSB hoger, en de MP lager.

Waardoor je toch nog hogere snelheden krijgt ;)
precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

En waar haal ik van die conductive paint :?
Of kan een dikke potlood streep in de vorm van een U ook gewoon >?

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:48

charrel

Cortisol4life..

ToriHino schreef op 05 september 2002 @ 11:45:
Yes, ik heb m'n XP 2200+ nu ook geunlocked (de truc met het draadje om twee pennetjes aan de oderkant, dus geen blijvende wijzigingen aan de proc 8) )..

Ik draai nu op 12 x 166Mhz (2.0 Ghz :Y) ) en de temp is idle 31.5 graden en stressed rond de 42 graden (met CPUIdle pro)
Geef ons is ff die site hoe of wat dan, en krijg je dan nietdat je proc scheef in je socket komt?????
Laamaa, heb hem al : nieuws: AMD Thoroughbred unlocking middels pin connect tis alleen nog een vraagje van mijn kant of ie nu niet te hoog komt liggen in de socket. Dan komt je cooler er ook niet meer recht op, en we weten dan allemaal wat er gaat gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:46
charrel schreef op 16 oktober 2002 @ 00:15:
[...]

Geef ons is ff die site hoe of wat dan, en krijg je dan nietdat je proc scheef in je socket komt?????
Laamaa, heb hem al : nieuws: AMD Thoroughbred unlocking middels pin connect tis alleen nog een vraagje van mijn kant of ie nu niet te hoog komt liggen in de socket. Dan komt je cooler er ook niet meer recht op, en we weten dan allemaal wat er gaat gebeuren :+
Als je nou een ader van een draad (bv audio kabeltje) neemt. volgens mij valt het dan wel wat mee.

Denk ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik doe dat draadje gewoon aan de onderkant van me socket denk ik, kun je al helemaal niets meer zien aan de cpu en kan ie ook niet scheef gaan zitten ofzo.
Volgende week heb ik waarschijnlijk mijn XP2200+. Hebben trouwens alle xp2200+'en de thouroughbet core? Er waren eerst namelijk ook normale xp2200+'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
ik wou de 5de l3 brug verbinden en raad eens, ik verneuk mn hele proc (doorgebrand) :?
Nu had mn broertje mn voeding opgeblazen dus dat kwam goed van pas, die lui denken nu dat het door de voeding kwam dus valt het onder de garantie :P
Dus een tip, als je proc is doorgebrand, zet je pc uit, doe je voeding op 110 volt.
Doe hem aan en klaar is kees.
Ga naar je leverancier met een dom gezicht (vergeet niet de voeding weer op 230 te zetten)
en zeg: ik deed mn pc aan en ineens hoorde ik een knal en kwam er rook uit mn pc.
Je moet doen alsof je niet eens weet dat je voeding is doogebrand.
ik had mn xp 2200+ @ 2 ghz 148 FSB stabiel :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 26 oktober 2002 @ 13:11:
ik wou de 5de l3 brug verbinden en raad eens, ik verneuk mn hele proc (doorgebrand) :?
Nu had mn broertje mn voeding opgeblazen dus dat kwam goed van pas, die lui denken nu dat het door de voeding kwam dus valt het onder de garantie :P
Dus een tip, als je proc is doorgebrand, zet je pc uit, doe je voeding op 110 volt.
Doe hem aan en klaar is kees.
Ga naar je leverancier met een dom gezicht (vergeet niet de voeding weer op 230 te zetten)
en zeg: ik deed mn pc aan en ineens hoorde ik een knal en kwam er rook uit mn pc.
Je moet doen alsof je niet eens weet dat je voeding is doogebrand.
ik had mn xp 2200+ @ 2 ghz 148 FSB stabiel :P
OPLICHTER

Door dit soort praktijken wordt het voor mensen die daadwerkelijk recht op garantie hebben steeds moeilijker om hun garantie te claimen. En HET is er nog trots op ook!! Normen en waarden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Alsof jij nooit iets verkeerds doet, jeez schijnheillig boontje.
Moet je niet zo doen alsof jij zo goed bent, waarom wordt het moeilijker voor mensen om garantie te claimen ?
Ja als we het over normen en waarden hebben moeten we maar niet over jou gaan praten, je signature zegt voor mij al genoeg ! :(
En die man die daar werkt die zegt : dan maken we er gewoon garantie van, dus uhh je moet niet zo moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53

Epsilon

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 14:02:
[...]

