Toon posts:

Onzekerheden bij de keuze van een 22"

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een half jaar met de gedachte rondegelopen om een TFT te kopen en veel info en kennis vergaard te hebben van LCD's, heb ik nu toch besloten een CRT te kopen. Simpelweg omdat ze het beste zijn voor games. Nu ben ik echt bijna op het punt van aanschaf, maar ik durf het niet zonder een topic erover gehad te hebben op GoT.

Het liefste koop ik de Compaq P1220 , maar de Samsung 1200NF vind ik ook wel interessant.

Van de Compaq weet ik dat er een Diamondtron beeldbuis inzit, van de Samsung heb ik geen idee. Is de Diamondtron sowieso goed, of is een Trinitron nog mooier/beter?

De Compaq is iets duurder, maar alleen voor het design heb ik die 50/100 Euro meer er voor over. Maar de Samsung heeft bij 1600x1200 een refreshrate van 96 Hz, en de Compaq heeft 85 Hz (als ik het goed begrepen heb).

Ik ga er veel games op spelen, en er komt binnen 2 maanden een Radeon 9700 onder te hangen. Maakt deze 11 Hz vershil nog een verschil bij het spelen van games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 11:42
Ik heb zelf de iiyama vmp 512 zit ook een diamondtron in en is inderdaad erg goed.Ik moest alleen wel even wennen aan die 2 lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57
Ik heb zelf een 17" Iiyama en ben er zeer te vreden over, het is de a702ht :). Maar kijk is naar de A201HT das een 22" diamondtron. http://www.iiyama.nl/1024...itor-crt.php?monitorid=17 . Daarnaast vind ik compaq niks :+ , maar das me mening :).

Ik heb goede verhalen gehoord over de 21" samsung schijnt echt fijn monitortje te zijn...

Probeer wel een monitor te krijgen die 1600*1200 @ 100 Hz kan , zonder bandbreedte :(.

Want IIyama is ook zo liev :X , op de site zetten ze : 1024*768@120 Hz, dus leuk denk ik :). Pc'tje in elkaar gezet, monitor er aan, etc... Tijdje later de balk naar 1024*768 schuiven ok, en dan nog is de 120 Hz aan zetten dacht ik zo :+.
120 Hz, dat staat er neit :| schijnt het dat me monitor tot 115 Hz gaat :'(. Oftewel iiyama vindt 115 Hz gelijk is aan 120 Hz :'(.

[ Voor 0% gewijzigd door Termi op 30-07-2002 23:58 . Reden: z.o.z ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Laatst online: 26-09 14:23

NaWA

Hai, I Copy desu!

boriz74 schreef op 30 juli 2002 @ 23:13:
Ik heb zelf de iiyama vmp 512 zit ook een diamondtron in en is inderdaad erg goed.Ik moest alleen wel even wennen aan die 2 lijntjes.
idd deze monitor is zeer goed...

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de diamondtron beeldbuis in deze Iiyama monitor van Mitsubishu was oid.

En die 2 lijntjes zie je alleen maar op een hele witte achtergrond... Voor de rest vallken ze mij iig niet op.

Afbeeldingslocatie: http://nawa.mine.nu/Monitor/04.JPG

Afbeeldingslocatie: http://nawa.mine.nu/Monitor/10.JPG

edit:

http://www.iiyama.nl/1024...itor-crt.php?monitorid=20
1600x1200 draait ie dus op max. 112 hertz

[ Voor 0% gewijzigd door NaWA op 31-07-2002 00:03 . Reden: Linkje toegevoegd ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 30 juli 2002 @ 23:55:
Daarnaast vind ik compaq niks :+ , maar das me mening :).
Voor op de desktop verafschuw ik compaq ook. Maar ik heb de 19" versie gezien van de Compaq monitor, en dat ziet er toch echt leuk uit.
Probeer wel een monitor te krijgen die 1600*1200 @ 100 Hz kan , zonder bandbreedte :(.
Ja? Is dat nodig om je games een beetje flex te spelen? Met 85 Hz red ik het niet?

Die Iiyama kan wel goed zijn qua specs, maar het design vind ik echt niks (zo'n bolle achterkant). En aangezien zo'n 22" monitor zo ongeveer de helft van mijn (toekomstige) studenkamertje gaat vullen vind ik het toch wel belangrijk dat ie er ook een beejte knap uitziet.
NaWA schreef op 30 juli 2002 @ 23:56:
[...]

En die 2 lijntjes zie je alleen maar op een hele witte achtergrond... Voor de rest vallken ze mij iig niet op.
Ja, die lijntjes horen gewoon bij elke (naam van soort weet ik niet meer precies) mask(?) monitor. Dat vind ik iig geen probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 00:22 . Reden: Toevoeging over lijntjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 00:20:
[...]

Voor op de desktop verafschuw ik compaq ook. Maar ik heb de 19" versie gezien van de Compaq monitor, en dat ziet er toch echt leuk uit.

[...]

Ja? Is dat nodig om je games een beetje flex te spelen? Met 85 Hz red ik het niet?

Die Iiyama kan wel goed zijn qua specs, maar het design vind ik echt niks (zo'n bolle achterkant). En aangezien zo'n 22" monitor zo ongeveer de helft van mijn (toekomstige) studenkamertje gaat vullen vind ik het toch wel belangrijk dat ie er ook een beejte knap uitziet.

[...]

Ja, die lijntjes horen gewoon bij elke (naam van soort weet ik niet meer precies) mask(?) monitor. Dat vind ik iig geen probleem.
Niet om flex games te spelen :), maar bij zo'n monitor verwacht ik echt dat je 1600*1200@100 Hz moet kunne, anders vind ik het geld niet waar :). Je zult waarschijnlijk geen verschil merken bij games , misschien 1 ~ 5 % minder frames... Maar als ie 1600*1200@100 Hz niet aan kan , zo ik het niet doen :(.

Maar kijk eff welke de meeste bandbreedte heeft, dat is namelijk fijn, en iiyama's , hebben BNC =].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:27

afterburn

No more...

Een Trinitron buis is scherper dan een Diamontron buis, omdat bij een Trinitron het verschil in afstand tussen de hoeken en het centrum beter/geheel gecompenseerd wordt. Beide geven echter een goed beeld, en of en hoeveel last je van genoemde hebt is ook afhankelijk van de kwaliteit van de monitor. Kijken is ook hier het devies.
Zowel een Trinitron als een Diamontron is een AP (aperture grill) monitor, wat inhoud dat je die twee lijntjes hebt. Let wel, als een AP monitor goed is ingesteld qua brightness/contrast enzo, deze lijntjes alleen met goed kijken op een witte achtergrond te zien zijn. Duidelijk zichtbare lijntjes is een indicatie van een slecht afgesteld scherm.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560274#ervaring

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 20:47 . Reden: foute link ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.