OPLICHTER

Door dit soort praktijken wordt het voor mensen die daadwerkelijk recht op garantie hebben steeds moeilijker om hun garantie te claimen. En HET is er nog trots op ook!! Normen en waarden??
Pfft, Net of dit wat uitmaakt ?
Kapot=kapot en dan kan je garantie claimen als je het niet zelf gedaan hebt.
Op een proc krijg je toch al geen garantie, dus door te zeggen dat het door de voeding komt krijg je het wel. Er zijn dus geen mensen die er onder lijden (misschien amd, vooruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 26 oktober 2002 @ 14:20:
Moet je niet zo doen alsof jij zo goed bent, waarom wordt het moeilijker voor mensen om garantie te claimen ?
Ja als we het over normen en waarden hebben moeten we maar niet over jou gaan praten, je signature zegt voor mij al genoeg ! :(
En die man die daar werkt die zegt : dan maken we er gewoon garantie van, dus uhh je moet niet zo moeilijk doen.
Met dat soort hufterpraktijken hou ik mij inderdaad niet bezig. Verder weet jij niets van mij, dus die opmerking die je over mij maakt slaat als een lul op een drumstel. Wat jij flikt en propageert komt op het volgende neer: Je molt door je eigen stomme schuld je processor, molt daarna doelbewust je voeding, om maar een garantie te kunnen claimen waar je totaal geen recht op hebt. Als nou iedereen dat gaat doen komt op het gegeven moment de leverancierswereld met een heel makkelijke oplossing: het doorbranden va de CPU valt buiten de garantie, evenals het doorbranden van de voeding. Jammer dat ik niet weet wie er door jou opgelicht wordt, want die had vanavond nog van mij een mail gekregen met verwijzing naar dit topic. Ik :r op dit soort praktijken en op de figuren die zich er mee bezig houden, dat mag je rustig weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
ten eerste: Als je uberhaupt KAN lezen zie je staan dat mn broertje mn voeding heeft gemold.
Je bent zeker 1 of andere superman die niks doet om zn garantie te krijgen, of je durft het gewoon niet.
Niemand is altijd eerlijk, een leugentje om je eigen bestwil mag ook wel eens maarja, jij bent zeker weer de man die altijd eerlijk is en bestrijd het kwade, jaja :?
Jeez jij kan ook niets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me 2200+ nu op 1900 Mhz lopen, 152 FSB x 12,5 MP. Als ik de fsb hoger gooi dan hangt ie bij het opstarten!!! Heb gehoord dat als je de FSB op 166 gooit dat dan je pci en agp weer op standaart snelheden gaan lopen alleen dat trekt hij ook al niet!!!

Cooler: Spire Fridgerock
512 MB standaart geheugen
Nvidia Ti4200

Hiermee heb ik nu een 3dmark 2001 Se score van 10634 maar volgens mij kan dit veel hoger als ik de videokaart en cpu nog iets verder klok.

Iemand suggesties of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs als ik hem op 1925 mhz zet dan vertikt ie het om de 3dmark 2001 af te maken. En ik heb nu 11x166 geprobeerd en dan komt hij gewoon Windows niet in.

:( Wat moet ik doen om op de 2000 Mhz te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Darklance schreef op 16 oktober 2002 @ 12:09:
[...]

Als je nou een ader van een draad (bv audio kabeltje) neemt. volgens mij valt het dan wel wat mee.

Denk ik :?
Ik heb zelf idd een ader van een audio kabeltje los gepeuterd, daarin een lusje gemaakt (was nog wel wat gepruts B) ) en daarna gewoon om de pootjes van de CPU gedaan. Aan de processor is niet te zien oftie schuin ligt t.o.v. de socket en het systeem draait nu al een aantal weken super stabiel dus dat draadje is geen enkel probleem :D ....

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
CPU Core: AMD XP2400+ AIUCB
Mainboard Brand: Epox 8K3A+
DDR Brand: 2x256MB DDR PC2100 Crucial
Default Speed: 2000Mhz
Overclocked Speed: 2325Mhz
MP Settings: 15
FSB Speed: 155
V-Core: 2.0
V-DDR: 2,640
CPU Cooler: Dragon Orb 3 7k Rpm

Mijn mobo geeft 83 c load aan maar de hardcano 58c.

Ik heb deze zo bevestigd:

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/hardcooler/cpuTempAMD.jpg

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:43
kan iemand me ff helpen, ik ga namelijk binnenkort upgraden en ik wil een C1 stepping.
nu ga ik die niet zitten bestellen en wil ik em in een winkel in de buurt gewoon halen.. momenteel is de 2.66 de enige nog betaalbare oplossing hiervoor.

wanneer kan ik meer zekerheid hebben op een 2.4 of bij voorkeur 2.53 C1 stepping?

Ik ga pas upgraden na nieuwjaar en der komt op 10 november een nieuwe prijzenstrategie van intel.. en daarna, dacht ik ergens in december of januari.

bedoeling is uiteidnelijk om Dual channel DDR te lopen met 133mhz fsb.. en die te overclocken naar 166mhz ongeveer.. of hoger.
een 2.66 zou willen zeggen dat die op 3.33 loopt, lijkt me vrij veel met maar luchtkoeling, en daarmee zoek ik dus een 2.53.. maar die zal ik veel moeilijker vinden dan een 2.66...
ik denk dat jullie wel een beetje snappen wat ik zoek, enige commentaar of tips aub ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:38
DrMacabr3 schreef op 02 november 2002 @ 17:26:
kan iemand me ff helpen, ik ga namelijk binnenkort upgraden en ik wil een C1 stepping.
nu ga ik die niet zitten bestellen en wil ik em in een winkel in de buurt gewoon halen.. momenteel is de 2.66 de enige nog betaalbare oplossing hiervoor.

wanneer kan ik meer zekerheid hebben op een 2.4 of bij voorkeur 2.53 C1 stepping?

Ik ga pas upgraden na nieuwjaar en der komt op 10 november een nieuwe prijzenstrategie van intel.. en daarna, dacht ik ergens in december of januari.

bedoeling is uiteidnelijk om Dual channel DDR te lopen met 133mhz fsb.. en die te overclocken naar 166mhz ongeveer.. of hoger.
een 2.66 zou willen zeggen dat die op 3.33 loopt, lijkt me vrij veel met maar luchtkoeling, en daarmee zoek ik dus een 2.53.. maar die zal ik veel moeilijker vinden dan een 2.66...
ik denk dat jullie wel een beetje snappen wat ik zoek, enige commentaar of tips aub ?!
Ummm...het gaat hierom AMD cpu's en niet om Intel cpu's. JIj hebt het nu over Intel CPU's

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dat wcpuid start reboot me pc !?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 26 oktober 2002 @ 14:20:
Kijk uit met deze uitspraken op GoT. Als je dit soort dingen doet, lekker zelf weten. De mods vinden het iig niet leuk, dus hou het gewoon voor je dan. k? Je kan er een O.W. voor krijgen geloof ik.
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 20:18:
[...]

Met dat soort hufterpraktijken hou ik mij inderdaad niet bezig. Verder weet jij niets van mij, dus die opmerking die je over mij maakt slaat als een lul op een drumstel. Wat jij flikt en propageert komt op het volgende neer: Je molt door je eigen stomme schuld je processor, molt daarna doelbewust je voeding, om maar een garantie te kunnen claimen waar je totaal geen recht op hebt. Als nou iedereen dat gaat doen komt op het gegeven moment de leverancierswereld met een heel makkelijke oplossing: het doorbranden va de CPU valt buiten de garantie, evenals het doorbranden van de voeding. Jammer dat ik niet weet wie er door jou opgelicht wordt, want die had vanavond nog van mij een mail gekregen met verwijzing naar dit topic. Ik :r op dit soort praktijken en op de figuren die zich er mee bezig houden, dat mag je rustig weten.
Relax man ;) Er zijn mensen die dit doen, live with it. Je houdt het toch niet tegen en nu krijg je alleen maar gezeik in dit topic. Zonde van de draad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 20:18:
[...]

Nou aad, ik sta volledig achter je, het is eigenlijk schandalig dat mensen hier op dit forum vol trots gaan vertellen hoe ze de zaken bedonderen. Gezien de uitspraken die de persoon in kwestie dan ook nog doet moet je helaas ook nog concluderen dat er tijdens zijn opvoeding al enkele dingen flink mis zijn gegaan ;( .
Het kwalijke is eigenlijk ook nog dat een grote groep mede Nederlanders het zelf niet doet, maar het eigenlijk als iets onvermiijdelijks is gaan zien en dat is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Laatst online: 25-06 10:30
Teehee! :X Kom op zeg, ik had het zelfde gedaan hoor. caspergt! Ik verhoog hiermee je Hufter-O-Tine naar 666 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

NOFI, maar dit topic is natuurlijk als tegenhanger van het Northwood OC topic, niet? Ik vind het jammer dat Athlons zo moeilijk te overclocken zijn. Ik lees hier dat de 1.8ghz athlon net over de 2ghz, richting 2.1 ghz te trekken is, terwijl een P4 op 1.8ghz als snel de 3ghz haalt (haal hier zelf 2.8ghz met luchtkoeling, standaard Intel koeler). Als de Athlon zo'n zelfde OC zou kunnen halen wordt hij pas een concurrent voor de P4, want als je gelijk geclockt processoren zou hebben is de Athlon in het begin wel sneller maar na de overclock niet meer.

Najah, mijn oude Athlon haalt maar 18% overclock (1ghz naar 1180), de meeste Tbreds zullen ook wel rond dat getal zitten. (topicstarter haalt zelf maar 13%). Ok, het is wel geen Tbred, maar mijn OC % is wel hoger dan de topicstarter :+

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne kan maximaal 130mhz harder lopen dan normaal, best jammer van AMD ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
XP 2200+ op 181x10.5
voltage moet dan op 1,775 (1,75 leek heel lang goed maar toch net niet)
vaag merk geheugen trekt dit gewoon op default volt met settings: CL2 2-2-6 1T 4way, erg netjes
ik snap niet wat er hier gesproken wordt over L3 brug en pinnen verbinden
maar mijn xp was default unlocked!! ik kan echt alles kiezen !!

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Jongens ik heb mijn 2400+ AXDA ff geprobeerd maar als ik hem op 150 MHz FSB zet dan kom ik Windows niet in (hele rare foutmelding met van die hex codes, en niet dat er een VXD bestand mist). Zou mijn mem (256 MB Apacer + 256 MB Samsung beide PC2100 CL2.5) het niet trekken? Ook als ik de mem speed op 100 MHz en de langzaamste timings trekt ie het nog niet :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mijn 2400+ AIUCB haald nu 2400 mhz dus 3000+ op 2.1 wordt 71 c met h2o hardcano geeft 53 c aan :? maar kan gamen alles ( was wel load temp )

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

71c is behoorlijk warm, kan je er niet een betere cooler opzetten, misschien kan je dan nog verder ! :) wel een mooie o'c!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 21:25:
71c is behoorlijk warm, kan je er niet een betere cooler opzetten, misschien kan je dan nog verder ! :) wel een mooie o'c!!
hum ja er zit dus h2o op :( maar de hardcano geeft 53 c aan die zit er zo op :

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/hardcooler/cpuTempAMD.jpg

maar die 71 zou core zijn maar ik weet het ff niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
ik ben benieuwd hoe hoog de fsb van de xp 2400+ komt .
iemand al geprobeert fsb 200 +(zoals ik met xp 1900 :P) :?
heb je wel goed geheugen nodig 8)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
erikdeprik schreef op 08 November 2002 @ 14:54:
ik ben benieuwd hoe hoog de fsb van de xp 2400+ komt .
iemand al geprobeert fsb 200 +(zoals ik met xp 1900 :P) :?
heb je wel goed geheugen nodig 8)
Ik wil het gaan probeeren maar danmoet ik minimaal 200 halen anders heb ik geen 2400 mhz. Maar eerst ff mem zoekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn AMD 2200 XP:Voltage CPU 1,676V DRAM 444 2,5V AGP 74 PCI 37 Temp 56 C CPU Multiplier 13,5 CPU 2011,5 Mhz Volgens EasyTune4.Wacht nu op mijn bestelde waterkoelingsspullen voor hogere OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kamp hier met het probleem dat ik echt niet hoger kan dan 156 FSB met MP 12,5. Heb 166 geprobeerd omdat dan de pci en agp weer omlaag gaan maar dat hielp niet, krijg dan een blauw scherm bij het opstarten van windows.

Zelfs het geheugen terugzetten hielp niet (133mhz).

Voor specs zie sig, me proc is 28 idle en 39 stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 19:17:
Kamp hier met het probleem dat ik echt niet hoger kan dan 156 FSB met MP 12,5. Heb 166 geprobeerd omdat dan de pci en agp weer omlaag gaan maar dat hielp niet, krijg dan een blauw scherm bij het opstarten van windows.

bij mij gaat de 1/5 pas in bij 167(dat is 166,6666666ect naar boven afgerond)
ik weet niet hoe die chaintec board's overclocken,maar mischien trekt hij dat niet
je geheugen 1op1 zou het moeten halen,mischien errst langzaamste timings proberen en 0.1 of 0.2 volt erbij
suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Heeyz ik loop nu stabiel op 195 FSB :P
Met mn 2200+ AXDA core uhh 0223 XPW ofzoiets
Lekker oc monstertje, ik had hem op 200 maar dan wou die 3d mark niet eens 1 seconde door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 11:32

RammY

Dát!

freekweb schreef op 31 juli 2002 @ 00:00:
[...]

ben nog in de test fase, alles lijkt stabiel , ben nog niets tegen gekomen, zal zo eens een 3DMark'je draaien ;) temps zijn: 42 idle en 51 stressed, best wel ok met dit warme weer :)
:) Zo warm word mn TB1200 ook :) en dan non-overclocked 8)7

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GambitRS schreef op 03 november 2002 @ 00:55:
NOFI, maar dit topic is natuurlijk als tegenhanger van het Northwood OC topic, niet? Ik vind het jammer dat Athlons zo moeilijk te overclocken zijn. Ik lees hier dat de 1.8ghz athlon net over de 2ghz, richting 2.1 ghz te trekken is, terwijl een P4 op 1.8ghz als snel de 3ghz haalt (haal hier zelf 2.8ghz met luchtkoeling, standaard Intel koeler). Als de Athlon zo'n zelfde OC zou kunnen halen wordt hij pas een concurrent voor de P4, want als je gelijk geclockt processoren zou hebben is de Athlon in het begin wel sneller maar na de overclock niet meer.

Najah, mijn oude Athlon haalt maar 18% overclock (1ghz naar 1180), de meeste Tbreds zullen ook wel rond dat getal zitten. (topicstarter haalt zelf maar 13%). Ok, het is wel geen Tbred, maar mijn OC % is wel hoger dan de topicstarter :+
kan je wel leuk over beginnen maar check dit nieuws ook even: deze en
deze

kortom amd heeft andere rating dan intel, intel is puur megahertz en amd heeft bijvoorbeeld xp1600 (1400 mhz) genomen omdat dit een tb moest voorstellen alleen dan op 1600 mhz (d8 k correct me if i'm wrong)

offtopic: Keb een xp1600 (core code dinges zou k niet weten) die max loopt op 2100 snelheid, maar dan moettie heel goed gekoeld worden(zit te denken aan een pal 8045T met papst fan, iemand ervaringen hiermee) en nu op 1900 speed (300 fsb). En die draad truuk is niet mogelijk voor mn xp1600 hè :9 toch....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
300 FSB you must be kidding ! kan nooit man, als je niet eens goede cooling hebt kan je xp 1600+ nooit 300 FSB hebben hoe wou je dat hebben :?
multiplier van 5.5 ofzo :P ik zal zeggen dream on ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
caspergt schreef op 10 November 2002 @ 19:04:
300 FSB you must be kidding ! kan nooit man, als je niet eens goede cooling hebt kan je xp 1600+ nooit 300 FSB hebben hoe wou je dat hebben :?
Joh, je snapt toch ook wel dat ie gewoon 2*150 bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
oeps sorry was ik ff vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb een tijdje terug even met een 2400+ kunnen spelen, deze haalde in ieder geval de 2350 (15*155) stabiel met waterkoeling op een Asus A7V8X, Vcore 1.85. Screenshots en dergelijke heb ik niet, bak staat op mn werk...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
mijn 2200+ wil maar niet stabiel op 200 FSB ik moet meer voltage hebben namelijk 1.85 ofzoiets want op 1.75 wil die niet en ik wil ook geen volt mod doen, kan iemand een modified bios maken voor mn msi kt3 ultra 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

1.85 kan je op een KT3 afaik gewoon in het bios instellen. Een custum BIOS maken dat hogere voltages ondersteund kan niet niet, je kunt het alleen hoger instellen door hardwarematig modden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Nee maar de kt3 ultra 2 past zich aan aan de processor :(
Dus de 2200+ kan bij mij niet hoger dan 1.75v, ook niet als die hem detecteerd als 2000+ als ik een lagere fsb en mp doe :(
Dan wordt het maar solderen, :( .... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de FSB op 167 geprobeerd, de voltages omhoog gegooit en de timings van het geuheugen lager gezet. Maar ik kom windows niet in zodra ik FSB 166/167 of hoger doe, kijg elke keer weer dat blauwe scherm.
Wat ik wel kan is dat ik veilige modus doe en zo dus wel in windows kom maar als ik dan vervolgens herstart dan boot ie niet normaal in windows :(

Wil me XP2200+ nl erg graag op 2000 mhz lopen alleen het lukt gewoon niet :(

Iemand tips of oplossingen om mijn kloksnelheid hoger te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 10 november 2002 @ 19:04:
hehehehhehe was t maar zo (2 x 300 = 600 FSB) was wel lache geweest, maar idd tis maar 150, k krijg m met multiplier locked dus op max 172 d8 k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
caspergt schreef op 10 november 2002 @ 21:53:
Nee maar de kt3 ultra 2 past zich aan aan de processor :(
Dus de 2200+ kan bij mij niet hoger dan 1.75v, ook niet als die hem detecteerd als 2000+ als ik een lagere fsb en mp doe :(
Dan wordt het maar solderen, :( .... helaas
je kan ook op je processor je voltage verhogen d8 ik.
mischien heb je hier wat aan

http://www.ocinside.de/in...ocketa/xp_painting_d.html
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Die link doet het niet, maar ik ken die site wel met die xp painting guide dat je bepaalde l11 bruggen moet verbinden om hoger voltage te krijgen.
Ik zal het ns doen, als je het dan in je bios veranderd komt er dan ook 1.85 v te staan of kan je het helemaal niet meer veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
caspergt schreef op 11 november 2002 @ 19:29:
Die link doet het niet, maar ik ken die site wel met die xp painting guide dat je bepaalde l11 bruggen moet verbinden om hoger voltage te krijgen.
Ik zal het ns doen, als je het dan in je bios veranderd komt er dan ook 1.85 v te staan of kan je het helemaal niet meer veranderen ?
lijkt mij dat je in je bios altijd lager dan default kunt instellen(default= dan 1.85)
maar ik ken je bordje niet
je kunt hem nu toch ook lager instellen?http://www.ocinside.de/index_d.html?/html/workshop/socketa/xp_painting_d.html
in ieder geval moeten alle l11 bruggen verbonden zijn voor 1.85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
mijn imho dd3 is onderweg:p mijn corsair3500 cas 2 haal ik morgen op :9
alleen met een xp 2400 w8 ik nog ff tot ie onder de 200 pleuro's is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik ben een n00b hier, maar hoe doen jullie dat ? welke programma's enz. ? bij mij op easytune staat dat me system fan het ook niet doet (vaag) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
erikdeprik schreef op 12 november 2002 @ 19:17:
mijn imho dd3 is onderweg:p mijn corsair3500 cas 2 haal ik morgen op :9
alleen met een xp 2400 w8 ik nog ff tot ie onder de 200 pleuro's is :X
hij is onder de 200 pleuro
dus hij is besteld bij eynstein :9
ze krijgen 3-1 003 binnen
nog ff w88 dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Dit is wat ik met een 2400+ haalt :)
Wel Prometeia cooled

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/naamloos.JPG

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg netjes! Hoge FSB trouwens met die Nforce...is er een nieuwe bios uit voor die Asus A7N8X ofzo? Die kon eerder toch niet verder als 211Mhz. Of heb je dit berijkt via softfsb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 19:17:

Pleur die Chaintec ook in de plomp...daar heb ik nog nooit goede OCresultaten mee gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 17:38:
Erg netjes! Hoge FSB trouwens met die Nforce...is er een nieuwe bios uit voor die Asus A7N8X ofzo? Die kon eerder toch niet verder als 211Mhz. Of heb je dit berijkt via softfsb?
Is met een Epox 8RDA+ moederbord :)
Zal mijn Sig even aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
he ken....is 217 max fsb voor jou?je geheugen zou verder moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit op het moment met die 2200+ op 2134 mhz :) ,mp:12 FSB : 178 vcore:1,75.

Normaal draai ik op 11,5 x 183 = 2104,5 maar ik ben bezig hem op het moment een beetje in te branden zodat die dalijk hopelijk hoger kan. Als begin januari de waterkoeling binnenkomt zal de 2200 mhz wel gehaald kunnen worden denk ik.

Heb er nu wel spijt van dat ik niet voor zo'n 2400+ ben gegaan, nu dat echte overclockmonsters blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 08:56
Ken ik heb dezelfde core en weeknr als jouw.
namelijk:
AXDA2400DKV3C 9321246270511
AIUGB 0244UPBW (tm)(c) 1999 AMD

Mijn probleem is:
2162mhz : 13 x 166 : 1.7v STABIEL
2210mhz : 13 x 170 : 1.75v ONSTABIEL (hogere volt niet getest)

om geheugen erbuiten te houden:
2241mhz : 13,5 x 166 : 1.8v ONSTABIEL
(hoger durf ik niet te gaan met luchtkoeling)

3Dmark klapt eruit met een foutmelding :(

Heb ik nou zo'n brakke versie?

En temperatuur is een lastig verhaal zonder een juiste methode om dat af te lezen.
BIOS met 1.8v = 75C !!!!!
PC Probe met 1.8v = 42C !

Cooling:
ThermalTake Xaser 6000A dus met 5 casefans.
ThermalTake Volcano 9 en die draait 5400rpm!
Artic Silver II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

heb vandeweek een upgrade kitje gekocht voor mn vriendin .. (had haar (mijn) k6-2-400 opgeblazen :X wel forse overclock ..kwam tot 600 met bus op 133 !!!)

maar goed, back ontopic
haalde voor haar een xp1700+ ..had zelf een oudere agoia 1800+
zit ik op internet te zoeken welke core op die 1700+ zit ..is't een tbred-a axda1700dlt3c
ik denk gaan met die hap ... draait nu dus lekker 12,5x140 hoger kan helaas niet op dit mobo (kt7a) anders crashed ie op pci/agp/geheugen whatever ...en hogere mp dan 12,5 heeft ie niet :(
draait op 1,625 volt en 37C idle op een zalman ...
over een maand komt mn nforce2 ..ben zeer benieuwd wat er nogmeer schuilgaat :)

[edit] teveel champagne ..hersens vergeten nu van alles

[ Voor 9% gewijzigd door Losha op 01-01-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Hi

Ik weet niet wat de max fsb is van mijn bord
Die OCZ geheugen heb ik dus NOG niet. Komt rond de 2de week van januari binnen

Temp is idd erg lastig om af te lezen. Geef bij mij ook niet de juiste waarde aan. Omdat deze toch Prometeia gekoelt is, maak ik me er niet druk om :)

75 graden is wel erg hoog. Zit de koeler er wel 100% goed op??
De meeste halen de 2.4GHZ met die core. Ik zal denken dat de koeling niet goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
ken schreef op 02 January 2003 @ 00:19:
Hi

Ik weet niet wat de max fsb is van mijn bord
Die OCZ geheugen heb ik dus NOG niet. Komt rond de 2de week van januari binnen

Temp is idd erg lastig om af te lezen. Geef bij mij ook niet de juiste waarde aan. Omdat deze toch Prometeia gekoelt is, maak ik me er niet druk om :)

75 graden is wel erg hoog. Zit de koeler er wel 100% goed op??
De meeste halen de 2.4GHZ met die core. Ik zal denken dat de koeling niet goed is
Heb net de koeler eraf gehaalt. Core en TT volcano 9 schoongemaakt. Daarna zeer netjes Artic Silver II erop gesmeert. Koeler gemonteerd en meteen de bios in gegaan. Boote als een AMD XP 1500+ (1.7v), temps zitten al rond de 45c in de bios. Daarna ingesteld als een AMD XP2700+ (1.7v) en de bios gaf meteen rond de 55-60c aan. Met Asus PC Probe rond de 35c (idle)

Ik geloof asus pc probe EERDER dan de bios nu. Moet nog alleen ff testen of ie nu wel hoger geklokt wilt worden. En de idle temps zullen nog gaan stijgen want het is nog niet zo warm in mijn kamer zoals de vorige keer met 75c.

Of denk je dat de volcano 9 gewoon een *** ding is? Ik heb in een andere pc een Volcano 7+ zitten. Ik zou die ook ooit een keer kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Volcano 9 is gewoon een ruk ding. En geloof ASUS probe NOOIT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mijn bescheiden >:) resultaten . morgen ga ik em unlcoken middels het draadje, als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag Genoeg de specs:

CPU: 2400+ (sorry weet de core morgen)
Speed: orgineel 2000, nu 2445 Mhz
FSB: 163 x 15
Core volt: 2,05 V
MemV: 3,8 (als ik het me goed herinner)
Temp: 65 graden
Mobo: asus a7v8x, KT400

Morgen hoop ik beter te doen, ik heb best wel goede hoop, ik heb nl. niet te veel mensen gezien die echt veel hoger kwamen op fsb alleen. Wel mensen die na unlock wel veel hoger gingen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 20:18:
En geloof ASUS probe NOOIT!!
De asus probe geeft precies aan wat in me bios staat. Heb jij andere ervaringen dan ??? en moet ik de getallen naar beneden bijstellen of omhoog ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
MAAR.
De reden waarom ik asus probe geloof. Is dat ik dezelfde AMD XP2400+ in een Abit KR7A en MSI 745 Ultra heb gehad. En beide gaven idle temp ong. 35c en stressed ong 42-45c. Dit geeft asus probe ook van mijn huide ASUS A7N8X.

En daarom geloof ik eerder Asus Probe dan deze geflipte bios.

ff een paar overclock pogingen gedaan.. maar helaas. Deze cpu kan gewoon niet hoger draaien dan 2162mhz. ;(
2210mhz(13x170) met 1.75v-1.775v lukt gewoon niet. |:(
En 2240mhz(13,5x166) met 1.8v lukt ook niet |:(

Ik vind deze voltages al erg overdreven voor nog geen 2250mhz! :(

[ Voor 33% gewijzigd door Semetrix op 02-01-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! Weten jullie ook of ik een tbred-b in m'n A7V133 1.04. (KT133A) kan laten werken?

Desnoods met bios flash? (aangezien ik die nieuwe 1010b bios er al in heb zitten :) )

Ik vraag't me af, omdat ik heel graag zo'n 1700+ processortje wil bestellen, maar ik zekers niet genoeg geld heb om het maar zo ff weg te gooien, dusss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 16:54:
Hoi! Weten jullie ook of ik een tbred-b in m'n A7V133 1.04. (KT133A) kan laten werken?

Desnoods met bios flash? (aangezien ik die nieuwe 1010b bios er al in heb zitten :) )

Ik vraag't me af, omdat ik heel graag zo'n 1700+ processortje wil bestellen, maar ik zekers niet genoeg geld heb om het maar zo ff weg te gooien, dusss :)
Had je zo op kunnen zoeken.. (kan idd ja) Een oude draad kicken is niet gebruikelijk btw :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.